• یکشنبه / ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۴:۰۹
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1400033022996
  • خبرنگار : 50214

برگزاری جشن‌های زیر سایه خورشید در ۴۴ نقطه یزد

برگزاری جشن‌های زیر سایه خورشید در ۴۴ نقطه یزد

ایسنا/یزد همزمان با دهه کرامت، چهاردهمین جشنواره زیر سایه خورشید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ۴۴ نقطه شهری و روستایی استان یزد برگزار می‌شود.

حجت الاسلام «مهدی مهدوی نژاد» مسئول کانون جوانان رضوی یزد امروز یکشنبه ۳۰ خردادماه در جمع خبرنگاران در محل سازمان تبلیغات اسلامی استان یزد، در این رابطه با اشاره به شیوع کرونا و دلتنگی مردم نسبت به دوری از برنامه‌های معنوی، گفت: هر سال جشنواره زیرسایه خورشید با حضور بالغ بر ۳۰ هزار نفر در یزد برگزار می شد ولی سال گذشته با شیوع کرونا بدون حضور مردم و به صورت پخش تلویزیونی برگزار شد و امسال با توجه به مجوزهای ستاد کرونا و دانشگاه علوم پزشکی یزد در محیط باز با رعایت پروتکلهای بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در حضور جمیعتی محدود برگزار می شود.

وی با بیان این که جشن امسال زیر سایه خورشید در یزد همانند پارسال از طریق شبکه استانی سیمای یزد پخش مستقیم خواهد شد، گفت: این جشنواره که امسال ۱۴ ساله شده است، به طور همزمان با سراسر کشور در شهرها و برخی روستاهای استان برگزار می‌شود و حتی در برخی کشورهای دنیا نیز در حال برگزاریست و باعث ایجاد فضایی خاص در برخی کشورهای اروپایی شده است.

مهدوی‌نژاد به حضور ۱۲ نفر از خدام رضوی در استان اشاره کرد و گفت: این خدام رضوی در سه تیم چهار نفری از روز گذشته به مدت هشت روز در مناطق مختلف استان حضور خواهند یافت و با اقشار مختلف دیدا خواهند کرد.

حجت الاسلام «سید ناصر حیدری» دبیر جشنواره زیر سایه خورشید نیز در این نشست گفت:  جشن زیر سایه خورشید از سال هشتم در تمام شهرستان‌های یزد برگزار می‌شود و امسال نیز شاهد برگزاری آن در ۴۴ نقطه شهری و روستایی استان یزد خواهیم بود.

وی با بیان این که در سال ۱۳۹۸ و قبل از شیوع کرونا ۳۶۰ عنوان برنامه در جریان برگزاری این جشنواره در استان اجرایی می‌شد، گفت: متاسفانه طی سال گذشته و امسال تعداد برنامه‌ها به دلیل شیوه بیماری کرونا به کمتر از ۲۰۰ عنوان کاهش یافته است.

وی بیشترین حجم برنامه‌ها را مربوط به عیادت و دلجویی از خانواده شهدای سلامت و کادر درمان خواند و گفت: امسال ۱۷۰ عنوان برنامه که ۷۰ برنامه به شهرستان یزد اختصاص یافته و مابقی در دیگر شهرستان‌ها انجام خواهد شد، مدنظر قرار گرفته ولی در عین حال ۳۰ برنامه دیگر نیز در حال بررسی است.

حیدری از مجموع برنامه‌های تدارک دیده شده برای خدام رضوی، عیادت‌ها را ۱۶ مورد، دیدار با شخصیت‌ها را ۳۸ مورد، بازدید از مراکز مختلف در راستای خدمت‌رسانی را ۱۸ مورد، حضور در مراسم برگزاری جشن‌های رضوی را ۲۷ مورد و چندین مورد افتتاح به همت کانون‌های خدمت رضوی ذکر کرد.

«هادی رزاقپور» مدیر اجرایی جشن زیر سایه خورشید در یزد نیز با اشاره به برگزاری این مراسم در آستان مقدس امامزاده سیدجعفر محمد(ع) همزمان با نماز مغرب وعشاء روز دوشنبه ۳۱ خرداد، اظهار کرد: امسال این جشن با توجه به شیوع کرونا تنها میزبان یکهزار نفر از علاقمندان با رعایت فاصله گذاری اجتماعی است ولی پخش زنده آن را از سیمای استانی نیز خواهیم داشت.

وی افزود: احتزار پرچم، حضور خدام رضوی، خاطره گویی، ذکر توسل به ائمه اطهار(ع) و قرائت صلوات خاصه علی بن ابیطالب(ع)، سخنرانی و مولودی خوانی و برنامه های فرهنگی، از جمله برنامه های این جشن خواهد بود. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha