• جمعه / ۱۱ تیر ۱۴۰۰ / ۱۴:۱۴
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 1400041107628
  • خبرنگار : 71214

آزادراه تهران-شمال و بدقولی ای که تکرار شد!

آزادراه تهران-شمال و بدقولی ای که تکرار شد!

در حالیکه قرار بود فاز دوم آزادراه تهران - شمال به صورت یکطرفه تا بهار امسال افتتاح شود و نهایتا این وعده به افتتاح تونل البرز تا اوایل تابستان امسال رسید، اما به نظر می‌رسد مسئولان آزادراه تهران - شمال دوباره بدقول شدند و مشخص نیست که فاز دوم این آزادراه که به صورت مرحله‌ای و تکه تکه قرار بود افتتاح شود، چه زمانی به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش ایسنا، پس از افتتاح فاز نخست آزادراه تهران – شمال مسئولان وزارت راه و شهرسازی، شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور و بنیاد مستضعفان به عنوان سرمایه‌گذار این پروژه وعده کردند تا بهار ۱۴۰۰ فاز دوم آزادراه تهران - شمال را به طول ۲۲ کیلومتر و البته به صورت ۵۰ درصد (باند رفت) افتتاح کنند تا این مسیر آزادراهی در کنار جاده چالوس به عنوان مسیرهای رفت و برگشت زیر بار ترافیکی برود.

با وجود این وعده‌ها، در اواخر فروردین ماه امسال خیرالله خادمی - معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل- درباره آخرین وضعیت فاز دوم آزادراه تهران - شمال صحبت‌هایی مطرح کرد که افتتاح این فاز از آزادراه تهران - شمال را در موعد مقرر با هاله‌ای از ابهام مواجه کرد.

به گفته او تورم و افزایش هزینه ساخت آن هم از حدود ۲۰۰۰ میلیارد تومان به بیش از ۳۴۰۰ میلیارد تومان تکمیل فاز ۲ آزادراه تهران - شمال را گرانتر و سخت تر کرده است.

بنابراین مقرر شد تا تونل البرز به عنوان بخش مهمی از این آزادراه به طول شش و نیم کیلومتر و به صورت دو طرفه به بهره برداری برسد و پس از آن باند غربی منطقه دوم آزادراه تهران - شمال افتتاح شود اما با وجود گذشت بیش از سه ماه از این اظهارات خبری از افتتاح تونل البرز آزادراه تهران - شمال نیست و به نظر می‌رسد وعده‌های مسئولان برای افتتاح آزادراه تهران – شمال یکی پس از دیگری به تعویق می‌افتد.

اما این دلایل به نظر منطقی نمی‌آید چرا که حتی اگر هزینه ساخت آزادراه تهران-شمال دو برابر افزایش یافته باشد، با برنامه افتتاح مرحله‌ای فاز دوم آزادراه تهران - شمال که از ابتدا به دو و سپس به سه مرحله و بخش تقسیم شد دیگر دلیلی برای تاخیر باقی نمی‌ماند. البته با وجود پیگیری خبرنگار ایسنا از مسئولان و متولیان این پروژه، کسی حاضر به پاسخگویی برای تشریح دلیل این تاخیر نشد.  

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۰۴-۱۱ ۲۳:۱۰

مدیریت ضعیف ، فاقد تخصص ، فاقد قاطعیت همین می شود ۰

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۱۱ ۲۳:۱۷

این یک واقعیت راهداری و ساخت جاده است ساخت تونل و مصالح وگاردریل و برق کشی تونلهای و علائم هشدار دهنده کلاسیک این جاده ها در زمان بسته شدن جاده ازبابت کولاک وبرف روزی

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۱۱ ۲۳:۳۹

متاسفانه سوئ مدیریت وعدم تخصص وقاطعیت منجر به افزایش زمان ساخت وبهره برداری توام با انجام امور عمرانی بی کیفیت می شود امروز آسفالت ریزی می کنند متاسفانه کمتر از یک ماه آسفالت کنده می شود چرا ؟

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۱۲ ۰۷:۲۵

من خودم دارم تو قطعه دو کار میکنم. تا آخر همین ماه باند غربی تونل راه میفته.

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۱۲ ۲۰:۲۹

این تونل ا تا پایان واکسیناسیون عمومی گشايش نخواهد یافت چون هر وقت که کشور درگیر پیک جدیدی می‌شود ... افزایش کرونا را بگردن مسافرت مردم به شمال می‌اندازند.اگر افتتاح کنند دیگه بهانه ای ...ندارند.

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۱۳ ۱۳:۰۶

ما همه امکانات را داریم ولی فساد سیستماتیک اجازه سرعت به کارها را نمی‌دهد وگرنه پول صرفه جویی از سوخت و عوارض آزادراه به سرعت همه هزینه ها را جبران می کند

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۱۳ ۱۵:۱۵

بد قولی مسولان باید پاسخگو باشن

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۱۳ ۱۳:۵۲

دوستان این واقعیت را فراموش نکنید که در کنار ضعف مدیریت ، تورم لجام گسیخته که مصالح و تجهیزات ساخت بزرگراهی و ... باید به عقب بودن ما نسبت به سطح بالای صنعت بزرگراه سازی بویژه در مناطق کوهسنانی در کشورهای پیشرفته ذعان کنیم. بله خودکفایی در تولید و ساخت همه چیز برای کشور خوب است اما عوارضی دارد یکی کندی پیشرفت کار که به ضعف و نقص تکنولوژیکی و دانش آن مربوط میشود .