• پنجشنبه / ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۰:۲۳
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1400023021606
  • خبرنگار : 50286

مدیرکل میراث فرهنگی کرمان:

احداث موزه منطقه‌ای جیرفت یک مصوبه لازم‌الاجراست

احداث موزه منطقه‌ای جیرفت یک مصوبه لازم‌الاجراست

ایسنا/کرمان مدیرکل میراث فرهنگی کرمان گفت: احداث موزه منطقه‌ای جیرفت جزو دغدغه‌های اصلی است و باید به سرانجام برسد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، استاندار کرمان امروز 30 اردیبهشت ماه در بدو ورود به جیرفت به همراه جمعی از مدیران کل و مدیران شهرستان از موزه محل نگهداری بخشی از آثار حوزه فرهنگی هلیل رود بازدید به عمل آورد.

"فریدون فعالی" مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمان در حاشیه این بازدید در گفت و گو با ایسنا در پاسخ به انتقادات نسبت به معطل ماندن موزه منطقه ای جیرفت گفت: نقشه های موزه اصلاح و برای تسریع در روند کار فازبندی شده است.

وی از تخصیص 8 میلیارد تومان اعتبار برای آغاز عملیات اجرایی فاز اول موزه منطقه ای جیرفت خبر داد و افزود: آغاز عملیات فاز اول در مرحله عقد قرارداد است.

فعالی فاز اول موزه منطقه ای جیرفت را شامل گالری، مخازن و سالن های نمایش عنوان کرد و گفت: در حال حاضر تهیه ملزومات برای آغاز فاز اول موزه در دستور کار است و به زودی این مهم شروع خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمان در پاسخ به این سوال که پیش بینی شما  به عنوان یک کارشناس از روند احداث موزه منطقه ای جیرفت که سال ها معطل مانده، چیست و آیا به سرانجام خواهد رسید؟ گفت: چاره ای غیر از به سرانجام رسیدن این موزه نیست زیرا وقتی دولت با توجه به قدمت و عظمت تمدن جیرفت چنین مصوبه ای انجام داده است یعنی این تمدن به بزرگترین موزه منطقه ای نیاز دارد و باید اجرا شود.

فعالی محل فعلی نگهداری بخشی از آثار باستانی حوزه فرهنگی هلیل رود را طبق ضوابط و شرایط استاندارد اعلام کرد و گفت: بخش عمده ای از آثار در محل موزه باغ هرندی کرمان نگهداری می شوند.

وی با ابراز خرسندی از راه اندازی موزه منطقه ای جیرفت که بیش از 15 سال معطل اعتبار است، افزود: با راه اندازی این موزه آثار برای بازدید گردشگران به این محل منتقل خداهند شد.

به گزارش ایسنا، استاندار کرمان صبح امروز در دومین روز از سفر خود به جنوب کرمان ضمن بازدید از ظرفیت های گردشگری، تاریخی و فرهنگی مشکلات و قابلیت های شهرستان را مورد بحث و بررسی قرار خواهد داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha