• شنبه / ۱۲ تیر ۱۴۰۰ / ۱۹:۵۵
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1400041208595
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

فرماندار اردستان:

عامل گسترش شیوع کرونا در اردستان بیرونی است

عامل گسترش شیوع کرونا در اردستان بیرونی است

ایسنا/اصفهان فرماندار اردستان گفت: هر زمانی که ویروس کرونا در اردستان شیوع بیشتری پیدا کرد عامل بیرونی داشت، چرا که شرایط محیطی اردستان پایدار است.

حمیدرضا تاملی در گفت و گو با ایسنا درباره قرمز شدن وضعیت شهرستان اردستان از نظر شیوع ویروس کرونا، اظهار کرد: این رنگبندی‌ها بر اساس نظر دانشگاه علوم پزشکی و وزارت بهداشت انجام می‌شود و فعلا بر اساس داده های موجود می توان حدس زد که به چه عللی وضعیت شهرستان به رنگ قرمز درآمده است. 

وی افزود: یکی دیگر از علل این تغییر وضعیت می‌تواند عادی انگاری مردم در برگزاری مراسم ترحیم در آرامستان‌ها باشد.

فرماندار اردستان گفت: البته باید به این نکته نیز توجه کنیم که در حوزه بیماریابی و انجام تست‌های کرونا نسبت به گذشته پیشرفت‌های زیادی در شهرستان شده است که در نتیجه تعداد تست‌های مثبت را بیشتر می‌کند. این عوامل از جمله دلایلی است که وضعیت اردستان را به رنگ قرمز تغییر داده است.

تاملی تصریح کرد: هم اکنون تعداد موارد بستری در شهرستان افزایش پیدا کرده، اما شدت بیماری و بروز آن در افراد افزایش نیافته است. همچنین مدت ها است که تعداد فوتی اردستان در عدد صفر باقی مانده است، اما نباید ساده به موضوع نگاه کنیم و طبق صحبت هایی که با دانشگاه علوم پزشکی اصفهان کرده‌ام مقرر شد اگر ارزیابی دقیقی از علت توسعه بیماری از نظر نقطه مکانی دارند ارائه دهند تا تیم‌های واکنش سریع برای حل و جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا تشکیل دهیم.

وی خاطرنشان کرد: محدودیت های کرونایی متناسب با رنگ قرمز در شهرستان اردستان اعمال می شود و تمام دستگاه‌ها باید طبق جداول مقرر اقدام کنند. اصناف و کسبه در این مدت همکاری لازم را داشته‌اند و هر زمانی که ویروس در شهر شیوع بیشتری پیدا کرد عامل بیرونی داشت، چرا که شرایط محیطی اردستان پایدار است. عامل بیرونی معمولا جهت گسترش شیوع ویروس کرونا در این شهر شده است که امیدواریم مانند گذشته همکاری بیشتر مردم و اصناف را با دستگاه های اجرایی شاهد باشیم.  

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha