• سه‌شنبه / ۱ تیر ۱۴۰۰ / ۱۳:۴۳
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1400040100527
  • خبرنگار : 30054

نقش نمایشگاه های تخصصی در زنجیره ارتباط تولیدکننده و مصرف کننده

نقش نمایشگاه های تخصصی در زنجیره ارتباط تولیدکننده و مصرف کننده

صنعت نمایشگاهی از دیرباز از راهکارهای موثر عرضه و معرفی کالا و دستاوردهای بشر بوده و در عصر حاضر و با وجود تکنولوژی و ابزارهای پیشرفته و روش های علمی و آکادمیک در زمینه تبلیغات، بازاریابی و فروش، صنعت نمایشگاهی جزء موثرترین روشهای بازاریابی به شمار می آید.

به گزارش ایسنا بنابر اعلام ایران دلکو، در دنیای پیچیده و متغیر امروز نمایشگاه ها صرفاً برای دستیابی به اهداف تجاری برگزار نمی شود، بلکه اهداف والاتری را دنبال می نماید. به همین دلیل، میزان موفقیت یک نمایشگاه را با ارزش قراردادهای منعقد شده در آن ارزیابی نمی نمایند زیرا دستاوردهای یک نمایشگاه وسیع تر و گسترده تر از مبادلات تجاری است که در جریان دایر بودن نمایشگاه، میان غرفه داران و تجار صورت می گیرد. امروز اغلب کارشناسان امور تبلیغات و بازاریابی، نمایشگاه را به عنوان یکی از مهم ترین ابزارهای بازاریابی در نظر می گیرند. نمایشگاه یک فرصت فروش زنده و یکپارچه است، جایی که شرکت می تواند همه ابزارها را از مجموعه خودش به نمایشگاه بیاورد از جمله مدیرعامل تا به نیازهای خریدار پاسخ دهد و با آنها ارتباط برقرار سازد.

استفاده از یک چشم انداز بازاریابی رابطه مند در نمایشگاه ها با کشف نیازهای مشتریان، می تواند منجر به وفاداری آنها و کاهش هزینه شود. به طوری که شرکتها بعد از برگزاری نمایشگاه و شرکت در آن نیز می توانند ارتباط موفقی با مشتریان خود داشته باشند و نیازهای آنها را برآورده سازند و به سودآوری شرکت کمک نمایند.

نمایشگاه، فرصتی برای آشنایی بیشتر با مشتریان

یکی از اهداف مهم در شرکتهای تولیدی و خدماتی  کسب رضایت مشتریان می باشد. سازمان هایی که در زمینه ی بازاریابی موفق بوده اند، اهمیت کیفیت محصول، ارائه خدمات به مشتریان، ارضای نیازها و خواسته های مشتریان و پاسخ به شکایتهای آنها را درک نموده اند. برخی از سازمانها آن قدر به اهمیت رضایت مشتریان و تامین نیازهای آنها آگاه و هوشیار هستند که رضایت خود را در رضایت مشتری می بینند. محیط نمایشگاه برای شرکت ها فرصتی را بوجود می آورد که در اثر تماس حضوری و موثر با مشتریان خود نیازها و خواسته های آنها را مورد بررسی قرار داده و با طراحی محصول طبق خواسته های آنان رضایت آنها را بر انگیخته نمایند. وجود رضایت باعث اعتماد متقابل شده و می تواند پایبندی رابطه بین دو طرف را تضمین نماید. در واقع نمایشگاه ها ابزاری کارآمد و موثر در جهت پیشبرد امور اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی محسوب می شوند. در کشور ما نیز تلاش های ارزشمندی از سوی برنامه ریزان، سیاست گذاران  و متولیان و مجریان امر نسبت به این مهم  صورت پذیرفته است، لیکن هنوز فاصله بسیار است و می باید توجه ویژه ای را به این مسأله معطوف سازند و نمایشگاهها را به عنوان یک عامل تعیین کننده در موفقیت برنامه های اقتصادی در رأس برنامه ها قرار دهند چرا که می توان بیان نمود نمایشگاه ها، تجلی گاه بارز تخصصها و یکی از ابزارهای موثر در توسعه صادرات غیرنفتی است.

ایران دلکو در صحنه

شرکت دانش بنیان ایران دلکـو به عنوان یکی از تولیدکننده های برتر کاتالیست خودرو و موتورسیکلت در ایران و خاورمیانه، به منظور افزایش ارتباطات پایدار با مشتریان، رسیدن به شعار خود "در اندیشه آسمانی آبی" و نیز اشاعه فرهنگ استفاده و تعویض به موقع مبدل کاتالیستی در جهت بالا بردن سطح رضایت مندی کیفی حوزه بازاریابی اقدام به حضور پررنگ در سمینارهای ملی، نمایشگاه های تخصصی و وابسته در کل کشور نموده است. در این راستا ایران دلکو از شما دعوت به عمل می آورد تا در هفدهمین نمایشگاه تخصصی قطعات خودرو و صنایع وابسته، مورخ 1 الی 4 تیرماه در  محل جدید نمایشگاههای بین المللی استان اصفهان حضور بهم رسانید.

ایران دلکو در اندیشه آسمانی آبی...

برای کسب اطلاعات بیشتر و یا راهنمای خرید با کارشناسان فروش ما به شماره 56231430-021 در ارتباط باشید.

سایت:   /http://fa.irandelco.com    اینستاگرام:   /https://www.instagram.com/irandelco

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha