امیر دلداری در گفتوگو با ایسنا در خصوص وضعیت بازرسی از اصناف در مشهد طی سه ماه گذشته اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون تعداد ۵۴ هزار۸۸۰ مورد بازرسی از واحدهای صنفی در سطح شهر صورت گرفته است.این میزان بازرسی منجر به تهیه۲۴۵۰ فقره فرم گزارش تخلف شده که به تعزیرات حکومتی برای رسیدگی ارسال شده است. ارزش ریالی این پروندهها ۴۶ میلیارد ریال بوده است.
وی در خصوص تعداد گشتهای مشترک صورت گرفته در این مدت افزود: تعداد گشتهای مشترک صورت گرفته با تعزیرات ۴۸ گشت، اداره اماکن مشهد ۲۴۴۶ گشت و با مراکز پنجگانه بهداشت ۲۴۴۰ گشت بوده است.
۱۳۰۴ فقره فرم تخلف در زمینه گرانفروشی ثبت شده است
مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف مشهد بیشترین آمار تخلف را مربوط به گرانفروشی دانست و بیان کرد: ۱۳۰۴ فقره فرم تخلف در زمینه گرانفروشی ثبت شده است. گزارش تخلف در خصوص عدم درج قیمت ۸۱۹ فقره، تقلب ۲۱۳ فقره، کم فروشی ۱۶۳ فقره و دیگر تخلفات از جمله عدم رعایت دستورالعمل بهداشتی ۹۳ مورد بوده است.
دلداری ادامه داد: بیشترین میزان تخلفات صورت گرفته مربوط به صنف نانوایان بوده است. به دلیل شایعه مبنی بر گران شدن نان، برخی از نانواییها به صورت خودسر اقدام به گران کردن نان کردند در حالی که مصوبهای مبنی بر گران کردن نان نداشتیم.
انجام ۲۴۴۰ گشت مشترک در زمینه رعایت پروتکلهای بهداشتی در سه ماه اول سال جاری
وی ادامه داد: از اواخر سال ۹۸ و با شیوع ویروس کرونا بازرسی در زمینه رعایت پروتکلهای بهداشتی و فاصلهگذاری هوشمند در واحدهای صنفی نیز از جمله اقداماتی بود که باید انجام میشد. در سه ماه اول سال جاری ۲۴۴۰ گشت مشترک با همکاری مراکز بهداشت پنجگانه، اماکن، اتحادیه صنفی و بازرسی اصناف در این زمینه صورت گرفته است.
صدور ۲۳۸۵ اخطارکتبی برای واحدهایی که پروتکلها را رعایت نکردهاند
مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف مشهد تعداد بازرسیهای انجام شده در سطح واحدهای صنفی در مشهد را ۱۱۱ هزار و ۲۷۹ مورد بیان و تصریح کرد: این بازرسیها منجر به صدور ۲۳۸۵ اخطارکتبی برای واحدهایی که پروتکلها را رعایت نکردهاند شده است. همچنین حدود ۷۵۰ فقره فرم جریمه به دلیل عدم رعایت دستورالعملهای بهداشتی به تعزیرات حکومتی فرستاده و ۱۰۵۷ واحد صنفی نیز پلمب شدهاند. این تعداد به دلیل اینکه در گروههای یک و دو و سه و چهار بودند و در شرایط رنگبندی نارنجی و قرمز شهر مشهد مصوبات عدم فعالیت در این دورهها را رعایت نکردند. از دیگر دلایل این پلمبها عدم رعایت دستورالعملها بهداشتی و ازدحام و شلوغی در این واحدهای صنفی بوده است.
دلداری با بیان اینکه «تخلفات دیگری نیز درحوزه روغن، مرغ و شکر صورت گرفته است»، عنوان کرد: در رابطه با آمار شکایات مردمی از ابتدای سال تاکنون۱۲۶۰ مورد شکایت کتبی ثبت شده است. از این تعداد ۶۵۰ مورد رضایت شاکی جلب شده و میزان دو میلیارد و ۸۶۰ میلیون و ۲۵۰ هزار ریال پول به این شاکیان بازگشت شده است. ۳۴۰ مورد پرونده نیز تنظیم شده است که رضایت شاکی به هردلیلی جلب نشده است و پرونده را برای رسیدگی به تعزیرات فرستاده شده است.
وی با اشاره به اینکه «۶۶۰۰ مورد گزارش مردمی از طریق سامانه ۱۲۴ یا سامانههای مختلف ارتباطی از سمت مردم دریافت شده»، خاطرنشان کرد: هیچگونه مصوبهای در خصوص افزایش قیمت نان نداشتیم. در چند روز اخیر افزایش قیمت در زمینه مرغ صورت گرفته است و فروش بالاتر از قیمت مصوب مرغ چه در سطح عرضه و چه در سطح قبل از آن تخلف محسوب میشود و ما با این موارد برخورد خواهیم کرد.
انتهای پیام
نظرات