• سه‌شنبه / ۱۵ تیر ۱۴۰۰ / ۱۳:۵۳
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1400041510788
  • خبرنگار : 50165

در چهارمین سلسله نشست رویداد «دیدار» مرکز منش جهاددانشگاهی زنجان عنوان شد

نیازسنجی؛ پیش‌شرط تولید در حوزه صنایع‌دستی

نیازسنجی؛ پیش‌شرط تولید در حوزه صنایع‌دستی

ایسنا/زنجان یک فعال حوزه تولید چاقو در زنجان گفت: نیازسنجی؛ پیش‌شرط تولید در حوزه صنایع‌دستی است.

ارتقای مهارت‌های فردی و اجتماعی جوانان و نیز استفاده هرچه بیشتر از ظرفیت‌های عظیم نیروی جوان، مستعد و تحصیل‌کرده کشور در راستای تحقق توسعه پایدار فرهنگی، آموزشی، اجتماعی، ورزشی، کارآفرینی و اشتغال، یکی از اهداف تفاهم‌نامه منعقده بین وزارت ورزش ‌و جوانان و جهاددانشگاهی است.

در این راستا مرکز نوآوری و شکوفایی جهاددانشگاهی زنجان (منش)، موضوعاتی از قبیل مشارکت در برگزاری نشست‌های تخصصی، همایش‌ها، سمینارها، کارگاه‌ها، دوره‌های آموزشی، فرهنگی، کارآفرینی و اشتغال، همچنین استفاده از توانمندی‌های علمی، تخصصی و تجربیات جهاددانشگاهی را در راستای اهداف و برنامه‌های توسعه‌ای حوزه جوانان بر عهده دارد.

برگزاری کارگاه‌ها و رویدادهای آموزشی کارآفرینی و مهارت‌های کسب و کار ویژه جوانان علاقه‌مند به کارآفرینی در حوزه‌های مختلف از قبیل رویداد «دیدار» در قالب بازدید حضوری از تجربیات موفق کارآفرینی، یکی از برنامه‌های تدوین شده است که گروه تولیدی «شهر چاقو» چهارمین میزبان رویداد «دیدار» جهاددانشگاهی زنجان بود.

مدیر این مجموعه، چاقوسازی را شغلی خانوادگی در زنجان عنوان  کرد و گفت: در دهه ۸۰ با چند استادکار حوزه چاقو و چند نیروی ماهر کارگاه را دایر کردیم از کارد آشپزخانه که بیشترین فروش را دارد، آغاز کردیم و در مراحل بعدی ساخت ساتور، کارد و چنگال و ... در دستور کار قرار گرفت.

حسین صادقی، توجه به نیاز بازار را در تولید محصولات ضروری دانست و افزود: با توجه به نیاز بازار، بازه تولید محصولات در کارگاه به مرور افزایش یافت و گاهی نیاز است که برای تولید محصول خاصی با دیگر تولیدکننده‌ها همکاری کرد.

وی در رابطه با مواد اولیه چاقو، ادامه داد: بیشترین آلیاژی که در تولید استفاده می‌شود استیل فولادی، کروم است که زنگ نمی‌زند و برخی از چاقوها که به سبک قدیمی ساخته می‌شود از فولاد و فنر تشکیل می‌شود و طرفداران خاص خودش را دارد. قیمت‌گذاری نیز بر اساس آلیاژهای مورد استفاده در چاقو، تعیین می‌شود.

این هنرمند حوزه چاقوسازی، در رابطه با چاقوی چینی در بازار تصریح کرد: اکثر چاقوهای چینی که در بازار وجود دارد، با توجه به کیفیت پایین و نداشتن اصالت و شناسنامه، بسیار ارزان‌تر از چاقوی زنجان بوده و سبب می‌شود که مشتری برای شناخت محصول و انتخاب آن با توجه به قیمت دچار مشکل شود.

مدیر شرکت «شهر چاقو»، وارداتی بودن مواد اولیه را مشکلی در بحث تولید عنوان و خاطرنشان کرد: در کشورهای دیگر نیز چاقو تولید می‌شود ولی تولیدات هیچ کشوری به اصالت چاقوی زنجان نیست و معتقدیم همکاری با افرادی که در این حوزه فعالیت می‌کنند، می‌تواند در تداوم این هنر صنعت و شناخته شدن بیشتر آن موثر باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha