• یکشنبه / ۹ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۰:۰۷
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1400030906376
  • خبرنگار : 50187

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان:

در دولت تدبیر و امید بیش از 5000 کلاس درس در استان کرمان ساخته شده است

در دولت تدبیر و امید بیش از 5000 کلاس درس در استان کرمان ساخته شده است

ایسنا/کرمان مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: در دولت تدبیر و امید بیش از 5 هزار کلاس درس در دولت تدبیر و امید در استان کرمان ساخته شده و مورد بهره برداری قرار گرفته شده است.

"احمد اسکندری نسب" در نشست مشترک اعضای شورای معاونان اداره کل با اعضای شورای معاونان آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق استان کرمان با تجلیل از خدمات همه معلمان در دوره کرونا افزود: هرچند عده ای در فضای مجازی سعی کردند خدمات معلمان را کم رنگ  و کم اثر نشان دهند، اما آموزش به خوبی انجام شد و امتحانات هم به خوبی در حال برگزاری است. در امتحانات حضوری پایه های نهم و دوازدهم هم تعداد حوزه های امتحانی در استان کرمان 49 درصد و هم تعداد مراقبان افزایش یافت.

وی اظهار کرد: هم در زمینه خوب برگزار شدن امتحانات و هم تامین سلامت دانش آموزان باید جدیت صورت گیرد و امیدواریم از مردادماه معلمان واکسینه شوند تا مقدمات آموزش حضوری در سال تحصیلی جدید فراهم شود.

اسکندری نسب در ادامه با اشاره به اینکه در دولت تدبیر و امید بیش از 5000 کلاس درس در دولت تدبیر و امید در استان کرمان ساخته شده و مورد بهره برداری قرار گرفته، گفت: اگر قرار است در زمینه آموزش و پرورش تحول ایجاد شود ابتدا باید در جمع مدیران آن تحول ایجاد شود. دانایی، توانایی، معیشت خوب و ... همه در سایه یک تعلیم و تربیت خوب محقق می شود اگر به دنبال پویایی و سازندگی کشور هستیم باید به دنبال تربیت نیروهای زبده و خلاق و آموزش و پرورشی مطلوب باشیم که همه آن هم به نیروی انسانی برمی گردد.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای دولت تدبیر و امید ارتقاء توانمندی معلمان در دستور کار قرار گرفت، تصریح کرد: قطعا مدیریت در آموزش و پرورش با مدیریت در سایر دستگاه ها متفاوت است مدیران نباید دچار روزمرگی شوند آن چه که در آموزش و پرورش حائز اهمیت است این است که مدیر، این توانمندی را داشته باشد تا بتواند از افراد تحت سرپرستی اش زمینه ای را فراهم کند تا از همه استعدادها، توان و هنر آنها برای حل شدن مسائل و دغدغه ها استفاده کند. مدیر توانمند و خلاق کسی است که بتواند روابط بین کارکنان را تحکیم بخشد و سبب همدلی شود تا این تیم بتواند مجموعه را به اهداف خود برساند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: مدیر باید هدف های سازمان را به خوبی بشناسد و برای آن ها وقت بگذارد، موانع را از سر راه بردارد، روش های مختلف را به کار ببندد تا بتواند شرایط را طبق خواسته خود پیش ببرد، مدیریت آموزشی امروز در دنیا بسیار مورد توجه است به عنوان علمی که می تواند تحول آفرین شود و کشورهایی که به مدیریت آموزشی به عنوان علمی اثرگذار نگاه کرده اند نظام تعلیم و تربیت کارایی دارند.

وی تاکید کرد: نتیجه همه مدیریت ها در آموزش و پرورش این است که در دانش آموز تغییر رفتار مثبت ایجاد شود، در راه رسیدن به این آرمان های مهم باید برنامه ریزی دقیقی صورت گیرد، مجموعه دلسوزی به کار گرفته شود، نیروهایی با برنامه ریزی خوب که برنامه مدونی برای تغییر رفتار دانش آموزان داشته باشد، افرادی که متخصص و توانمند باشند تا در نهایت در جامعه هدف تغییر رفتار صورت گیرد.

اسکندری نسب با اشاره به این که آموزش و پرورش باید در راس باشد، گفت: معلمان جدید باید آموزش های لازم را ببینند اما مهم این است که در میدان عمل این معلمان چگونه کار کنند. یکی از مهمترین مهارت های مدیر، مهارت برقراری روابط اجتماعی مطلوب است تا بتواند در افراد انگیزه ایجاد کند، امروز افرادی در جامعه هستند که فقط به دنبال یافتن نقطه ضعف در آموزش و پرورش هستند و قطعا یکی از وظایف مدیر، هدایت و رهبری است باید مجموعه تحت تصدی را در مسیری قرار دهد تا هدف کلی محقق شود.

وی با تبیین چالش های مدیریت  گفت: گم کردن راه و مقصد و عدم پایش درست اهداف از مهمترین چالش های حوزه مدیریت است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha