• شنبه / ۱ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۴:۵۰
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1400030100580
  • خبرنگار : 50040

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان:

نخستین کتابخانه عمومی مستقل شفت احداث می شود

نخستین کتابخانه عمومی مستقل شفت احداث می شود

ایسنا/گیلان مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان، از احداث نخستین کتابخانه عمومی مستقل شفت در زمینی به مساحت ۲۸۷ مترمربع خبر داد و گفت: کتابخانه های عممی باید در مرکز شهر باشد.

پریسا کرمی در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان شفت، از احداث نخستین کتابخانه عمومی مستقل شفت خبر داد و اظهار کرد: با موافقت شهرداری شفت زمینی به مساحت ۲۸۷ مترمربع جهت احداث کتابخانه عمومی مستقل شهر تخصیص یافت.

وی با بیان اینکه شهر شفت در گذشته از یک کتابخانه مستقل برخوردار بود، تصریح کرد: این کتابخانه به دلیل مساحت کم و فرسوده بودن به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شفت منتقل شد تا جهت بازسازی و احداث کتابخانه جدید اقدام شود.

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان، کتابخانه ها را نیازمند سکون و سکوت دانست و تصریح کرد: کتابخانه های عمومی علاوه بر برخورداری از مخزن و فضای مطالعه، باید به مرکز شهر و تجمعات انسانی نزدیک باشند تا امکان دسترسی به منابع و فعالیت های فرهنگی کتابخانه ای برای همگان فراهم شود.

کرمی، همچنین از تلاش اداره کل کتابخانه های عمومی استان برای احیای کتابخانه قبلی شفت خبر داد و عنوان کرد: شهرداری شفت متعهد شده که علاوه بر تخصیص فضای ۲۸۷ مترمربعی برای احداث کتابخانه جدید، یک زمین ۱۵۰ مترمربعی دیگر نیز جهت احداث کتابخانه در اختیار اداره کل کتابخانه های عمومی استان قرار دهد.

وی با بیان اینکه نخستین کتابخانه تخصصی مادر و کودک و دومین کتابخانه مدرسه استان گیلان نیز در شهرستان شفت راه اندازی شده است، اضافه کرد: شهرستان شفت پتانسیل خوبی در حوزه های کتاب و کتابخوانی در سطح ملی دارد و به دنبال تقویت زیرساخت ها جهت بهره مندی عموم کتاب خوانان و کتاب دوستان این شهرستان هستیم.

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان، با اشاره به راه اندازی بخش کودک و نوجوان در همه کتابخانه های عمومی استان، گفت: شیوع بیماری کرونا موجب افزایش اوقات فراغت اجباری دانش آموزان شده و لذا امیدواریم با هم افزایی کتابخانه های عمومی و کانون پرورش فکری و آموزش و پرورش و تبلیغات اسلامی، اوقات مفیدی را برای کودکان و نوجوانان فراهم کنیم.

ابراهیم چراغی، فرماندار شهرستان شفت نیز، امروزه با بیان اینکه اهمیت کتاب و کتابخوانی بر کسی پوشیده نیست، یادآور شد: متاسفانه با ورود فرهنگ های نادرست در سطح جامعه رو به رو هستیم که آثار و تبعات زیانبار آن در آینده نگران کننده است.

وی فرهنگ ایرانی اسلامی را یکی از الگوهای جهانی دانست و اظهار کرد: ما به تمدن بیش از ۲۵۰۰ این سرزمین افتخار می کنیم و بسیاری از کشورهای دنیا تشنه فرهنگ و ادبیات ایران هستند.

فرماندار شفت، با بیان اینکه در بسیاری از محافل علمی و ادبی دنیا سخن از زبان و ادبیات فارسی است، خاطرنشان کرد: متاسفانه از فرهنگ ایرانی - اسلامی به ویژه در حوزه مطالعه و کتابخوانی غافل هستیم و علیرغم تلاش دست اندرکاران کتاب و کتابخوانی، آنگونه که شایسته است به کتاب نپرداختیم.

چراغی، راه اندازی کتابخانه های عمومی و ایجاد فضای مطالعه برای اولیا در کنار فرزندان را فرصت خوبی برای ترویج فرهنگ کتاب دانست و گفت: فرهنگ های نادرست مسائل اجتماعی و سیاسی و فرهنگی و خانوادگی ما را تحت تاثیر قرار داده و لذا باید به سمت ارتقای فرهنگ کتاب در آحاد جامعه برویم.

وی از بخشداران و دهیاران و شهرداری ها خواست به تکالیف خود در بخش کتابخانه های عمومی بپردازند و اضافه کرد: همه دستگاه های فرهنگی باید جهت ارتقا و بهبود کمی و کیفی امور کتاب و کتابخانه ها تلاش کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha