• سه‌شنبه / ۸ تیر ۱۴۰۰ / ۱۷:۰۰
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1400040805941
  • خبرنگار : 50182

باید و نبایدهای مهم "کرونایی" ویژه کنکوری‌ها

باید و نبایدهای مهم "کرونایی" ویژه کنکوری‌ها

ایسنا/کرمانشاه کارشناس مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه به تشریح نکات مهم بهداشتی کرونایی، ویژه داوطلبان کنکور سراسری پرداخت.

بهمن خدادادیان در گفت و گو با ایسنا با اشاره به برگزاری آزمون سراسری در روزهای آینده، گفت: با توجه به استمرار کرونا نیاز است که داوطلبان کنکور نکات بهداشتی را جهت پیشگیری از ابتلا به این بیماری رعایت کنند.

وی با تاکید بر استفاده از ماسک گفت: داوطلبان باید حتما از ماسک استفاده کرده وتوصیه اکید این است که تا پایان آزمون ماسک خود را برندارند و حتما ماسک اضافه همراه داشته باشند که در صورت لزوم استفاده کنند.

کارشناس بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه یادآور شد: در محل های آزمون پک های بهداشتی شامل ماسک و پَد ضدعفونی کننده قرار داده می شود، اما توصیه این است که داوطلبان حتما ماسک همراه داشته باشند و از ماسک داخل پک بهداشتی به عنوان ماسک جایگزین استفاده کنند.

خدادادیان افزود: همچنین توصیه می شود داوطلبان محمول ضدعفونی کننده همراه داشته باشند تا در صورت نیاز از آن استفاده کنند.

این مسئول تاکید کرد: داوطلبان باید پاک کن، مداد و تراش شخصی خود را همراه داشته باشند تا سر جلسه آزمون این وسایل را از کسی نگیرند.

خدادادیان در خصوص همراه آوردن خوراکی و نوشیدنی هم گفت: توصیه این است که خوراکی های بسته بندی شده ساده همراه آورده شود تا بتوان بیرون آن را ضدعفونی کرده و سپس مصرف کرد و آوردن خوراکی های بسیار در جلسه آزمون توصیه نمی شود.

وی افزود: در محل آزمون آب معدنی و یک بیسکویت ساده توزیع می شود و اگر داوطلبان نیازی به مصرف خوراکی های بیشتر ندارند همین خوراکی ساده کفایت می کند و نیازی به آوردن خوراکی ها و نوشیدنی های بیشتر نیست.

این کارشناس بهداشت محیط در خصوص تجمع قبل و بعد از آزمون سراسری هشدار داد و افزود: تجمعات محل خطرناکی برای انتقال ویروس است و از داوطلبان می خواهیم از تجمع کردن قبل از ورود به محل آزمون جدا خودداری کنند و بعد از آزمون نیز بحث های کنکوری خود با دوستان را در فضای مجازی انجام دهند.

خدادادیان گفت: همچنین به والدین توصیه می شود از هرگونه تجمع در محیط بیرون در زمان برگزاری آزمون  خودداری کرده و بدانند حضور چند ساعته کنار هم می‌تواند خطرانتقال ویروس را تا حد زیادی افزایش دهد.

ای کارشناس بهداشت محیط تاکید کرد: داوطلبانی که هرگونه علائم مشابه کرونا دارند، ضرورت دارد حتما مسئولین حوزه امتحانی را مطلع کنند و با توجه به هماهنگی های صورت گرفته این داوطلبان به محل آزمون ویژه‌ای منتقل شده و در محیط آرام و راحت کنکور خواهند داد.

خدادادیان گفت: داوطلبانی هم که از قبل در سامانه www.salamat.gov.ir خودارزیابی انجام داده و مشکوک به کرونا هستند در همین محل های از پیش تعیین شده ویژه داوطلبان مشکوک به کرونا، آزمون خواهند داد و جای هیچگونه نگرانی نیست.

وی با اشاره به استقرار بازرسان بهداشت در محل های برگزاری آزمون گفت: تمام مراکز آزمون به دقت توسط بازرسان بررسی شده و فاصله صندلی ها، استفاده از مواد ضدعفونی کننده، تهویه مناسب محل آزمون و ... با دقت رصد می شود.

وی یادآور شد: تمام محل های آزمون نیز قبل و بعد از حضور داوطلبان گندزدایی شده و جای نگرانی نیست.

خدادادیان از تمام داوطلبان و والدین آنها خواست هرگونه مشکل بهداشتی در محل آزمون را سریعا به سامانه 190 گزارش دهند و بدانند در کوتاهترین زمان ممکن جهت رفع آن اقدام خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha