• دوشنبه / ۳ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۳:۵۶
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1400030302225
  • خبرنگار : 50181

مدیرعامل شرکت برق کرمانشاه:

مردم همکاری نکنند روزی 4 ساعت هم خاموشی خواهیم داشت/ درخواست تغییر ساعت ادارات را داده‌ایم

مردم همکاری نکنند روزی 4 ساعت هم خاموشی خواهیم داشت/ درخواست تغییر ساعت ادارات را داده‌ایم

ایسنا/کرمانشاه مدیرعامل شرکت توزیع برق استان کرمانشاه گفت: ادامه قطعی برنامه‌ریزی شده برق به همکاری مردم بستگی دارد و اگر مشارکت نکنند ممکن است روزی چهار تا پنج ساعت هم قطعی برق داشته باشیم.

امیدعلی مرآتی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به کاهش نزولات آسمانی و کاهش تولید برق در نیروگاه های برق آبی در سراسر کشور، اظهار کرد: از سوی دیگر با افزایش مصرف برق هم مواجهیم، بگونه‌ای که نسبت به سال گذشته مصرف برق حدود 20 درصد بالاتر رفته است.

وی ادامه داد: این امر باعث شده قطعی‌های برنامه‌ریزی شده برق در کشور و از جمله کرمانشاه اعمال شود که ما نیز ناگزیر آن را طی روزهای اخیر اجرا کردیم و امروز ( سوم خرداد)نیز جدول خاموشی‌ها را به اطلاع مردم رساندیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: از این پس هر روزی که قرار باشد خاموشی برنامه‌ریزی شده در کرمانشاه اعمال شود ،جدول ساعت خاموشی را به اطلاع مردم خواهیم رساند.

مرآتی درباره ادامه‌دار بودن خاموشی‌ها نیز یادآور شد: ادامه این روند به همکاری مردم بستگی دارد ،اما نباید فراموش کنیم هنوز گرمای هوا چندان زیاد نشده و ممکن است هرچه رو به گرمای تابستان برویم، وضعیت بدتر شود.

وی معتقد است، اگر مردم همکاری داشته باشند خاموشی‌ها ادامه پیدا نمی‌کند، اما اگر همکاری نکنند ممکن است روزی چهار تا پنج ساعت هم خاموشی داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه با اعلام ساعات پیک مصرف برق روز و شب، اظهار کرد: پیک روز از ساعت 12 تا 16 و پیک شب از ساعت 19 تا 23 رخ می‌دهد و مردم باید در این ساعات همراهی بیشتری داشته باشند.

مرآتی خاطرنشان کرد: اگر هر مشترک یک لامپ 100 وات در شب و یک وسیله برقی 100 وات را در روز خاموش کند دیگر قطع برق نخواهیم داشت، اما اگر استفاده از کولرهای گازی پرمصرف با دمای پایین و وسایل برقی دیگر ادامه پیدا کند وضعیت خاموشی‌ها بدتر خواهد شد.

وی معضل دیگری که می‌تواند باعث تشدید خاموشی‌ها شود را مراکز استخراج غیرمجاز رمز ارزها دانست و از مردم خواست برای جلوگیری از خاموشی‌ها چنین مراکزی را گزارش کنند.

وی تاکید کرد: اطلاعات افراد نزد ما محرمانه خواهد بود و حتی به کسانیکه مراکز غیرمجاز را معرفی کنند پاداش می‌دهیم، چون این امر به سود خود مردم است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه همچنین از درخواست برای تغییر ساعت کاری ادارات استان کرمانشاه هم خبر داد و گفت: این درخواست را به استانداری ارائه داده‌ایم.

مرآتی عنوان کرد: همچنین به منظور کاهش بار مصرف و جلوگیری از خاموشی، 6500 تفاهم نامه با صنایع، کشاورزان، مجتمع‌های تجاری، جایگاه‌های سوخت و ... منعقد کرده‌ایم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha