• چهارشنبه / ۹ تیر ۱۴۰۰ / ۰۹:۲۷
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1400040906239

مدیر یکی از هتل‌های بزرگ یزد:

کمبود نیرو داریم و بیکار فراوان؛ جوانان بیکار هتل‌ها را نمی‌شناسند

کمبود نیرو داریم و بیکار فراوان؛ جوانان بیکار هتل‌ها را نمی‌شناسند

ایسنا/یزد مدیر یکی از هتل‌های بزرگ یزد به بیان مشکلات صنعت هتلداری ایران پرداخت و نبودن فضای آموزش، تبلیغات و جذب نیرو را مهمترین مشکلات این صنعت در ایران دانست.

«فرزاد ابراهیم‌زاده» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا ضمن گلایه از سانسور مشکلات توسط مدیران گزینشی در سیستم دولت، اظهار کرد: متاسفانه مشکلات صنعت هتلداری در شرایط کنونی گسترده‌تر شده اما در حالی مدیران پای یک میز جمع می‎شوند که با سانسور و مطرح کردن گزینشی مشکلات، صورت مسئله را پاک می‌کنند.

وی با بیان این که نبود بستری برای تبلیغات از مهمترین مشکلات صنعت هتلداری ایران است، گفت: باور کردنی نیست که در مراسم‌ها و برنامه‌ها، تجلیل از هتل‌ها و هتلداران باید با صرف پول و هزینه انجام شود در حالی که در همه دنیا تشویق و ترغیب از راهکارهای حمایت از بخش خصوصی است.

این مدیر از بی‌اعتنایی به ظرفیت هتل‌ها در کشورمان اشاره کرد و گفت: همواره توسعه اشتغال، کمک به تولید ملی، توسعه فرهنگ و رفع مشکلات مردم از سوی مدیران مطرح می‎شود اما به بسترهای موجود برای رفع این مشکلات توجهی نمی‌کنند چرا که هتل‌ها از مهمترین زیرساخت‌های اشتغالزا محسوب می‎شوند که می‌توانند جوانان تحصیل کرده را وارد فضایی سالم و متناسب با مدارج تحصیلی کنند.

وی با گلایه از صدا و سیما، تصریح کرد: در حالی صدا و سیما بستری مناسب برای رفع این مشکلات از طریق هتل‌هاست که در ازای تبلیغات مبالغ کلانی دریافت می‌کند و متاسفانه در حال حاضر به جای آن که این بستر صرف رفع مشکلات اقتصادی و کمک به بخش خصوصی شود، فضایی انحصاری شده است.

ابراهیم زاده از کمبود نیروی در هتل خود یاد کرد و گفت: من با کمبود نیرو مواجهه هستم و نیروهای بیکار زیادی در یزد وجود دارند اما همین نیروها هم نمی‌دانند هتل داری و هتل و کار در هتل چیست و زمانی که شناختی ندارند، تصورشان از هتل یک فعالیت سطح پایین و چیپ است در حالی که هتلداری در کشورهای توسعه یافته از مشاغل لوکس و سطح بالا محسوب می‎شود.

وی با بیان این که فضای هتل‌ها در عین رعایت خطوط قرمز و قوانین بستر مناسب و جذابی برای جوانان است، گفت: در هتل‌ها تولید فرهنگ و مبارزه با اسلام زدایی به معنا واقعی و بدون شعار اتفاق می‌افتد، هتل‌ها جزو اولین بسترهایی هستند که گردشگران خارجی در آن قرار می‌گیرند و می‌توان در این بستر، بسیاری از تبلیغات سوء دشمنان را خنثی کرد اما دریغ از اندکی توجه مسئولان!

این فعال صنعت هتلداری که سابقه مدیریت هتل‌های دیگر کشورها مانند ترکیه و قطر را در کارنامه خود دارد، با اشاره این که سنگ اندازی دولت در مسیر بخش خصوصی از مهمترین مشکلات این صنعت است، گفت: ما از دولت‌ها بودجه‌ای دریافت نمی‌کنیمو به تمام قوانین احترام می‌گذاریم اما دولت‌ها دست از اعمال نظرها و ایجاد محدودیت‌های خود برنداشته و سنگ اندازی می‌کنند.

وی با تاکید بر این که آموزش حلقه مفقوده هتلداری است، تصریح کرد: هتلداری نیازمند اموزش‌های قابل توجهی است و ما می‌توانیم از نیروهای اموزش دیده و باسابقته هتلها استفاده کنیم اما در باب آموزش هم آزاد نیستیم.

ابراهیم زاده هتلداری را صنعتی پر از فوت‌های کوزه‌گری دانست و گفت: تا زمانی که نیروی آموزش دیده در هتل کار نکند، نمی‌تواند به فنون و جزئیات مسئله واقف شود مثلا انعام گرفتن نشانه رضایت مندی مشتری است و باید چنین آداب و مسائلی را در هتلداری بیاموزند.

وی با بیان این که منع قانون به کارگیری بازنشستگان در بخش خصوصی و خصوصا هتلداری هم وجود دارد، گفت: در صورتی بیمه بازنشسته قطع می‌شود که این نیروی آموزش دیده سال‌ها در هتل پرورش یافته و بعداً نیروی جایگزین بهتری نیست، در عن حال وجود این نیرو در هتل لازم است.

ابراهیم زاده در پایان نیز به محتواسازی در خصوص هتل‌ها و گردشگری خصوصا با محوریت مثلث طلایی گردشگری را لازم دانست و گفت: کشور در شرایطی است که همه مشاغل خصوصا هتلها دچار اسیب فراوانی شده‌اند و لازم است که برای رفع این مشکلات اقدام شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha