«فرزاد ابراهیمزاده» در گفتوگو با خبرنگار ایسنا ضمن گلایه از سانسور مشکلات توسط مدیران گزینشی در سیستم دولت، اظهار کرد: متاسفانه مشکلات صنعت هتلداری در شرایط کنونی گستردهتر شده اما در حالی مدیران پای یک میز جمع میشوند که با سانسور و مطرح کردن گزینشی مشکلات، صورت مسئله را پاک میکنند.
وی با بیان این که نبود بستری برای تبلیغات از مهمترین مشکلات صنعت هتلداری ایران است، گفت: باور کردنی نیست که در مراسمها و برنامهها، تجلیل از هتلها و هتلداران باید با صرف پول و هزینه انجام شود در حالی که در همه دنیا تشویق و ترغیب از راهکارهای حمایت از بخش خصوصی است.
این مدیر از بیاعتنایی به ظرفیت هتلها در کشورمان اشاره کرد و گفت: همواره توسعه اشتغال، کمک به تولید ملی، توسعه فرهنگ و رفع مشکلات مردم از سوی مدیران مطرح میشود اما به بسترهای موجود برای رفع این مشکلات توجهی نمیکنند چرا که هتلها از مهمترین زیرساختهای اشتغالزا محسوب میشوند که میتوانند جوانان تحصیل کرده را وارد فضایی سالم و متناسب با مدارج تحصیلی کنند.
وی با گلایه از صدا و سیما، تصریح کرد: در حالی صدا و سیما بستری مناسب برای رفع این مشکلات از طریق هتلهاست که در ازای تبلیغات مبالغ کلانی دریافت میکند و متاسفانه در حال حاضر به جای آن که این بستر صرف رفع مشکلات اقتصادی و کمک به بخش خصوصی شود، فضایی انحصاری شده است.
ابراهیم زاده از کمبود نیروی در هتل خود یاد کرد و گفت: من با کمبود نیرو مواجهه هستم و نیروهای بیکار زیادی در یزد وجود دارند اما همین نیروها هم نمیدانند هتل داری و هتل و کار در هتل چیست و زمانی که شناختی ندارند، تصورشان از هتل یک فعالیت سطح پایین و چیپ است در حالی که هتلداری در کشورهای توسعه یافته از مشاغل لوکس و سطح بالا محسوب میشود.
وی با بیان این که فضای هتلها در عین رعایت خطوط قرمز و قوانین بستر مناسب و جذابی برای جوانان است، گفت: در هتلها تولید فرهنگ و مبارزه با اسلام زدایی به معنا واقعی و بدون شعار اتفاق میافتد، هتلها جزو اولین بسترهایی هستند که گردشگران خارجی در آن قرار میگیرند و میتوان در این بستر، بسیاری از تبلیغات سوء دشمنان را خنثی کرد اما دریغ از اندکی توجه مسئولان!
این فعال صنعت هتلداری که سابقه مدیریت هتلهای دیگر کشورها مانند ترکیه و قطر را در کارنامه خود دارد، با اشاره این که سنگ اندازی دولت در مسیر بخش خصوصی از مهمترین مشکلات این صنعت است، گفت: ما از دولتها بودجهای دریافت نمیکنیمو به تمام قوانین احترام میگذاریم اما دولتها دست از اعمال نظرها و ایجاد محدودیتهای خود برنداشته و سنگ اندازی میکنند.
وی با تاکید بر این که آموزش حلقه مفقوده هتلداری است، تصریح کرد: هتلداری نیازمند اموزشهای قابل توجهی است و ما میتوانیم از نیروهای اموزش دیده و باسابقته هتلها استفاده کنیم اما در باب آموزش هم آزاد نیستیم.
ابراهیم زاده هتلداری را صنعتی پر از فوتهای کوزهگری دانست و گفت: تا زمانی که نیروی آموزش دیده در هتل کار نکند، نمیتواند به فنون و جزئیات مسئله واقف شود مثلا انعام گرفتن نشانه رضایت مندی مشتری است و باید چنین آداب و مسائلی را در هتلداری بیاموزند.
وی با بیان این که منع قانون به کارگیری بازنشستگان در بخش خصوصی و خصوصا هتلداری هم وجود دارد، گفت: در صورتی بیمه بازنشسته قطع میشود که این نیروی آموزش دیده سالها در هتل پرورش یافته و بعداً نیروی جایگزین بهتری نیست، در عن حال وجود این نیرو در هتل لازم است.
ابراهیم زاده در پایان نیز به محتواسازی در خصوص هتلها و گردشگری خصوصا با محوریت مثلث طلایی گردشگری را لازم دانست و گفت: کشور در شرایطی است که همه مشاغل خصوصا هتلها دچار اسیب فراوانی شدهاند و لازم است که برای رفع این مشکلات اقدام شود.
انتهای پیام
نظرات