• شنبه / ۱ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۳:۱۲
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1400030100443
  • منبع : نمایندگی سیستان و بلوچستان

معاون استاندار سیستان و بلوچستان:

اتاق‌های فکر برای تدوین کتاب‌های زندگی شهدا برپا شود

اتاق‌های فکر برای تدوین کتاب‌های زندگی شهدا برپا شود

ایسنا/سیستان و بلوچستان معاون امنیتی و انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: اتاق‌های فکر به منظور تدوین کتاب‌های زندگی و سیره شهدا بایستی تشکیل تا پس از جمع‌بندی نظرات تبدیل به نقشه راه در این زمینه شود.

به گزارش ایسنا محمدهادی مرعشی در نشست حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس استان با بیان اینکه تمام شهدا در نزد پروردگار جایگاه ویژه‌ای دارند اظهارکرد: خاطرات ۴۰ نفر از فرمانده‌هان و زحمتکشانی که از ابتدای انقلاب تاکنون در سیستان و بلوچستان اقدامات انجام دادند در قالب یک اثر پژوهشی گردآوری و تبدیل به کتاب "واکاوی رخدادهای امنیتی از اوایل  انقلاب تا سال۹۴ " شده است.

وی افزود: سازمان بنیاد شهید باید تدوین کتاب‌های پژوهش در راستای معرفی شهیدان را انجام دهد زیرا بهترین اقدامی که در خاطرات می‌ماند و به عنوان تاریخ ماندگار می شود اقدامات فرهنگی و هنری بوده که متولی پرداختن به موضوع شهدا نیز همین سازمان است.

معاون امنیتی و انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: برای شهید شاخص استان «شهید قاسم میرحسینی» جایگاه و کتابی در شان ایشان وجود ندارد از این رو همگان کمک کنند تا  کمیته‌ای تحت این عنوان تشکیل و انجام برنامه‌های لازم مشخص شود.

وی اظهارداشت: شهدای شاخص را به دانش‌آموزی، معلمی، کارمندی، مهندسی و پزشکی تفکیک تا بانکی تهیه و براساس این بانک اطلاعاتی تصمیم گرفته شود چه افرادی به عنوان شهید شاخص معرفی شوند.

مرعشی با بیان اینکه تمام دستگاه‌های اجرایی مکلف هستند که فضاسازی لازم در مورد فرهنگ‌سازی یاد و نام شهدا در مجموعه ادارات خود انجام دهند خاطرنشان کرد: شهرداری‌ها نیز در شهرها کمک‌های لازم را در معرفی شهدا انجام و تلویزیون‌های شهری برای مدت معین یک هفته‌ای در اختیار این موضوع قرار گیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha