• دوشنبه / ۷ تیر ۱۴۰۰ / ۱۲:۰۴
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1400040704721
  • خبرنگار : 50182

افتتاح برج فناوری جهاددانشگاهی در کرمانشاه با دستور رییس جمهور

افتتاح برج فناوری جهاددانشگاهی در کرمانشاه با دستور رییس جمهور

ایسنا/کرمانشاه برج فناوری پارک علم و فناوری جهاددانشگاهی در کرمانشاه با دستور رییس جمهور افتتاح شد.

برج فناوری پارک علم و فناوری جهاددانشگاهی کرمانشاه، امروز(هفتم تیر) در ارتباط تصویری رییس جمهور و با حضور رییس جهاددانشگاهی، استاندار و جمعی از مسئولین استان افتتاح شد.

دکتر حمیدرضا طیبی رییس جهاددانشگاهی در این مراسم  اظهار کرد: با عنایت به ماموریت ذاتی جهاد دانشگاهی مبنی بر توسعه فناوری و اشتغال زایی و همچنین در راستای  توسعه نظام نوآوری و فناوری استان کرمانشاه و به منظور جهت دهی به ظرفیت های دانشی قابل توجه در استان، پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی استان کرمانشاه فعالیت خود را با تاسیس مرکز رشد واحدهای فناور در سال ۱۳۸۴ آغاز کرد و  به عنوان اولین و پویاترین پارک علم و فناوری غرب کشور با تکیه بر مزیتهای استانی و منطقه‎ ای هدف اصلی خود را تکمیل اکوسیستم نوآوری و فناوری استان و توسعه اقتصاد دانش بنیان قرار داد.

وی افزود: در همین راستا پروژه برج پارک علم و فناوری و کارخانه نوآوری استان کرمانشاه توسط جهاد دانشگاهی و با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و استانداری کرمانشاه طراحی و اجرا شد.

طیبی گفت: این پروژه در یکی از بهترین نقاط شهری به جهت دسترسی آسان به مراکز دانشگاهی و تحقیقاتی، سازمانها و نهادهای دولتی و غیر دولتی و  شریان های مرکزی و اصلی شهری قرار گرفته و با مساحت ۲۰ هزار متر مربع در ۱۶ طبقه طراحی و اجرا شده است.

ریس جهاددانشگاهی گفت: این برج دارای فضاهای اشتراکی، مراکز نوآوری، شتابدهنده ها، ستاد پارک علم و فناوری، موسسات رشد یافته، واحدهای فناور در مرحله پیش رشد و  رشد، دفاتر کارگزاری و انتقال فناوری، موسسات مالی و صندوق های سرمایه گذار خطرپذیر و موسسات خدمات رسان به واحد های مستقر است.

به گفته طیبی با افتتاح این برج ۳۲۳ درصد به فضاهای قابل واگذاری به واحدهای فناور و دانش بنیان افزوده شده و فضای لازم برای استقرار ۱۱۰شرکت جدید فراهم می شود.
وی با تقدیر از زحمات دولت و مسئولین استان در به ثمر رساندن این پروژه، گفت: امیدواریم با این اقدام و با تکیه بر پتانسیل بالای نخبگان و جوانان گامی بلند در توسعه اکوسیستم نوآوری و فناوری استان کرمانشاه برداشته شود.

گفتنی است، عملیات اجرایی ساخت این برج فناوری توسط جهاددانشگاهی کرمانشاه در راستای تامین فضای اداری، آزمایشگاهی و نمایشگاهی  واحدهای فناور درسال ۱۳۸۹ در  ۱۶ طبقه و ۲۰ هزار متر مربع زیربنا آغاز شد .

در این برج که توسط جهاددانشگاهی کرمانشاه و با حمایت  مالی معاونت علمی و فناوری و ریاست جمهوری و استانداری کرمانشاه احداث شده است، علاوه بر تامین فضای لازم جهت استقرار شرکت های دانش بنیان و فناور، فضای لازم برای حضور شرکت های ارائه دهنده خدمات تخصصی،  دفاتر انتقال فناوری دانشگاه‌ها، نهادهای مالی و سرمایه گذاری، شتاب دهنده ها  و واحدهای تحقیق و توسعه صنایع بزرگ نیز فراهم شده است.

در حال حاضر بالغ بر ۲۵۰ واحد فناور تحت حمایت پارک علم و فناوری کرمانشاه هستند که با بهره برداری از برج فناوری۲۰ هزار متر مربع ( ۳۲۳ درصد) به فضاهای قابل واگذاری به واحدهای فناور و دانش بنیان افزوده شده و فضای لازم برای استقرار ۱۱۰شرکت فناور جدید فراهم می‌شود .

در کنار ۱۱۰ شرکت فناور و ایجاد فضاهای اشتراکی، مراکز نوآوری، شتابدهنده ها، ستاد پارک علم و فناوری، موسسات رشد یافته، واحد های فناور در مرحله ی پیش رشد و  رشد، دفاتر کارگزاری و انتقال فناوری، موسسات مالی و صندوق های سرمایه گذار خطرپذیر و موسسات خدمات رسان به واحد های مستقر در این برج فناوری که در یکی از بهترین نقاط شهری به جهت دسترسی آسان به مراکز دانشگاهی و تحقیقاتی ، سازمانها و نهادهای دولتی و غیر دولتی ساخته شده مستقر می‌شوند و امید آن می‌رود که از این طریق گامی اساسی در توسعه اکوسیستم نوآوری و فناوری استان کرمانشاه برداشته شود.

در ادامه با دستور دکتر روحانی رییس جمهور کشورمان برج فناوری استان کرمانشاه افتتاح شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha