• یکشنبه / ۱۳ تیر ۱۴۰۰ / ۱۴:۲۵
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1400041309118

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بیجار:

کاداستر اراضی ملی در بیجار به پایان رسید

کاداستر اراضی ملی در بیجار به پایان رسید

ایسنا/کردستان رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بیجار با اعلام به پایان رسیدن کاداستر اراضی منابع طبیعی، از اتمام کار صدور سند این اراضی تا پایان تیرماه سال جاری خبرداد.

قدیر آریان صبح یکشنبه (۱۳ تیرماه) در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه، به صدور ۷۹ فقره گواهی مستثنیات اشاره کرد و گفت: این گواهی‌ها به منظور بهره برداری در حوزه‌ی حفرچاه، مرغداری، استخر و آبیاری‌ بارانی همراه با نقشه مختصات‌دار صادر شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بیجار گفت: کار کاداستر اراضی ملی در نیمه اردیبهشت سال جاری به پایان رسید و تا امروز ۱۶۱۳ فقره سند مربوط به ۲۱۴ پلاک صادر شد و امیدواریم با همکاری اداره ثبت اسناد تا پایان تیرماه امسال تمامی اراضی شهرستان بیجار دارای سند تک‌برگ شوند.

وی به پرونده‌های در دست بررسی در دادگستری اشاره و عنوان کرد: ۱۰۴۴ فقره پرونده در حوزه تخریب و تصرف اراضی ملی در دست بررسی است و در سه ماه اول ۵۸ پرونده مختومه شده است.

آریان افزود: در سه ماهه اول امسال ۵۱ مورد تخریب و تصرف اراضی ملی توسط واحد حفاظت شناسایی شد که ۴۹ فقره مربوط به تخریب و تصرف و ۲ فقره به دام مازاد مربوط بود.

وی به چهار فقره قاچاق چوب در بیجار اشاره کرد و گفت: میزان چوب قاچاق شده‌ای که به مراجع قضایی ارجاع داده شده، ۱۰.۵ متر مکعب است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بیجار در خصوص پروژه‌های آبخیزداری، بیان کرد: پروژه آبخیزداری در حوزه قراطوره با اعتبار یک میلیارد و ۲۶۰ میلیون تومان به میزان ۹۲ درصد پیشرفت فیزیکی داشته که شامل ۲۲۷۰ مترمکعب سد رسوب‌گیر ملاتی و ۵۰۰ مترمکعب سد گابیونی است.

وی با اعلام به پایان رسیدن طرح مدیریت چرای دام در ۱۷ روستای شهرستان بیجار، اظهار کرد: پروژه مدیریت چرا با هدف شناسایی دامداران، تمدید پروانه چرای دام و شناسایی ظرفیت‌های دام در ۱۷ روستا در حوزه‌ی قراطوره انجام شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ادامه داد: در چهار روستا طرح ممیزی پروانه چرای دام را اجرایی خواهیم کرد که در این طرح تمامی پروانه‌های چرای دام آن روستا باطل می‌شود و بر اساس دامدارهایی که فعالیت دارند مجددا پروانه چرا با هدف جلوگیری از سو استفاده اعطا می‌شود.

آریان در پایان این نشست به یک مورد آتش‌سوزی‌ مراتع اشاره کرد و گفت: این آتش‌سوزی براثر بی احتیاطی گردشگران اتفاق افتاد و متاسفانه باعث آتش سوزی ۷۰ هکتار مرتع در نزدیکی سد تلوار شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha