• پنجشنبه / ۲۷ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۰:۴۴
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1400032719998
  • منبع : نمایندگی همدان

مبارزه با سن مادر در ۱۰ هزار هکتار از اراضی ملایر

مبارزه با سن مادر در ۱۰ هزار هکتار از اراضی ملایر

ایسنا/همدان مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ملایر از مبارزه با سن مادر در بیش از ۱۰ هزار هکتار از اراضی این شهرستان خبرداد و گفت: طی دو ماهه ابتدای سال در ۱۰ هزار و ۳۹۰ هکتار مبارزه با سن مادر، ۱۶۶۰ هکتار مبارزه با پوره سن و در ۸۸۰۶ هکتار مبارزه با علف‌های هرز غلات صورت گرفت.

سیدمهدی میرباقری در گفت‌و گو با ایسنا، در مورد اقدامات انجام شده در حوزه آب و خاک، افزود: در طرح توسعه سامانه‌های نوین آبیاری در دو ماهه سال ۱۴۰۰ با توجه به تعهد شهرستان در سند راهبردی که حدود ۹۵۰ هکتار توسعه سامانه‌های نوین آبیاری است، اقدامات راهبردی رقم خورد.

وی اظهارکرد: تعداد پنج طرح با مساحت ۱۱۶.۴ هکتار به مبلغ یارانه ۱۱ هزار و ۶۸۴ میلیون ریال اجرا شده و تعداد ۱۷ طرح به مساحت ۶۸۱.۷ هکتار با مبلغ یارانه ۷۳۰۵۸.۵ میلیون ریال در حال اجراست.

میرباقری ادامه داد: شش طرح به مساحت ۴۴.۵ هکتار با مبلغ یارانه ۷۷۴۳ میلیون ریال به منظور تخصیص یارانه به صندوق معرفی شده است که تا کنون حدود ۸۴ درصد تعهد شهرستان به مرحله اجرا رسیده است.

این مقام مسئول به انجام پلاک‌کوبی و آمارگیری دام‌های سبک و سنگین شهرستان، پیگیری رفع مشکلات تعداد ۲۸ واحد مرغداری روستای طجر سامن و نظارت بر توزیع نهاده‌های دامی در بخش امور دام جهاد کشاورزی ملایر در سال‌جاری اشاره کرد.

مدیر جهاد کشاورزی ملایر بیان کرد: در بخش مکانیزاسیون نیز ابلاغ اعتبارات مکانیزاسیون و شروع معرفی متقاضیان خرید ادوات کشاورزی به بانک کشاورزی و معرفی هشت مورد از متقاضیان به مبلغ دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به بانک‌های کشاورزی را داشتیم.

میرباقری با اشاره به اینکه امسال در بحث سرشاخه‌کاری گردو، ۱۳ هزار پیوندک انجام شده است، گفت: توزیع ۲۰۴ کیلوگرم کود ریزمغذی رایگان، توزیع کود یارانه‌دار کشت‌های بهاره، صیفی‌جات، چغندرقند و یونجه بین زارعین شهرستان براساس سطح زیرکشت و برنامه ابلاغی وزارت جهاد کشاورزی، از دیگر اقدامات ما به شمار می‌رود.

وی به توزیع ۷۰۰۰ تن کود شیمیایی در سال زراعی ۹۹-۱۴۰۰ به منظور کشت‌های پاییزه و بهاره در بین بهره‌برداران اشاره و خاطرنشان کرد: امسال تعهد مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ملایر در زمینه اشتغال ایجاد و ثبت شده در سامانه رصد، ۴۵۳ نفر است و تاکنون ۱۴۰ نفر اشتغال ایجاد شده در سامانه رصد ثبت شده که معادل ۳۰.۹ درصد تعهد شهرستان است.

این مقام مسئول در مورد پروژه‌های سند راهبردی مدیریت جهاد کشاورزی ملایر در سال ۱۴۰۰، توضیح داد: سرشاخه کاری، توسعه گلخانه، تولید گوشت و... در دو ماهه اول سال‌جاری دارای پیشرفت ۳۰.۶۸ درصدی است همچنین ۱۴ پروژه‌های اقتصاد مقاومتی شهرستان دارای ۲۲.۵۴ درصد پیشرفت هستند.

میرباقری خاطرنشان کرد: نصب ۳۲ مورد بنر در مراکز و روستاها در رابطه با مبارزه با سن غلات، ۲۸ مورد تشکیل کلاس مبارزه با سن و علف‌های هرز غلات، آموزش انفرای ۴۰۰۰ نفر روز در رابطه با سن و علف‌های هرز، تشکیل ۲۰ نفر روز کارگاه سرشاخه کاری انگور و تشکیل ۶۰ نفر روز کارگاه سرشاخه کاری گردو، از جمله اقدامات انجام شده در بخش ترویج به شمار می‌رود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha