• سه‌شنبه / ۱۵ تیر ۱۴۰۰ / ۰۸:۲۹
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1400041510367
  • منبع : نمایندگی ایلام

نشت گاز را جدی‌تر بگیرید

نشت گاز را جدی‌تر  بگیرید

ایسنا/ایلام مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام گفت: با وجود اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی از روش‌های مختلف به شهروندان و اعلام هشدارهای فراوان شرکت گاز استان مبنی بر عدم استفاده از وسایل غیراستاندارد و رعایت نکات ایمنی، متأسفانه برخی از مشترکین به این موضوع مهّم توجه نمی‌کنند.

«عباس شمس‌اللهی» در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد:  از  ۵ مورد حادثه منجر به فوت در سال گذشته، ۴ مورد آتش‌سوزی ناشی از نشست گاز در داخل منزل و یک مورد نیز گاز گرفتگی به دلیل مسدود بودن خروجی دودکش آبگرمکن بوده و در برخی موارد پرندگان در مسیر دودکش لانه‌سازی می‌کنند و این موضوع موجب مسدود شدن دهانه خروجی دودکش می‌شود،بنایراین انتظار می‌رود که مشترکین این مهم را همواره در طول سال مد نظر داشته و دودکش‌ها را بصورت متناوب بررسی کنند تا شاهد حوادث ناگوار نباشیم.
وی  به عوامل نشت گاز اشاره و تصریح کرد: استفاده از بخاری گازسوز غیر استاندارد، نشت از شیلنگ گاز به دلیل پاره‌گی، عدم نصب درپوش در خروجی لوله‌ها و شیرهای گاز، نقص در عملکرد بست یا استفاده از بست‌های غیر استاندارد و سیمی در محل اتصال شیلنگ، از عوامل مهم نشت گاز در منازل مسکونی، تجاری و صنعتی است.
شمس اللهی از افزایش ۵ برابری تعداد متوفیّات ناشی از حوادث گاز در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ خبر داد و خاطرنشان کرد: تأثیرگذاری شیوع کرونا بر آموزش‌های حضوری کارشناسان شرکت گاز برای مشترکین از قبیل کاهش حضور در مدارس، مساجد، ادارات و غیره یکی از عوامل افزایش فوتی مشترکین در طول سال گذشته بوده است.
وی با اشاره به اینکه عوامل کاهش دهنده حوادث در اختیار شرکت‌های گاز استانی نیست، ادامه داد: شرایط اقتصادی جامعه، میزان تعهد و مسئولیت‌پذیری سازندگان ابنیه در کیفیت ساخت و ساز، عدم الزام بازرسی توسط ناظرین سازمان نظام مهندسی از سیستم لوله کشی گاز در حین خرید، فروش و اجاره اماکن، فرهنگ عمومی و میزان آگاهی شهروندان و مصرف کنندگان گاز طبیعی در عدم توجّه به توصیه‌های ایمنی از جمله عوامل مهّم در بروز حوادث ناشی از گاز هستند.
شمس‌اللهی گفت: شرکت‌ گاز استان ایلام در کنترل این گونه شاخص‌ها هیچگونه نقشی ندارد و منحصراً پایش و تزریق ماده بودارکننده مرکاپتان برای تشخیص بوی نشت گاز را برعهده دارد که فراتر از الزامات قانونی نسبت به پایش این شاخص ها اقدام کرده و در آینده نیز در دستور کار کارکنان شرکت خواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha