• پنجشنبه / ۱۳ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۱:۰۶
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1400031309975
  • خبرنگار : 50184

شاهکار رکابزنان کرمانشاهی با دست خالی

شاهکار رکابزنان کرمانشاهی با دست خالی

ایسنا/کرمانشاه رئیس هیات دوچرخه سواری استان کرمانشاه گفت: باوجود اینکه در منطقه غرب کشور هیچ پیست سرعتی برای رشته دوچرخه سواری وجود ندارد، اما چهار دوچرخه سوار کرمانشاهی با غیرت خود توانسته اند به تیم ملی راه پیدا کنند.

ایوب محمودی امروز (13 خرداد) به مناسبت روز جهانی دوچرخه سواری در گفت و گو با ایسنا، نبود اعتبارات و زیرساخت را مهمترین مشکلات دوچرخه سواری در کرمانشاه دانست و اظهار کرد: ورزشکاران با غیرتی داریم که با دست خالی و نبود پیست شاهکار می کنند.

وی افزود: باوجود اینکه در منطقه غرب کشور هیچ پیست سرعتی برای رشته دوچرخه سواری نداریم، اما رکاب زنان کرمانشاهی با نبود این امکانات کارهای بزرگی می کنند.

رییس هیات دوچرخه سواری کرمانشاه با بیان اینکه چهار دوچرخه سوار کرمانشاهی توانسته اند با وجود این شرایط به تیم ملی راه پیدا کنند، اضافه کرد: پارسا شفیعی، رامین اکبری، علیرضا شیری و محمدمهدی امیری ملی پوشان کرمانشاهی رشته دوچرخه سواری هستند که افتخاری برای استان محسوب می شوند.

وی خاطرنشان کرد: هرچند امکانات محدودی را در اختیار این دوچرخه سواران قرار داده‌ایم، اما در نهایت برای ادامه تمرینات خود به دل جاده های خطرناک می زنند و برای رسیدن به اهداف خود این خطرات را قبول می کنند.

محمودی به خطراتی که دوچرخه سواران را در جاده ها تهدید می کند هم اشاره کرد و گفت: هرچند طی سالهای اخیر در بحث فرهنگ دوچرخه سواری پیشرفت های بسیار خوبی در استان داشته ایم، ولی هنوز جای کار وجود دارد.

وی در خصوص چرایی نداشتن یک پیست دوچرخه سواری سرعت در استان هم گفت: متأسفانه کمبود اعتبارات باعث شده تا طی سالهای گذشته این اتفاق نیافتد، با این وجود از ماه های گذشته رایزنی هایی را با اداره کل ورزش و جوانان استان داشتیم و توانستیم موافقت این اداره کل را برای احداث یک پیست دوچرخه سواری در مجموعه ورزشی 15 خرداد بگیریم.

رییس هیات دوچرخه سواری کرمانشاه با بیان اینکه فضای این پیست جانمایی شده، اعلام کرد: نقشه های پیست را تهیه کرده ایم و امیدواریم با رایزنی با فدراسیون و همکاری استان امسال شاهد کلنگ زنی این پیست باشیم.

وی در ادامه به روی کار آمدن رییس جدید فدراسیون دوچرخه سواری طی چند روز گذشته هم اشاره کرد و گفت: باتوجه به اینکه آقای رشیدی اصالتا کرمانشاهی هستند،‌ انتظار داریم به دوچرخه سواری کرمانشاه توجه لازم را داشته باشند.

محمودی اضافه کرد: رییس جدید فدراسیون رویکردهای خوب و مثبتی دارد و می تواند آینده این رشته را در کشور متحول کند.

وی در بخش دیگری از سخنانش از برگزاری همایش روز جهانی دوچرخه سواری در کرمانشاه هم خبرداد و گفت: این همایش ساعت 8 صبح امروز از استادیوم آزادی تا پارک شرقی با حضور 60 دوچرخه سوار برگزار شد.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha