• یکشنبه / ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۱:۴۱
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1400033022790
  • منبع : نمایندگی آذربایجان شرقی

یک مسئول:

طرح پیوند سواد و زندگی در چهار شهرستان آذربایجان شرقی اجرا می‌شود

طرح پیوند سواد و زندگی در چهار شهرستان آذربایجان شرقی اجرا می‌شود

ایسنا/آذربایجان شرقی معاون سوادآموزی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی گفت: طرح پیوند سواد و زندگی با هدف پیوند سواد با مهارت ، در چهار مرکز یادگیری محلی آذربایجان شرقی در حال اجراست.

اسفندیار صادقی در جمع خبرنگاران، با ارائه گزارشی از آخرین وضعیت اجرای طرح پیوند سواد و زندگی در آذربایجان شرقی، اظهار کرد: در راستای سند تحول بنیادین از ابتدای امسال طرح پیوند سواد و زندگی به عنوان بسته تحولی در حال اجراست.

وی بیان کرد: در قالب این طرح ضمن آموزش سواد تلاش می‌شود تا افراد کم سواد و بیسواد در حوزه مهارت‌های زندگی، حرفه‌ای و شغلی توانمند شوند.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی گفت: در قالب این طرح تلاش می‌شود تا سوادآموزان با آموزش و مهارت‌ آموزی که در رشته‌های مختلف می‌بینند در قالب تعاونی‌های کوچک نسبت به تولید و فروش محصولات خود به عنوان مشاغل خرد و زود بازده اقدام کرده و کسب درآمد کنند.

صادقی افزود:‌ در کشور این طرح در 120 مرکز یادگیری محلی در حال انجام است که سهم آذربایجان شرقی چهار مرکز است که مراکز یادگیری محلی ناحیه پنج تبریز ، ملکان ، اهر و شبستر مجری این طرح هستند.

وی با اشاره این‌که ارگان‌های مختلف از جمله اداره کل فنی و حرفه ای استان برای اجرای این طرح همکاری می‌کنند، افزود : دستگاه‌های مشارکت کننده در پیشبرد اهداف سوادآموزی استان بسیار موثر بوده و در پی گسترش این ارتباط هستیم.

صادقی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: با انتخاب چهار مرکز فعالیت‌ها در این حوزه شروع شده و انتظار می‌رود با کسب نتیجه مطلوب در دیگه نواحی و مناطق نیز این طرح اجرا شود.

وی در خصوص گواهی پایان دوره مهارت، گفت : ضمن ارائه گواهی پایان دوره تحصیلی به سوادآموزان، با توافق صورت گرفته با اداره کل فنی و حرفه ای استان، در صورتی که سوادآموزان در آزمون پایان دوره فنی و حرفه ای نمره لازم را کسب کنند گواهی مهارت دریافت کرده و از مزایای آن از جمله تسهیلات برخورد شوند. 

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی بیان کرد: آموزش مهارت در مراکز یادگیری مختلف استان با نیاز سنجی صورت گرفته و تلاش شده است بر اساس نیاز های منطقه، سوادآموزان توانمند شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha