• چهارشنبه / ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۱:۳۳
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1400032619237
  • منبع : نمایندگی چهارمحال و بختیاری

استاندار:

سالانه ۲۴ هزار تن بادام در چهارمحال و بختیاری تولید می‌شود

سالانه ۲۴ هزار تن بادام در چهارمحال و بختیاری تولید می‌شود

ایسنا/چهارمحال و بختیاری استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه سالانه ۲۴ هزار تن بادام در این استان تولید می‌شود گفت: با بهره‌برداری از شهرک تخصصی بادام در سامان، این شهرک یکی از پر رونق‌ترین شهرک‌های استان در چند سال آینده خواهد بود.

اقبال عباسی ۲۶ خردادماه در آئین کلنگ‌زنی شهرک تخصصی بادام در شهرستان سامان با اشاره به اینکه سالانه ۲۴ هزار تن بادام در چهارمحال و بختیاری تولید می‌شود، اظهار کرد: بادام مامایی معروف‌ترین نوع بادام تولیدی در این استان به‌شمار می‌رود و در بحث صادرات این رقم ارزآوری بالایی دارد.

استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: طبق آمار ارائه شده از سوی گمرک عمده بادام تولیدی در کشور از گمرک بندرانزلی و جلفا صادر می‌شود، بر اساس همین گزارش مقصد بادام‌های صادراتی کشور روسیه و کشورهای اروپایی بوده، در حالیکه‌ که عده‌ای معتقدند مقصد بادام‌های صادراتی کشور هند است.

وی با اشاره به اینکه اگر مابه‌تفاوت قیمت خریداری شده بادام از کشاورز تا قیمت صادراتی این محصول را حدود ۱۰۰ هزار تومان در نظر بگیریم، سود حاصل  از صادرات این محصول برای تجار فعال در این حوزه حدود ۲۰۰۰ میلیارد تومان برآورد می‌شود، گفت: این عدد معادل دو برابر بودجه سالانه تخصیص یافته به چهارمحال و بختیاری است.

عباسی تاکید کرد: شهرک تخصصی بادام در چهارمحال و بختیاری یکی از پر رونق‌ترین شهرک‌های استان در چند سال آینده خواهد بود، متولیان این شهرک تمام تلاش خود را برای تسریع در احداث این شهرک به‌کار بگیرند تا در آینده‌ای نزدیک شاهد افتتاح آن باشیم.

استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: با بهره‌برداری از شهرک تخصصی بادام در استان شاهد رونق تولید و اشتغال خواهیم بود و قطعا کشاورزان و تجار استان از ظرفیت تولید و فرآوری بادام در استان بهره‌مند خواهند شد و بادام تولیدی در این استان با برند خود استان فرآوری و صادر خواهد شد.

وی در پایان با بیان اینکه سازمان جهادکشاورزی می‌تواند محور توسعه کشور باشد، یادآور شد: در چهارمحال و بختیاری ظرفیت‌های بسیاری برای تولید محصولات کشاورزی، دامپروری، تولید آبزیان، تولید خوراک دام و طیور وجود دارد، اگر لوازم، ابزار و نیروی انسانی در این راستا به‌کار گرفته شود، می‌توان علاوه بر خاصیت درون‌زایی، امتیاز برون‌زایی را نیز دنبال کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha