• یکشنبه / ۱۳ تیر ۱۴۰۰ / ۰۹:۵۵
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1400041308834
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

نخستین جشنواره ملی ترویج نجوم در اصفهان برگزار می‌شود

نخستین جشنواره ملی ترویج نجوم در اصفهان برگزار می‌شود

ایسنا/اصفهان مدیر مرکز آموزش نجوم ادیب از برگزاری جشنواره ملی ترویج نجوم ادیب، یادمان پروفسور احمد کیاست پور در اصفهان خبر داد.

مهری نقوی در گفت و گو با ایسنا، با اعلام این خبر، اظهار کرد: جشنواره ملی ترویج نجوم ادیب یادمان پرفسور احمد کیاست پور برای نخستین بار در کشور در راستای پاسداشت زحمات و تلاش های دکتر کیاست پور در زمینه علم نجوم و اپتیک و یادمان این شخصیت علمی به عنوان یکی از بنیانگذاران مرکز نجوم ادیب و با هدف ترویج علم به ویژه علم نجوم برگزار می شود.

وی افزود: این جشنواره ویژه دانش آموزان دوره دوم متوسطه، دانشجویان و منجمان آماتور برنامه ریزی شده و منجمان آماتور خارج از کشور نیز امکان شرکت در این جشنواره را دارند که دانشگاه صنعتی اصفهان، دانشگاه اصفهان و باشگاه های فرهنگی ورزشی فولاد مبارکه و ذوب آهن اصفهان از جمله حامیان اصلی جشنواره ملی ترویج نجوم هستند.

مدیر مرکز نجوم ادیب اصفهان با اشاره به اینکه جشنواره ملی ترویج نجوم در دو بخش فراخوان مقالات علمی و عکس نجومی برگزار می شود، تصریح کرد: بخش فراخوان مقاله های علمی محورهای موضوعی شامل موضوعات خورشید و منظومه شمسی، نجوم رصدی، علم و فناوری فضایی، سیارات فراخورشیدی، اختر فیزیک، اختر زیست شناسی و کیهان شناسی است.

نقوی ادامه داد: بخش دوم مربوط به بخش عکس است که در سه محور موضوعی آسمان شب یا نمای باز، عمق آسمان (deep sky) و منظومه شمسی برگزار می شود.

وی با بیان اینکه داوری آثار در مهر و آبان انجام می شود، خاطرنشان کرد: پس از انجام داوری، آثار راه یافته به مرحله نهایی در روزهای ۱۶، ۱۷ و ۱۸ آذرماه در فضای مجازی اعلام می شوند و این جشنواره در روز ۱۸ آذرماه با اعلام آثار برگزیده به ایستگاه آخر خواهد رسید.

به گفته مدیر مرکز نجوم ادیب اصفهان مقرر شده که این جشنواره سالانه در مرکز نجوم ادیب برگزار شود.

وی به علاقه مندان برای شرکت در این جشنواره اعلام کرد: افراد می توانند آثار خود را تا پایان شهریورماه سال جاری به آدرس www.nojoum.esfahanfarhang.ir ارسال کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند با شماره ۳۶۶۸۳۵۳۵ تماس حاصل کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha