• چهارشنبه / ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۳:۵۸
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1400031209396

فرماندار شهرستان شیراز:

اجازه ندهیم نهاد انتخابات تضعیف شود/افزایش شعب اخذرای در شیراز

اجازه ندهیم نهاد انتخابات تضعیف شود/افزایش شعب اخذرای در شیراز

ایسنا/فارس فرماندار و رئیس ستاد انتخابات شهرستان شیراز، انتخابات را یکی از بزرگترین دستاوردهای بشری درحوزه اجتماعی دانست و تاکید کرد که نباید اجازه داد که نهاد انتخابات تضعیف شود.

محمدرضا امیری در جمع روسا و مسئولان مراکز سیزده‌گانه انتخابات شهرستان شیراز، برگزاری انتخابات را به عنوان یک نماد بارز مردم‌سالاری از افتخارات جمهوری اسلامی ایران برشمرد و گفت: اولویت و دغدغه اصلی جایگاه مجریان و کیفیت برگزاری انتخابات است تا بتوانیم انتخاباتی خوب، سالم و قانونمند برگزار کنیم.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان شیراز، امیری گفت: در انتخابات پیش رو علاوه بر توجه به مؤلفه های سلامت، امنیت، مشارکت و رقابت، مؤلفه سلامت و ایمنی فردی رأی دهندگان، داوطلبین و مجریان هم بسیار حائز اهمیت است.

امیری با برشمردن برخی از ویژگی های خاص این دوره از رقابت‌ها، موضوع میزان مشارکت را یکی از این ویژگی‌ها دانست و گفت: موضوع میزان مشارکت مردمی به عوامل متعددی مرتبط و البته تلاش برای افزایش مشارکت مردم تکلیف همگانیست.

رئیس ستاد انتخابات شهرستان شیراز خاطرنشان کرد که مشارکت گسترده مردم، پشتوانه تصمیم‌گیری در عرصه های داخلی و حضور مقتدرانه در عرصه‌های بین‌المللی خواهد بود.

امیری ویژگی دوم در این دوره از انتخابات را شرایط شیوع بیماری کرونا بیان و اضافه کرد: شیوع بیماری کرونا بر نوع برنامه‌ریزی‌ها و تصمیمات، تاثیرات جدی داشته که یکی از آنها افزایش حدود ۲۵ درصدی تعداد شعب اخذ رای در شهرستان شیراز است.

فرماندار شهرستان شیراز، گفت: شعب اخذ رای از ۶۸۳ شعبه به ۸۳۲ شعبه افزایش یافته تا میزان زمان معطلی رای دهندگان در هر شعبه، به حداقل ممکن کاهش یافته و امکان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در بالاترین سطح ممکن باشد.

امیری خاطرنشان کرد: طبق برنامه ریزی انجام شده و در راستای پایش رعایت دستورالعمل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی، در هر شعبه اخذ رای، یکی از اعضای شعبه مسئولیت کنترل موازین بهداشتی را برعهده خواهد داشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha