• سه‌شنبه / ۸ تیر ۱۴۰۰ / ۱۱:۰۵
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1400040805507
  • منبع : نمایندگی کردستان

نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خبر داد:

وجود پنج میلیون واحد مسکونی روستایی در کشور

وجود پنج میلیون واحد مسکونی روستایی در کشور

ایسنا/کردستان نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور از وجود پنج میلیون واحد مسکونی روستایی در کشور خبر داد و گفت: سالانه به ۲۰۰ هزار واحد، تسهیلات ارزان قیمت به منظور بازسازی و مقاوم‌سازی واگذار می‌شود.

حجت‌الاسلام حسین روحانی‌نژاد امروز سه‌شنبه(۸ تیرماه) در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در کردستان بازسازی مناطق آسیب دیده از حوادث طبیعی و احداث مسکن محرومین را از ماموریت های اصلی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ذکر و اظهار کرد: اجرای طرح مقاوم سازی مسکن روستایی موجب شد که در حوادث اخیر و وقوع زلزله‌هایی با شدت بالای پنج ریشتر، تلفات جانی و مالی کمتری به وجود بیاید.

وی با اشاره به اهمیت صدور اسناد مالکیت در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت برای تعیین تکلیف املاک روستایی افزود: بر اساس برنامه های صورت گرفته پیش بینی می شود که تا ۱۰ سال آینده نگرانی چندانی از بلایای طبیعی و تلفات ناشی از آن وجود ندارد.

حجت‌الاسلام روحانی‌نژاد از آغاز کار ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکن محرومین در کشور از سال ۱۳۹۸ خبر داد و بیان کرد: سهم استان کردستان از این تعداد مسکن، ۲۰۰۰ واحد بوده که سال گذشته به متقاضیان واگذار شد.

نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور اظهار کرد: بنیاد مسکن علاوه بر اجرای طرح‌های عمران روستایی، در طرح‌های خانه‌سازی دولت نیز سهیم است که  ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکن مهر و مشارکت در طرح اقدام ملی مسکن از جمله آنهاست.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی، نماینده ولی فقیه در کردستان، در ادامه این دیدار بازسازی مناطق آسیب‌دیده از حوادث و احداث مسکن محرومین را از جمله اقدامات اساسی و مهم ذکر کرد و گفت: در برخی روستاهای استان به‌ویژه در شهرستان‌های قروه، بیجار، سقز و بانه مشکلاتی در زمینه محرومیت مسکن وجود دارد که نیازمند نگاه و توجه خاص است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha