• دوشنبه / ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۷:۱۰
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1400031712235
  • خبرنگار : 30054

چاپ کاتالوگ، تبلیغی حرفه‌ای برای محصولات

چاپ کاتالوگ، تبلیغی حرفه‌ای برای محصولات

کاتالوگ یک وسیله تبلیغاتی است که در آن فهرستی از محصولات و فعالیت‌های یک کسب و کار به صورت دقیق ذکر شده و خواندن آن به مشتری کمک می‌کند تا بهتر تصمیم بگیرد.

به گزارش ایسنا بنابر اعلام الو چاپ، برای اغلب مردم پیش آمده که وقتی وارد نمایشگاهی می‌شوند یا پا به فروشگاه بزرگی می‌گذارند، کاتالوگی از محصولات آن نمایشگاه یا فروشگاه در اختیارشان قرار می‌گیرد. مردم با ورق زدن آن کاتالوگ به خوبی می‌توانند با فعالیت‌های یک کسب و کار آشنا شوند و این تبلیغ خوبی برای آن حرفه، برند یا کسب و کار است. چرا محصولات شما به کاتالوگ احتیاج دارند؟

چاپ کاتالوگ هم برای صاحبان کسب و کار مفید است و هم به مشتریان کمک می‌کند، پس مزایای چاپ کاتالوگ را می‌توان به دو دسته تقسیم کرد.

گاهی به خاطر سپردن بعضی از جزییات مانند اعداد و ارقام برای تیم فروش، بازاریابان و ... دشوار است. اگر شرکتی دارای یک تیم فروش باشد که با مشتری در ارتباط مستقیم هستند، کاتالوگ به این شرکت توصیه می‌شود تا در حین صحبت تصاویر محصولات و جزئیات را از روی آن به مشتریان توضیح دهد. حتی بازاریابان می‌دانی نیز می‌توانند از این مزیت کاتالوگ بهره‌مند شوند. این کار علاوه بر آشکار کردن ابعاد هر محصول به مشتریان، باعث صرفه‌جویی در وقت صاحبان کسب و کار می شود چرا که مشتریان می‌توانند هر زمان که برای پیدا کردن پاسخ سوالاتشان به کاتالوگ‌ها رجوع کنند.

از طرفی، اگر کاتالوگی که چاپ می‌شود طراحی باکیفیتی داشته باشد و از رنگ‌های مناسب و مرتبطی در آن استفاده شده باشد می‌تواند یک کسب و کار را تبدیل به برند کند، در این نوع کاتالوگ‌ها بهتر است تاریخچه‌ الهام‌بخشی از شکل‌گیری برند، زندگی بنیان‌گزاران آن و ... ذکر شود.

مشتریان نیز می‌توانند از مزایای کاتالوگ بهره‌مند شوند، آن‌ها می‌توانند جزییات محصولی که قصد خرید آن را دارند در کاتالوگ ببینند و درباره شرکتی که می‌خواهند از آن خرید کنند اطلاعات گسترده‌تری کسب کنند.

کاتالوگ افست بهتر است یا دیجیتال؟

چاپ کاتالوگ هم مانند انواع دیگر چاپ به دو روش افست و دیجیتال انجام می شود. این دو عبارت نشان‌دهنده دو شیوه کلی در چاپ‌های کاغذی هستند. با وجود این که در نهایت، کیفیت خروجی در هر دو روش، مشابه است اما باز هم برای کسانی که قصد چاپ کاتالوگ دارند سوال پیش می‌آید که کدام نوع مناسب‌تر است؟

تفاوت اصلی چاپ افست و دیجیتال در این است که در چاپ افست، چاپ از طریق یک واسطه چاپی با نام «زینک» انجام می‌شود. پس در نوع چاپ افست هزینه ساخت زینک نیز به باقی هزینه‌ها افزوده می‌شود. در حالی که چاپ دیجیتال کاری با زینک ندارد و تمام مراحلش درون دستگاه اتفاق می‌افتد. اما خیلی هم نمی‌توان گفت که چاپ افست برای مشتریان گران‌تر تمام می‌شود؛ چون هزینه‌های مربوط به چاپ و تولید و نگهداری دستگاه‌ها در چاپ افست بسیار پایین‌تر از چاپ دیجیتال است و این موضوع، اختلاف قیمت را جبران می‌کند.

به طور کلی چاپ دیجیتال برای سفارشات با تیراژ پایین‌تر و چاپ افست برای تیراژهای بالا توصیه می‌شوند، چیزی که چاپ دیجیتال را از چاپ افست متمایز می‌کند زمان تحویل این سفارشات است که چاپ‌های دیجیتال با سرعت بیشتری انجام می‌شوند و برای سفارش‌های فوری به صرفه‌تر هستند.

چاپ کاغذی همچنان پادشاهی می‌کند

امروزه تجارت الکترونیک و دیجیتال مارکتینگ رواج پیدا کرده است و روز به روز گسترش بیشتری می‌یابد. بسیاری از فروشگاه‌ها آنلاین شدند و صفحات آن‌ها در فضای مجازی مانند کاتالوگی عمل می‌کند. پس چرا هنوز هم باید برای افزایش فروش و تبلیغات از کاتالوگ چاپی استفاده کرد؟

آمارها نشان می‌دهند 52 درصد از افرادی که پیش از وارد شدن به یک فروشگاه، کاتالوگ آن را مشاهده می‌کنند و هنگام ورود به فروشگاه کاتالوگ چاپی را در دست دارند، بیش از چیزی که برنامه‌ریزی کرده بودند خرید می‌کنند و اذعان دارند که کاتالوگ‌ چاپی راهنمای آن‌ها در خرید است.

همچنین، کاتالوگ‌ چاپی به معنای فراموشی دنیای دیجیتال نیست. معمولا کسانی که کاتالوگ چاپی محصولات شرکتی را می‌بینند، به وبسایت آن هم سر می‌زنند. پس بهتر است در کاتالوگ‌ها آدرس وبسایت و اطلاعات شبکه‌های اجتماعی نیز درج شوند.

در نهایت این که دسترسی به کاتالوگ چاپی آسان است و خیل عظیمی از کسانی که مخاطب تبلیغات یک کسب و کار هستند، مشتری نیستند اما با دریافت کاتالوگ می‌توانند تبدیل به مشتری شوند، پس چرا خودمان را از این مزایای کاتالوگ چاپی محروم کنیم؟

حالا که تصمیم بر چاپ کاتالوگ گرفته شد باید بدانیم یک کاتالوگ خوب چه ویژگی‌هایی دارد و محتوای آن باید چه باشد؛

در چاپ کاتالوگ از عکس‌ها و تصاویر استفاده کنید

ذهن افراد پیش از هرچیزی به رنگ‌ها و تصاویر واکنش نشان می‌دهد. خواه ناخواه بخش بزرگی از عقل مردم به چشم‌شان است! پس در صورتی که تصاویر به چشم مخاطبان جذاب بیاید به سراغ مطالب می‌رود. بنابراین حتما چاپ تصاویری چشم‌نواز و باکیفیت را در کاتالوگ محصولات‌تان در نظر داشته باشید. حتی می‌توانید از عکاسی‌های برندینگ و صنعتی از محصولات خود بهره ببرید.

قابل فهم بودن مطالب؛ عامل تبدیل مشتریان بالقوه به بالفعل

محتوای متنی یک کاتالوگ خوب می بایست شیوا و روان، صادقانه و به دور از اغراق باشد. این موضوع باعث می‌شود علاوه بر مشتریان همیشگی، بقیه افراد نیز به خواندن آن جذب شوند. مطالب خوب باعث می‌شود حتی مخاطبی که قصدی برای خرید ندارد، با کسب و کار شما آشنا و اطلاعات در ذهنش ماندگار شود و روزی برای خرید به سمت شما بازگردد.

نوع کاغذ، تعیین‌کننده است

برای چاپ کاتالوگ نوع و گرماژ کاغذ مورد استفاده در چاپ بسیار مهم است. برای مثال کاغذ گلاسه براق است اما کاغذ تحریر رنگ‌ها را مات می‌کند. انتخاب کاغذ بستگی به سلیقه، نیاز، بودجه و کاربرد کاتالوگ دارد.

با در دست داشتن این اطلاعات، حتما می‌پرسید کجا این خدمات را با همین دقت و کیفیت به ما ارائه می‌دهد. الوچاپ برای پاسخ به همین سوال به‌وجود آمده است.

در یک چشم به هم زدن، کاتالوگ چاپ کن!

الوچاپ یکی از مجموعه‌های مدرن چاپ دیجیتال است که در سال 1397 تاسیس شد. این مجموعه امکان سفارش کامل با جزئیات دقیق محصولات را به طور آنلاین و 24 ساعته از طریق وبسایت در اختیار مشتریانش قرار می‌دهد.

یکی از مدرن‌ترین چاپخانه های  دیجیتال تهران را الوچاپ راه‌اندازی کرده است. تیم الوچاپ علاوه بر پاسخگویی به سفارشاتی چون کارت ویزیت، کاتالوگ، بروشور و سربرگ، انواع جعبه، ساک خرید و آلبوم نیز طراحی و چاپ می‌کند.

سرعت بسیار بالا در چاپ، این مجموعه را از باقی هم‌صنفانش متمایز می‌کند. الوچاپ به نیازهای فوری مخاطبانش پاسخ می‌دهد و به واسطه‌ 25 سال سابقه مدیرانش و اشراف کاملشان به صنعت چاپ، کارهای باکیفیتی را به مشتریان خود تحویل می‌دهد.

الوچاپ، کاتالوگ‌ها را به صورت استاندارد در ابعاد A4 و A5 به هر دو صورت افقی و عموی چاپ می‌کند، همچنین امکان چاپ کاتالوگ‌ها را به صورت خشتی (مربعی) دارد. علاوه بر این، الوچاپ برای مشتریان خود امکان چاپ در ابعاد دلخواه را فراهم آورده است. مجموعه الوچاپ زیرمجموعه‌های کاتالوگ یعنی ژورنال‌ها، کتاب‌ها، مجلات و دفترچه‌های راهنمای محصول را نیز به چاپ می‌رساند.

به همین خاطر است که توصیه می‌کنیم کار چاپ کاتالوگ کسب و کار خود را به «الوچاپ» بسپارید چرا که این گروه صنعتی با شعار «یک، دو، سه ... چاپ!» کار شما را به تخصصی‌ترین روش ممکن در اسرع وقت انجام می‌دهد.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha