• دوشنبه / ۱۴ تیر ۱۴۰۰ / ۱۹:۵۸
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1400041410210

کلائی به سوال عضو شورا پاسخ داد

 پاسخ شهردار  مشهد در مورد عدم تحویل زمین ۱۲ هکتاری معوض پارک طرق 

 پاسخ شهردار  مشهد در مورد عدم تحویل زمین ۱۲ هکتاری معوض پارک طرق 

ایسنا/خراسان رضوی شهردار مشهد در جلسه امروز شورای شهر به سوال محمدحاجیان، عضو شورای اسلامی شهر بابت عدم تحویل زمین ۱۲ هکتاری معوض پارک طرق پاسخ داد.

امروز در یکصدوششمین جلسه علنی پنجمین دوره شورای اسلامی شهر مشهد که در تالار شهر برگزار شد، محمدرضا کلائی، شهردار مشهد در پاسخ به سوال  محمد حاجیان شهری، عضو شورای شهر مشهد درمورد عدم تحویل زمین ۱۲ هکتاری معوض پارک طرق  اظهار کرد: موضوع تحویل معوض ۱۲ هکتاری پارک طرق را از سرمایه‌گذار پیگیری کرده‌ایم. قطعه زمین پیشنهادی بین مالکین طی نامه‌ای به دبیرخانه جهت تعویض زمین ارسال شد و پس از مخالفت با آن مقرر شد از سرمایه‌گذار تا پایان سال ۹۸ قطعات ۳ هکتاری گرفته شود، اما اقدام مناسبی از سوی سرمایه‌گذار انجام نشد.

وی ادامه داد: شهرداری موضوع را در جلسه شورا مطرح کرد و تا پایان شهریور به‌عنوان آخرین مهلت به سرمایه‌گذار فرصت داد و آخرین اخطاریه برای سرمایه‌گذار ارسال شد. دی ماه با توجه به عدم فعالیت سرمایه‌گذار توسط شهرداری منطقه کار پلمب شد. با ورود دستگاه قضا برای بیکار نشدن کارگران فک پلمب شد. این پروژه در دستور کار کمیته مانع‌زدایی است که اولین جلسه در ۱۲ تیرماه ۱۴۰۰ برگزار شد. به محض نهایی شدن موضوع به شورای شهر اعلام خواهد شد.

پاسخ شهردار مشهد در حالی بود که محمد حاجیان شهری، عضو شورای شهر  مشهد در جلسه حضور نداشت و این امر با اعتراض مسعود ریاضی، عضو شورای شهر روبه روشد  که رئیس شورای اسلامی شهر در پاسخ به ریاضی گفت: برای رفع ابهام افکار عمومی لازم است تا شهردار سوال را پاسخ دهد.

در این جلسه لایحه نرخ کرایه ثابت خطوط تاکسیرانی تصویب شد و براساس این لایحه به سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی اجازه داده می‌شود نسبت به افزایش نرخ کرایه ثابت خطوط تاکسی اقدام نماید.شهرداری مشهد مکلف است افزایش نرخ کرایه و تعداد خطوط ثابت را همزمان با لایحه افزایش سالیانه نرخ کرایه تاکسی به شورای شهر ارائه نماید.

همچنین لایحه تکمیل ساخت، تجهیز، نگهداری مدیریت اجرا و بهره‌برداری از گذر فرهنگی گلستان تصویب شد و بر اساس این لایحه به شهرداری مشهد اجازه داده می‌شود جهت تکمیل ساخت، تجهیز، نگهداری، مدیریت اجرا و بهره‌برداری از گذر فرهنگی گلستان که شامل کلیه فضاهای باز و سرپوشیده حدفاصل خیابان‌های دانشگاه و اسدالله‌زاده است با مبلغ سرمایه‌گذاری ثابت ۶۵ میلیارد و ۸۹۴ میلیون ریال اقدام نماید.

در ادامه به‌منظور احداث رستوران و کافی‌شاپ در کارخانه نوآوری لایحه قرارداد بهره‌برداری از رستوران و کافی شاپ کارخانه نوآوری تصویب شد.

همچنین اصلاح مصوبه حمایت از فعالیت‌های فرهنگی و هنری در سطح شهر تصویب شد و بر اساس این اصلاحیه شهرداری مشهد می‌تواند به منظور مقابله با تاثیرات شیوع ویروس کرونا و حمایت از مراکز فرهنگی و هنری که شامل سینما، تئاتر، موسسات و آموزشگاه‌های هنری و نگارخانه‌ها است، اقدام کند. این حمایت‌ها شامل  ۱۰۰ نگارخانه، مجموعه‌دارها و موزه‌ها، هنرهای نمایشی، از ۱۴۰ آموزشگاه‌ آزاد هنری و خرید خدمات آن‌ها  با ۸۰ درصد تخفیف و خرید روزانه ۳۰ درصد بلیط سینما است. جهت حمایت از این موارد ذکر شده ۳۹ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.

سپس در ادامه این جلسه لایحه قرارداد پروژه کمربند جنوبی تصویب شد.براساس  این لایحه شهرداری مشهد موظف است تا با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در خصوص احداث پروژه کمربند جنوبی که با توجه به دستور قضایی توقف عملیات اجرایی پروژه مزبور در اسفند ماه ۱۳۹۶ که منجر به توقف عملیات اجرایی تا زمستان سال ۱۳۹۸ شده و از سویی با عنایت به تغییرات فاحش قیمت ها، نسبت به اعلام خاتمه قرارداد یاد شده و تصفیه حساب برمبنای قرارداد و پرداخت هزینه دوره تعلیق به مدت ۶ ماه برابر شرایط عمومی پیمان اقدام نماید و همچنین با عنایت به انجام عملیات تکمیلی پروژه کوه پارک در سال ۱۳۹۹ توسط بنیاد یاد شده، نسبت به پرداخت صورت وضعیت کارهای انجام شده بر مبنای میانگین قیمت و پلوس مناقصه‌های برگزار شده در همان دوره (در پروژه های مشابه) با ضریب ۱/۲۰ بابت پرداخت غیرنقدی (بدون تخفیف مازاد در املاک و پروانه های صادره)، حداکثر تا سقف مبلغ کل ۴۰۰ میلیارد ریال و مشروط به مصالحه طرفین و اسقاط هرگونه ادعای پیمانکار در رابطه با حمل و تخلیه خاک و سایر مسایل مرتبط با موضوع عملیات اجرایی مزبور و قبول مسئولیت‌های قانونی توسط وی در قبال ادعاهای ثالث در این خصوص اقدام نماید.

در جلسه امروز لایحه پرداخت هزینه ارائه خدمات حمل ونقل کارآموزان معلول و جانباز عضو در مرکز آموزش فنی‌وحرفه ­ای ویژه معلولین مشهد تصویب شد. براساس این لایحه به شهرداری مشهد اجازه داده می‌شود، به منظور تسهیل در ایاب و ذهاب کارآموزان معلول و جانباز عضو درمرکز آموزش فنی و حرفه‌ای ویژه معلولین مشهد، هزینه‌های مربوط به خدمات رفت و آمد کارآموزان مذکور را، توسط شرکت‌های بخش خصوصی تحت پوشش و نظارت سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری تا سقف مبلغ ۸ میلیارد ریال، از محل اعتبارات کمک به اقشار آسیب‌پذیر مندرج در بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری پرداخت نماید.

در ادامه جلسه لوایح تفریغ بودجه سال ۱۳۹۹ سازمان‌های حمل و نقل بار درون شهری و حومه، پایانه‌های مسافربری، عمران، حمل و نقل و ترافیک، مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی، اتوبوسرانی و فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری و شرکت‌های قطارشهری، توسعه ارتباطات ترافیکی و بهره‌برداری قطار شهری تصویب شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha