• دوشنبه / ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ / ۰۹:۴۴
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1400031007300
  • منبع : نمایندگی اردبیل

رئیس ستاد انتخابات اردبیل:

دستگاه‌های احراز هویت در حد نیاز حوزه‌های رأی‌گیری به کارگیری می‌شود

دستگاه‌های احراز هویت در حد نیاز حوزه‌های رأی‌گیری به کارگیری می‌شود

ایسنا/اردبیل رئیس ستاد انتخابات استان اردبیل گفت: دستگاه‌های احراز هویت به اندازه کافی از تهران خریداری و در اختیار شهرستان‌های استان اردبیل قرار گرفته تا در روز انتخابات و در شعب اخذ رأی به کارگیری شوند.

بهروز ندایی 10 خرداد در جلسه ستاد انتخابات استان اردبیل که با حضور جمعی از فرمانداران شهرستان‌های این استان برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به شرایط کرونایی و ضرورت جلوگیری از ازدحام بیش از حد در صندوق‌ها و شعب اخذ رأی ما نسبت به افزایش 10 درصدی شعب اخذ رأی در سطح استان اقدام کردیم.

وی تصریح کرد: با شناسایی شعبی که پیش‌بینی می‌شود بیش از یک‌هزار رأی داشته باشند، دو شعب جداگانه و یا شعبات سیار برای آنها پیش‌بینی کردیم تا اهالی استان از اولین ساعات رأی‌گیری به راحتی و بدون ازدحام بتوانند آرای خود را به صندوق‌ها بریزند.

رئیس ستاد انتخابات استان اردبیل گفت: در کنار این تمهیدات، تعرفه به اندازه کافی و همچنین دستگاه‌های احراز هویت از تهران به استان ارسال شده و با ارسال به شهرستان‌ها ما هیچ مشکلی را در احراز هویت افراد و اخذ رأی به موقع آنها نخواهیم داشت.

ندایی افزود: در روز انتخابات سعی خواهیم کرد به همشهریان نزدیک‌ترین شعب اخذ رأی را از طریق پیامک اطلاع‌رسانی کنیم تا آنها به سرعت و با کمترین ازدحام بتوانند در شعب اخذ رأی حاضر شده و آرای خود را به صندوق‌ها بریزند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: روند تأیید صلاحیت کاندیداهای شوراهای روستا در هیئت نظارت بخش‌ها به انجام رسیده و اسامی نهایی داوطلبان به زودی منتشر خواهد شد.

ندایی اضافه کرد: در مناطق شهری نیز روند بررسی صلاحیت داوطلبان در هیئت‌های اجرایی و نظارت تا سطح استان به انجام رسیده و در مرحله رسیدگی به اعتراضات برخی از داوطلبان در هیئت عالی نظارت هستیم که نتایج آن در روزهای آینده اعلام و لیست نهایی داوطلبان ششمین دوره انتخابات شوراهای شهر نیز از طرق مختلف اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی بیان کرد: زمان تبلیغات رسمی انتخابات ششمین دوره شوراها از 20 خرداد است و هرگونه راه‌اندازی ستاد و فعالیت کاندیداها قبل از این موعد تخلف محسوب می‌شود و ما جدا با کاندیداهای قانون‌شکن برخوردی جدی خواهیم داشت.

ندایی ادامه داد: در کنار پرهیز از تبلیغات زودهنگام، با توجه به شرایط کرونایی نیازی به راه‌اندازی ستادهای انتخاباتی نیست و بیشترین حجم تبلیغات از طریق فضای مجازی انجام می‌شود و امیدواریم کاندیداها از ظرفیت رسانه‌های استان در این جهت استفاده کنند.

وی اظهار کرد: امیدواریم در 28 خرداد انتخاباتی شایسته، سالم و کم دغدغه‌ای را در سطح استان شاهد باشیم تا شکوه و عظمت حضور مردم در پای صندوق‌های رأی به استحکام قدرت مردمی نظام بیفزاید.

در این جلسه فرماندار شهرستان نیرگزارشی از آمادگی این شهرستان برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراها را ارائه کرد و گفت: در شهر نیر 16 نفر و کورائیم شش نفر برای رقابت ثبت‌نام کردند و در 74 روستای این شهرستان 390 داوطلب با هم رقابت می‌کنند.

اقبال افزود: 79 شعب اخذ رأی در شهرستان نیر از اولین ساعات 28 خرداد آماده اخذ آرای مردم هستند که انتظار می‌رود بدون حاشیه و در سلامت کامل انتخابات 28 خرداد در این شهرستان به سرانجام برسد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha