• جمعه / ۱۴ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۱:۲۷
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1400031410516
  • منبع : نمایندگی قزوین

مدیرکل فرهنگ و ارشاد قزوین:

پس از رحلت امام (ره)، آیت‌الله خامنه‌ای جریان انقلاب را با قدرت ادامه دادند

پس از رحلت امام (ره)، آیت‌الله خامنه‌ای جریان انقلاب را با قدرت ادامه دادند

ایسنا/قزوین مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین گفت: پس از ارتحال حضرت امام (ره) مقام معظم رهبری با قدرت و صلابت این جریان فکری انقلاب و جمهوری اسلامی را ادامه دادند که در جریانات مختلف فکری دنیا، تأثیرات بسیار شگرفی را داشته است و یک تحول بسیار عمیقی در حوزه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی، اندیشه‌ای و بنیان‌های فکری به وجود آورده و امروز شاهد آن هستیم که انقلاب اسلامی، یک جریان بسیار مستقل و قوی را در کل دنیا به وجود آورده است.

محمدحسین اسماعیلی در نشستی که به مناسبت بزرگداشت ایام ۱۴ و ۱۵ خرداد برگزار شد، ضمن تسلیت ایام رحلت جان‌گداز بنیان‌گذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) و قیام خونین ۱۵ خرداد گفت: امیدواریم بتوانیم بخشی از دینی که در خصوص برنامه‌های فرهنگی هنری در زمینه انقلاب اسلامی بر گردن داریم را ادا کنیم.

وی گفت: اگر بخواهیم در خصوص ابعاد مهم شخصیتی امام صحبت کنیم قطعاً کلام به درازا خواهد کشید ولیکن مهم‌ترین ویژگی و خصلت حضرت امام این بود که از جنس مردم بودند یعنی از دل مردم بیرون آمده و با مردم بودند و تا آخرین لحظه عمر با برکتشان دغدغه مردم را داشتند و در کنار آنان بودند به‌طوری‌که اگر ما اندیشه‌های حضرت امام را پیگیری و مطالعه کنیم خواهیم دید که در تمامی صحبت‌ها، سخنرانی‌ها و نشست‌هایی که داشتند همواره واژه مردم را بر زبان داشته و خود را به‌عنوان خدمتگزار مردم می‌دانستند لذا ما مدیران و مسئولان نیز وظیفه ویژه‌ای داریم و باید خدمتگزار مردم باشیم.

این مسئول ادامه داد: همان‌طور که می‌دانیم کار فرهنگی یک کار زمان‌بر است؛ همچنان که می‌بینیم این حرکت و انقلاب فرهنگی که در سال ۴۲ صورت گرفت، ۱۵ سال طول کشید و در سال ۱۳۵۷ به ثمر نشست لذا در خصوص حوزه‌های فرهنگی نیز باید نگاهمان مقطعی نباشد و یک نگاه بلندمدت داشت.

بنا بر اعلام روابط عمومی فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین، وی خاطرنشان کرد: تأثیری که حرکت حضرت امام در سطح دنیا ایجاد کرده بسیار گسترده است به‌طوری‌که امروزه می‌توان گفت دو جریان فکری در جهان وجود دارد؛ یکی جریان غرب و سرمایه‌داری و دیگری جریان انقلاب و جمهوری اسلامی که با جریان غرب در تضاد و مقابله است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین گفت: پس از ارتحال حضرت امام (ره) مقام معظم رهبری با قدرت و صلابت این جریان فکری انقلاب و جمهوری اسلامی را ادامه دادند که در جریانات مختلف فکری دنیا، تأثیرات بسیار شگرفی را داشته است و یک تحول بسیار عمیقی در حوزه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی، اندیشه‌ای و بنیان‌های فکری به وجود آورده و امروز شاهد آن هستیم که انقلاب اسلامی، یک جریان بسیار مستقل و قوی را در کل دنیا به وجود آورده است.

وی در خصوص نقش فرهنگ، هنر و هنرمندان در این عرصه عنوان کرد: همانطور که مقام معظم رهبری فرموند «هر اندیشه‌ای که در قالب هنر نگنجد، ماندگار نخواهد شد»؛ می‌بینیم که تمام متولیان فرهنگی در کل دنیا، استفاده از ابزار و قالب‌های هنری را در صدر برنامه‌ریزی‌های خود دارند.

اسماعیلی بیان کرد: در دنیای امروز که دنیای ارتباطات و دیجیتال است و بحث دهکده جهانی مطرح است، اثر ابزارهای هنری همچون فیلم، عکس و موشن گرافی در کل دنیا دیگر قابل مقایسه با دهه‌های قبل نیست ولی متأسفانه ما استفاده درست و شایسته‌ای از تکنولوژی‌ها و ابزارهای جدید نمی‌کنیم و بیشتر یک نگاه منفعلانه نسبت به آن‌ها داریم درصورتی‌که باید سعی کرد در این زمینه نگاه‌های ایجابی داشت و برای جوانان و نوجوانان و کودکانمان که انقلاب اسلامی را درک نکرده‌اند و در این خصوص سؤالات و ابهامات بسیاری دارند، از تکنولوژی و ابزارهای جدید نهایت استفاده و بهره‌برداری را داشته باشیم.

وی ادامه داد: بنابراین همه ما متولیان فرهنگی و هنرمندان و اصحاب فرهنگ و هنر باید از ابزارها و قالب‌های هنری مختلف که بهترین وسیله هستند برای اینکه ما بتوانیم ارزش‌ها، اعتقادات و عقیده‌های خود را در سرتاسر دنیا نشر و گسترش دهیم، استفاده کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین گفت: نباید به فرهنگ و هنر یک نگاه ابزاری داشت چراکه هنر به‌خودی‌خود دارای اصالت و جایگاهی بسیار والا و ارزشمند است و در امتداد آفرینش الهی قرار دارد و کار هنرمند یک کار الهی است و استفاده از هنر به‌عنوان یک رسانه و یک محتوای فاخر، می‌تواند به جریان‌های فکری که در انقلاب و جمهوری اسلامی داریم کمک شایانی کند و این بسیار ارزشمند است.

وی در پایان با اشاره به در پیش بودن انتخابات تأکید کرد: همان طور که اشاره شد یکی از ویژگی‌های مهم حضرت امام خمینی (ره) مردمی بودن ایشان و اهمیت و نگاه ویژه به مردم و جایگاه مردم و نقش مردم در حکومت مردم‌سالاری دینی بود و طبق جمله طلایی امام «میزان، رأی ملت است» و آنچه مردم بخواهند همان می‌شود بنابراین با توجه به اینکه در آستانه انتخابات قرار داریم و انتخابات یکی از شاخصه‌های مهم مردم‌سالاری است، امیدواریم شاهد حضور پررنگ مردم در پای صندوق‌های رأی باشیم چراکه همه امور و اصلاح آن، از آراء مردم و صندوق رأی می‌گذرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha