• سه‌شنبه / ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۳:۵۱
  • دسته‌بندی: تهران
  • کد خبر: 1400031108470
  • خبرنگار : 50291

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران:

بعد از واقعه عاشورا هیچ حرکتی مثل قیام ۱۵ خرداد نداشتیم

بعد از واقعه عاشورا هیچ حرکتی مثل قیام ۱۵ خرداد نداشتیم

ایسنا/تهران رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: اکنون با همت مجاهدان مقاومت صهیونیست ها خواب راحت ندارند و این به برکت خون شهدای ۱۵ خرداد است.

به گزارش ایسنا، سعید اوحدی معاون رئیس جمهور و ریاست بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور ظهر سه شنبه ۱۱ خرداد  ماه در نشست پرچمداران انقلاب اسلامی در نهضت امام خمینی(ره) با موضوع قیام خونین ۱۵ خرداد که در ساختمان شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان ورامین برگزار شد ، بیان کرد: خوشحالیم در این ایام در منطقه ای هستیم که مردمش تکلیف خود را در مقاطع تاریخی به خوبی انجام داده اند و همیشه سربلند تاریخ اسلام بوده و هستند.

وی با تاکید بر اینکه اگر اکنون شاهد تحقق آرمان های امام راحل هستیم بخاطر خون شهدای ۱۵ خرداد است اظهار کرد: اگر تاکید بر بزرگداشت مراسم شهدا و شهدای قیام خونین پانزده خرداد می کنیم بخاطر دو رویکرد می باشد ، یک رویکرد برخورد شکلی و مراسمی است و رویکرد دیگر عمیق نگاه کردن به این موضوع است.

اوحدی با طرح این پرسش که چرا بر بزرگداشت مراسم شهدای ۱۵ خرداد تاکید هست ادامه داد: در ۱۵ خرداد سال چهل و دو چه اتفاقی افتاد است ، برای رسیدن به پاسخ این سوال تاریخ زندگی امام جستجو کرد و بدانیم در منظومه حرکت های امام این آینده ترسیم شده بود.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به آموزه های دینی و موضوع شناخت و بصیرت برای انسان ها افزود: مطالعه تاریخ اگر با شناخت و بصیرت همراه باشد موجب سعادت خواهد شد ،  بعد از واقعه عاشورا هیچ حرکتی مثل قیام پانزده خرداد نداشتیم و این نقطه عطف تاریخ است و به حق واقعه ۱۵ خرداد بصیرت امام و یارانش و حکمتی در خلقت است که سخنرانی امام در روز عاشورا رخ می دهد و دنباله آن این حرکت بزرگ شکل می گیرد. 

وی با تاکید بر اینکه خانواده شهدا ، حجت تمام در دین و طریق معرفت شناسی برای ما هستند، اظهار کرد: خانواده شهدا نیازی به تجلیل ما ندارند شهدا از فضل خدواند شاد هستند و ما به آنها نیاز داریم و اگر به خدمت آنها می رویم برای گرفتن بشارت است و در کنار خانواده شهدا بصیرت و چراغ راه را میبینم و امید است در این شناخت موفق عمل کنیم.

معاون رئیس جمهور بیان کرد: در برهه ای از تاریخ قرار داریم که در خرداد ماه شاهد تحقق آرمان های امام در فلسطین هستیم در زمان طاغوت کسی جرات حرف زدن درباره اسرائیل را نداشت ولی اکنون با همت مجاهدان مقاومت صهیونیست ها خواب راحت ندارند و این به برکت خون شهدای ۱۵ خرداد است.

اوحدی ادامه داد: بعضی انسان ها از زمان عقب هستند مثل کسانی که در مدینه، عاشورا و...و  بودند اما نظاره گر بودند ، اینها بصیرت نداشتند ، برخی دیگر بصیرت و شناخت داشتند مثل حر بن یزید ریاحی و امثال این انسانها قدرت تحلیل دارند و شهدای پانزده خرداد ، انقلاب و جنگ تحمیلی چنین ویژگی هایی داشتند و برخی دیگر در زمان فعلی شناخت و بصیرت ندارند و از مسیر ولایت جدا شدند و اینها باید بدانند در تاریخ نامشان مانند خواص بی بصیرت صدر اسلام قرار خواهد گرفت.

وی افزود: برخی دیگر هم از زمان جلو هستند و امام خمینی(ره) از جمله افرادی بود که از زمان خود جلوتر حرکت می کرد و نمونه آن این بود که در زمان طاغوت فرمود: منفورترین افراد رئیس جمهور آمریکاست، اسرائیل عده سرطانی است و در زمان کنونی هم رهبری معظم این سخنان را تکرار می کنند و این سخنان بواقع که حقیقت است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha