• دوشنبه / ۷ تیر ۱۴۰۰ / ۱۵:۰۲
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1400040704940
  • خبرنگار : 50184

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان:

تشکیل۷۱۹۹ پرونده اجرای مهریه در کرمانشاه/ ۱۷۲۰ میلیارد تومان مطالبات بانک‌ها وصول شد

تشکیل۷۱۹۹ پرونده اجرای مهریه در کرمانشاه/ ۱۷۲۰ میلیارد تومان مطالبات بانک‌ها وصول شد

ایسنا/کرمانشاه مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمانشاه گفت: طی سال گذشته ۱۷۲۰ میلیارد تومان مطالبات بانک‌ها در کرمانشاه وصول شد.

امیر بشیری در نشستی خبری که امروز(هفتم تیر) به مناسبت هفته قوه قضائیه برگزارشد، بااشاره به وجود یک میلیون و ۷۶۰ هزار هکتار اراضی ملی در استان، اظهار کرد: برای یک میلیون هکتار از این ارضی سند مالکیت به نام دولت صادر شده است.

وی تصریح کرد: برای حدود ۷۶۰ هزار هکتار باقی مانده هم درحال صدور سند مالکیت هستیم و امیدواریم بتوانیم با اتمام این برنامه و صدور سند مالکیت برای تمام اراضی جنگلی و مراتع، شهریور ماه امسال جشن انفال را در استان برگزار کنیم.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان یادآورشد: با اتمام صدور سند مالکیت برای تمام اراضی منابع طبیعی در استان دیگر امکان زمین خواری و کوه خواری وجود نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه جهش قابل توجهی طی یکی دو سال اخیر در بحث صدور سند مالکیت برای اراضی ملی استان انجام گرفته، افزود: تا سال ۱۳۹۸ کل اراضی منابع طبیعی سنددار شده استان حدود ۵۰ هزار هکتار بود که با صدور سند برای حدود یک میلیون هکتار در سال ۱۳۹۹ شاهد جهش ۲۰ برابری در این حوزه بودیم.

بشیری در ادامه در خصوص اجرای طرح کاداستر در استان هم گفت: طی سال گذشته حدود ۴۸۲۵ سند دولتی به نام دولت صادر کردیم که نسبت به مشابه سال قبل حدود ۵۷۳ درصد رشد داشته است.

وی همچنین به بخشی دیگر از وظایف سازمان ثبت اسناد و املاک استان یعنی اجرای اسناد رسمی اشاره کرد و افزود: سال گذشته بصورت میانگین در هر روز ۳۵ پرونده اجرایی تشکیل دادیم که از این تعداد حدود ۲۵ پرونده برای مطالبات مهریه بود.

مدیرکل دفتر ثبت اسناد و املاک استان خاطرنشان کرد: طی سال ۱۳۹۸ تعداد کل پرونده های اجرای مهریه که در ثبت اسناد استان تشکیل شد، حدود ۵۶۳۳ پرونده بود که در سال ۱۳۹۹ با رشدی ۲۷ درصدی به ۷۱۹۹ پرونده رسید.

وی در ادامه گفت: طی سال گذشته ۸۲ میلیارد ریال نیم عشر وصولی برای خزانه دولتی داشتیم که این رقم نسبت به سال ماقبل آن رشدی ۳۰۰ درصدی دارد.

بشیری در خصوص پرداخت حق مزایده به ثبت اسناد و املاک استان هم گفت: در سال گذشته ۴۲ میلیارد ریال حق مزایده به ثبت اسناد و املاک استان پرداخت شد.

وی به وصول مطالبات بانک ها از طریق اجرای اسناد هم اشاره و اظهار کرد: سال ۱۳۹۸ جمعا یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان وصول مطالبه داشتیم که این رقم در سال گذشته با جهش بسیار قابل توجهی به ۱۷۲۰ میلیارد تومان رسید.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان خاطر نشان کرد: جمعا طی سال ۱۳۹۹ حدود ۹۵۲۵ پرونده اجرایی شامل مهریه، چک، وصول مطالبات، سند رهنی، کمیسیون ماده هفت شهرداری و ... در ثبت اسناد استان صادر شد که نسبت به سال ماقبل آن رشدی ۱۳۳ درصدی دارد.

وی تاکید کرد: جمعا در این مدت ۲۲ هزار و ۲۸۰ پرونده اجرایی را مختومه کردیم که نسبت به سال ۱۳۹۸ با ۲۷۵۴ پرونده رشدی ۸۰۹ درصدی دارد.

بشیری در ادامه در تشریح وضعیت صدور سند در راستای اجرای قانون تعیین تکلیف اسناد قولنامه ای هم گفت: در سال گذشته ۲۸۵۸ فقره رسیدگی به پرونده های اسناد قولنامه ای داشتیم که رشدی ۲۵۳ درصدی نسبت به سال گذشته داشت.

وی اضافه کرد: طی این سال جمعا ۶۰ هزار فقره سند صادر کردیم که ۱۰ هزار فقره آن در راستای تبدیل اسناد دفترچه ای به کاداستری یا تک برگی بود که این رقم امسال باید افزایش پیدا کند.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان یکی از مشکلات تسریع در روند اجرای تبدیل اسناد مالکیتی به تک برگی را کمبود بودجه و نیروی انسانی و عدم امکان استفاده از ظرفیت بخش خصوصی دانست.

به گفته این مسئول در حال حاضر تنها ۳۰ درصد از اسناد املاک استان به شکل تک برگی هستند.

وی در بخش دیگری از سخنانش به روند اجرای الکترونیکی شدن پرونده های ثبتی در استان پرداخت و افزود: حدود ۸۵ درصد از پرونده های ثبتی موجود در اداره کل ثبت اسناد و املاک استان را تاکنون آرشیو الکترونیکی کرده ایم و حذف فیزیکی پرونده ها در جریان امور را در دستور کار قرار داده ایم.

بشیری در بخش دیگری از سخنانش به تبدیل کرمانشاه به عنوان مرکز مالکیت معنوی غرب کشور اشاره کرد و گفت: از سال گذشته مرکز مالکیت معنوی غرب کشور شامل استان های ایلام، کردستان، همدان و لرستان شده ایم که این مرکز اختراعات و علائم تجاری افراد را در دو بخش صنعتی و ادبی و هنری به نام خود آنها ثبت می کند.

وی در ادامه به افزایش دفاتر ثبت اسناد و املاک استان طی سال گذشته هم اشاره ای داشت و افزود: برابر سند تحول قضایی هرساله بدون در نظر گرفتن جمعیت و درآمد دفترخانه ها، آزمون برگزار می کنیم و تعدادی سردفتر در هر شهر منصوب می شوند.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان گفت: در حال حاضر ۱۷۸ دفتر اسناد رسمی در استان داریم که ۱۰۲ مورد از این تعداد در شهر کرمانشاه واقع شده اند.

وی با بیان اینکه سالانه حدود هشت مرتبه بصورت کلی و سرزده از دفاتر اسناد استان بازدید به عمل می آید، عنوان کرد: در نتیجه این بازرسی ها و با توجه به گزارشات مردمی در سال گذشته ۱۳ مورد توبیخ، ۷۵ فقره جریمه، چهار مورد سلب صلاحیت، ۲۹ مورد انفصال موقت از یک ماه تا دوسال و هشت مورد برائت برای دفاتر استان صادر شد.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha