• جمعه / ۱۴ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۱:۳۹
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 1400031410525
  • خبرنگار : 71628

طرح دو سناتور ارشد آمریکایی برای جایگزینی برجام

طرح دو سناتور ارشد آمریکایی برای جایگزینی برجام

دو سناتور جمهوری‌خواه و دموکرات آمریکایی اعلام کردند طرحی را برای جایگزین کردن توافق هسته‌ای ایران ارائه می‌کنند که بر اساس آن، بانکی جهانی برای سوخت هسته‌ای در منطقه خلیج فارس تشکیل شود تا کشورهای منطقه از آن استفاده کنند.

به گزارش ایسنا، باب منندز و لیندزی گراهام دو سناتور ارشد آمریکایی در مطلبی که روز پنجشنبه ۱۳ خرداد در واشنگتن‌پست منتشر شد، پیشنهاد داده‌اند که ایران و کشورهای حوزه خلیج فارس می‌توانند انرژی هسته‌ای مورد نیاز خود را از یک بانک بین المللی سوخت هسته‌ای دریافت کنند.

همچنین به گزارش سایت خبری تایمز اسراییل، سناتور لیندزی گراهام در سفر اخیر خود به سرزمین‌های اشغالی گفته است که رهبران عرب به‌طور خصوصی به او گفته‌اند که در همان سطح و مقداری که جامعه بین المللی اجازه غنی‌سازی به ایران بدهد، آن‌ها نیز اجازه غنی‌سازی مطالبه خواهند کرد.

گراهام گفت: «اگر مواظب نباشیم یک روز متوجه می‌شویم که غنی‌سازی اورانیوم در سراسر خاورمیانه جریان دارد. اگر جهان یک صدا در برابر ایران بایستد، می‌توان از یک مسابقه تسلیحاتی در خاورمیانه جلوگیری کرد، و تهران نیز باید برای رفتار بد خود درد بیشتری را تحمل کند.»

گراهام با اشاره به این که ایجاد چنین بانکی از ابتدا موضع فرانسه بود، گفت آن دسته از رهبران اسرائیل که با آنها دیدار کرده از این ایده استقبال کرده‌اند.

این طرح مداخله جویانه سناتورهای آمریکایی در واقع تلاشی برای وابسته کردن ایران و دیگر کشورهای منطقه در فناوری‌های هسته‌ای محسوب می‌شود؛ توطئه‌ای که پیشتر نیز مسئولان ایران بارها تاکید کرده‌اند که به هیچ وجه زیر بار آن نخواهند رفت و حاضر به کنار گذاشتن دانش و فناوری‌های بومی هسته‌ای نیستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۵ ۰۰:۳۳

دوردبردولت ایران اون دوتا سناتور آمریکایی حرف موفت زدن

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۵ ۰۱:۲۸

غلط زیادی کردند، انشاءالله ما همچنان دانش هسته ای بومی خودمان را پیش میبریم و نباید در هیچ زمینه ای به خارج وابسته باشیم.

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۵ ۰۱:۵۷

کور خوندن : شتر در خواب بیند پنبه دانه گه لپ لپ خورد گه دانه دانه پس این همه سال که ملت زجر دیدن و شهدای هسته ایمان ، همه بر باد فنا آقا برجام بی برجام به همین منوال بمونیم بهتره تازه هنوز انتقام سردار سلیمانی مونده که حساب جداگانه ای هست .....

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۵ ۰۲:۰۴

مرگ بر آمریکا مرگ بر اسراییل خود

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۵ ۰۲:۲۳

مرگ بر آمریکا میخواند هرو. قت بخواند گلویمان فشار بدهند

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۵ ۰۴:۳۵

سگ کی باشه اسراییل بخواهد استقبال کنه

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۵ ۰۷:۱۳

این دو سناتور خیلی غلط کردند

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۵ ۱۲:۰۲

ههههه بگو بااااااشه