• دوشنبه / ۷ تیر ۱۴۰۰ / ۱۱:۵۱
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1400040704703
  • خبرنگار : 30054

۱۱ نکته در مورد کاتالوگ که می تواند فروش شما را تضمین کند

۱۱ نکته در مورد کاتالوگ که می تواند فروش شما را تضمین کند

یکی از قوی ترین ابزار بازاریابی برای معرفی و کسب اطلاعات در مورد محصولات و خدمات کاتالوگ می باشد که بخش مهمی از طرح های بازاریابی بسیاری از شرکت ها را دربرگرفته است.

به گزارش ایسنا بنابر اعلام چاپ آقا، در اینجا چند نکته جهت شروع طراحی کاتالوگ ارائه می شود که می توانید از این راهنمایی ها جهت افزایش فروش و جلب توجه مشتری استفاده کنید.

۱: قبل از شروع، هدف خود را بشناسید

1. هدف از سفارش کاتالوگ چیست؟

2. آیا مفهوم کسب و کار شما با اهداف کاتالوگ سازگار است و مزیت رقابتی را تضمین می کند؟

3. اهداف کاتالوگ را به وضوح تعریف کنید و مخاطبان خود را تعیین کنید.

شما از نزدیک بازار را تجزیه و تحلیل کرده اید و یک فرصت خوب دارید تا با ارائه محصولات و خدمات خود در کاتالوگ به پاسخگویی نیازهای مشتری بپردازید.

۲: با دقت برنامه ریزی کنید

همه پروژه های خوب با کمی برنامه ریزی شروع می شوند. برنامه ریزی کنید و از این مرحله هرگز عبور نکنید.

3: محتوای خود را جمع آوری کنید

اطمینان حاصل کنید که قبل از شروع مرحله طراحی، تمام اطلاعات لازم را دارید. لیستی از محصولات و ویژگی های محصول و محتواهای دیگر را آماده کنید.

۴: رنگ ها را متناسب با نام تجاری انتخاب کنید

رنگ نام تجاری، باید با طراحی کاتالوگ، سازگار باشد.  این هماهنگی در طراحی بسیار حائز اهمیت است.

۵: طراحی کاتالوگ - جلد و صفحات

جلد کاتالوگ یکی از اساسی ترین عواملی است که نگاه مشتری را به سوی خود جلب می کند. طراحی نوآورانه برای جلد کاتالوگ می تواند درصد موفقیت و جذب مخاطب را افزایش دهد و موجب توجه مخاطب به صفحات داخلی شود.

هنگام طراحی صفحات، جریان چشم را در نظر بگیرید و تعادل و توازن در صفحه ایجاد کنید و از زمینه های شلوغ اجتناب کنید.

اگر می خواهید طرح های خود را برجسته کنید، سعی کنید یکی از تصاویر خود را بر روی صفحه غالب کنید و عکس های کوچکتر را در اطراف آن قرار دهید. این یک روش بسیار ساده است.

۶: طراحی با توجه به مخاطبان

طراحی کاتالوگ را با توجه به شناخت از مخاطبان خود انجام دهید. اگر هدف شما مخاطبان جوان است باید آن را به طور قابل توجهی متفاوت از افرار مسن تر طراحی کنید.

۷: استفاده از تصاویر جذاب و با کیفیت

تصاویر محصولات و خدمات شما مرکز کاتالوگ شما است. تصاویری که از اهمیت و ارزش بیشتری برخوردار هستند را بزرگتر از تصاویر دیگر قرار دهید زیرا آنها توجه بیشتری را نسبت به تصاویر کوچک جذب می کنند. یک تصویر جذاب مشتریان را تشویق می کند که اطلاعات را مطالعه کنند.

مهم ترین محصولات را در صفحات اول قرار دهید، زیرا مهمترین صفحات در کاتالوگ ها هستند.به یاد داشته باشید که محصولات باید تمرکز اصلی طرح صفحات کاتالوگ شما باشد.

8: حفظ یکنواختی در صفحات داخلی

طراحی تمامی صفحات کاتالوگ، باید یک الگوی خاص را دنبال کند این نکته در طراحی بسیار مهم و پر اهمیت است.

9: انتخاب نوع مناسب کاغذ

شما باید روی مقاومت و کیفیت کاغذ تمرکز کنید. یک کاتالوگ به تعدادی از دست ها منتقل می شود، بنابراین باید قوی و انعطاف پذیر باشد، تا بتواند طول عمر خود را حفظ کند. نوع کاغذ موفقیت کاتالوگ شما را تحت تاثیر قرار می دهد. یک کاتالوگ با کاغذ ضعیف تاثیر منفی بر مخاطب می گذارد در صورتی که کیفیت خوب کاغذ خوانندگان را تشویق می کند تا خواندن و خرید را ادامه دهند.

۱۰: اندازه و تعداد صفحات کاتالوگ

یکی از عناصر مهم در طراحی کاتالوگ، انتخاب اندازه مناسب است چنانچه تصاویر و اطلاعات زیادی برای طراحی کاتالوگ وجود ندارند از قطع های کوچک تر استفاده کنید.

تعداد صفحات را مناسب انتخاب کنید. کاتالوگ شما باید به اندازه کافی بلند باشد تا بتواند تمام اطلاعات مورد نیاز خود را به مشتریان بسپارد، اما به اندازه کافی کوتاه باشد تا مخاطب احساس خستگی نکند ولی به این نکته توجه کنید که در هر دو حالت باید تمام اطلاعات و محصولات مهم در برگرفته شوند.

۱۱:‌ محتوای خود را سازماندهی کنید

شما باید برنامه ریزی کنید که کدام محتوا در هر صفحه نمایش داده شود. به این نکته توجه کنید که باید محصولات مشابه را در نزدیکی یکدیگر قرار دهید.

در صورتی که نیاز به طراحی و چاپ کاتالوگ و یا دیگر محصولات چاپی دارید، کارشناسان چاپ آقا در دسترس هستند تا بهترین نیاز شما را برآورده سازند فقط کافیست به سادگی با مشاوران تماس بگیرید و با آنها در مورد مسیری که می خواهید کاتالوگ خود را انتخاب کنید صحبت کنید.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha