• دوشنبه / ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۲:۱۵
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1400031007503
  • خبرنگار : 50018

با آبگیری سدهای "قیز قلعه سی" و "گردیان" با حضور وزیر نیرو

تعداد سدهای بزرگ آذربایجان شرقی به ۱۶ سد رسید

تعداد سدهای بزرگ آذربایجان شرقی به ۱۶ سد رسید

ایسنا/آذربایجان شرقی مدیرعامل آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی با بیان این‌که بسیار مفتخریم که با آبگیری دو سد "قیز قلعه سی" و "گردیان" تعداد سدهای بزرگ استان به ۱۶ سد رسید، گفت: فعالیت‌ها و اقدامات چشمگیری طی سال‌های گذشته انجام یافته به طوری‌که تنها در سه سال اخیر چهار سد در استان به بهره برداری رسیده است.

یوسف غفارزاده روز دوشنبه 10 خرداد در آیین افتتاح طرح‌های آبی استان با حضور وزیر نیرو، با بیان اینکه در نهمین هفته از پویش" # هرهفته الف-ب-ایران"، سه پروژه بزرگ آبی در آذربایجان شرقی به بهره برداری رسیده است، اظهار کرد: امروز با حضور وزیر محترم نیرو، سدهای قیزقلعه سی و گردیان را در شهرستان‌های خداآفرین و جلفا آبگیری و شبکه پایاب سه هزار و ۳۵۰ هکتاری یکانات در شهرستان مرند به بهره برداری رسید.

وی افزود: کل مساحت این سه پروژه ۳۳۶۰ هکتار بوده و برای این پروژه ها ۹۴۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

وی متذکر شد: سد قیزقلعه سی، اولین پروژه افتتاح شده از زیرمجموعه طرح‌های بزرگ خداآفرین به عنوان بزرگترین طرح آبی شمالغرب کشور بوده که به مخزنی به حجم ۶۲ میلیون متر مکعب احداث شده است.

غفارزاده خاطرنشان کرد: با تکمیل پایاب سد قیز قلعه سی که ۹۷درصد پیشرفت فیزیکی دارد، موجب آبیاری ۷۴ هزار هکتار از اراضی مستقیم دشت مغان در استان‌های آذربایجان شرقی و اردبیل می‌شود.

وی اظهار امیدواری کرد؛ بهره برداری این سدها، باعث ایجاد آسایش و امنیت مرزنشینان شود؛ همچنین از تمامی پیمانکاران و مسئولان محترم که در طول انجام این پروژه در کنار ما بوده‌اند، تشکر و قدردانی می‌کنم.

به گزارش ایسنا، امروز همچنین پس از افتتاحیه‌های هفته نهم پویش، با حضور وزرای نیرو و انرژی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان، پنجاهمین سال بهره‌برداری مشترک از سد ارس جشن گرفته خواهد شد.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha