• دوشنبه / ۷ تیر ۱۴۰۰ / ۱۰:۴۳
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1400040704623
  • خبرنگار : 50176

فرماندار خبر داد:

رفع مشکل آب شرب کوهدشت ظرف سه ماه آینده

رفع مشکل آب شرب کوهدشت ظرف سه ماه آینده

ایسنا/لرستان فرماندار کوهدشت با اشاره به مشکلات تأمین آب شُرب این شهر، گفت: همزمان با تکمیل و بهره‌برداری از خط رینگ شمالی یک مخزن ۵۰۰۰ مترمکعبی و یک مخزن ۱۲۵۰ مترمکعبی اجرا می‌شود که با اجرای آن ۶۲۰۰ مترمکعب به آب شرب ما اضافه می‌شود.

مجتبی بیرانوند در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: آب شرب شهر کوهدشت توسط ۲۴ حلقه چاه آبرفتی ـ آهکی، یعنی چاه عمیق و نیمه عمیق تأمین می‌شود.

وی ادامه داد: ۷۵ درصد از این آب با یک خط انتقال ۳۰ کیلومتری از منطقه هزارمنی و پریان انتقال داده شده و وارد یک مخزن در منطقه نرشکسته شده و به صورت صقلی پمپاژ شده و وارد مخزن دیگری که در دو کیلومتری شهر کوهدشت واقع شده و در ارتفاعات است، انتقال پیدا کرده و به شهر کوهدشت می‌رود.

بیرانوند عنوان کرد: علت قطعی آب نیز همین است که منبع تأمین آب ما پایدار نیست، چون برای تأمین آب شرب به سد نیاز داریم.

فرماندار کوهدشت با اشاره به این که در حال حاضر با توجه به اقدامات خوبی که ظرف دو سال گذشته آب و فاضلاب استان و شهرستان داشته، بخش اعظمی از مشکل آب شهر حل شده، اما بعضی از نقاط همچنان مشکل دارند، تصریح کرد: ما خطی را به عنوان رینگ شمالی به طول چهار و نیم کیلومتر با اعتباری بالغ‌بر ۱۵ میلیارد تومان داریم که این خط ظرف دو یا سه ماه آینده تکمیل می‌شود، همزمان با تکمیل و بهره برداری از این خط یک مخزن ۵۰۰۰ مترمکعبی و یک مخزن ۱۲۵۰ مترمکعبی با اعتباری بالغ‌بر ۱۵ میلیارد تومان در حال انجام است، یعنی با اجرای آن ۶۲۰۰ مترمکعب به آب شرب ما اضافه می‌شود که در نوع خودش یک کار ارزشمند است.

وی با اشاره به این‌که حتی در فصل زمستان در برخی از مناطق با مشکل کم فشاری آب مواجه هستیم که مجبوریم با تانکر به این مناطق آبرسانی کنیم، بیان کرد: اگر این مقدار به آب شرب شهر کوهدشت اضافه شود مشکل مناطق و اُفت فشار دیگر نقاط شهر رفع می‌شود.

بیرانوند ادامه داد: رایزنی‌هایی انجام دادیم که حداقل در مناطقی که مخازن آب را داریم در دو منطقه هزارمنی و پریان، قطع برق روزانه را نداشته باشیم که با مکل پمپاژ آب مواجه نشویم.

فرماندار کوهدشت افزود: ظرف سه ماه آینده این چند نقطه که مشکل دارند را به صورت مُسکِن از طریق تانکر و انشعاباتی که از شبکه‌های دیگر گرفتیم، رفع مشکل کنیم که بعد از این مدت شاهد رفع مشکل این مناطق و ضعف آب باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha