• چهارشنبه / ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ / ۰۹:۲۴
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1400031209007
  • خبرنگار : 50181

مدیرکل محیط زیست استان:

سایت جدید پسماندهای بیمارستانی کرمانشاه باید بزودی تعیین تکلیف شود

سایت جدید پسماندهای بیمارستانی کرمانشاه باید بزودی تعیین تکلیف شود

ایسنا/کرمانشاه پرونده سایت دفن پسماندهای بیمارستانی کرمانشاه چند سال است بی‌نتیجه باز مانده و با گذشت سال‌ها هنوز تعیین تکلیف نشده است.

مادامی‌که دستگاه‌ها توپ را در زمین یکدیگر می‌اندازند، روزانه انواع پسماند پزشکی و بیمارستانی که البته بی‌خطر شده راهی سراب قنبر شده و دفن می‌شود. محلی که ظرفیتش در حال تکمیل شدن است، اما تعیین تکلیف سایت جدید هنوز بین متولیان امر پاسکاری می‌شود.

 به گفته مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه، سایت جدید پسماندهای بیمارستانی کرمانشاه باید هرچه زودتر و ظرف یک تا دو ماه آینده تعیین تکلیف شود.

فریدون یاوری در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه تمام مجوزهای محیط زیستی برای سایت پسماندهای بیمارستانی کرمانشاه صادر شده، گفت: از این به بعد کار با دانشگاه علوم پزشکی است که باید برای اخذ مجوز از سایر دستگاه‌های مربوطه و انجام سایر کارها اقدام کند.

وی اضافه کرد: احداث سایت جدید پسماندهای بیمارستانی کرمانشاه یا باید توسط خود دانشگاه علوم پزشکی صورت بگیرد و یا اینکه دانشگاه آن را به صورت توافقنامه یا قرارداد به شهرداری یا شرکت‌های خصوصی واگذار کند.

مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه تاکید کرد: مکان‌یابی این سایت انجام شده و در محلی تقریبا پشت سایت دفن زباله کرمانشاه است، به علاوه گزارش ارزیابی محیط زیستی آن نیز انجام شده و آنچه که مربوط به حوزه کاری ما بوده به اتمام رسیده است.

یاوری با بیان اینکه متاسفانه روند تعیین تکلیف سایت جدید پسماندهای بیمارستانی کرمانشاه طولانی شده، خاطرنشان کرد: این روند طولانی دیگر پذیرفتنی نیست و باید بر اساس قانون دستگاه‌هایی که در این زمینه تصمیم نهایی را می‌گیرند ورود کنند، زیرا محیط زیست تنها یک دستگاه ناظر است.

وی از جلسات متعددی که برای تعیین تکلیف این موضوع برگزار شده هم یاد و تاکید کرد: امیدواریم ظرف یک تا دو ماه آینده این سایت تعیین تکلیف شود.

مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه درباره سایت فعلی دفن پسماندهای بی‌خطر شده بیمارستانی کرمانشاه در محل سراب قنبر نیز عنوان کرد: این مکان جایی نیست که معیارهای محیط زیستی و بهداشتی مد نظر ما به عنوان یک دستگاه ناظر در آن اجرا شود، اما از آنجایی که این محل از گذشته مکان دفن پسماندهای کرمانشاه بود مجبور شدیم بین بد و بدتر یکی را انتخاب کنیم تا محل جدیدی آلوده نشود.

یاوری با بیان اینکه سایت قبلی به سختی ظرفیت پذیرش پسماندهای بی‌خطر شده بیمارستانی جدید را دارد، خاطرنشان کرد: افزایش تولید پسماندهای بیمارستانی و پزشکی و پسماندهای عمومی مانند ماسک به دلیل شرایط بیماری کرونا، مشکلات این سایت را بیشتر کرده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha