• چهارشنبه / ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۴:۳۰
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1400022921113
  • خبرنگار : 50444

مشارکت سازمان اوقاف برای تقویت اقتصاد خراسان شمالی

مشارکت سازمان اوقاف برای تقویت اقتصاد خراسان شمالی

ایسنا/خراسان شمالی استاندار خراسان شمالی و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در جلسه‌ای برای مشارکت این سازمان در طرح‌های اقتصادی و تأمین نداشته های استان به گفت و گو نشستند.

به گزارش ایسنا، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در جلسه پیگیری مصوبات سفر به خراسان شمالی با حضور استاندار از مشارکت برای تقویت حوزه اقتصادی استان خراسان شمالی خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی خاموشی اظهار کرد: خواستار مشارکت برای تقویت حوزه اقتصادی خراسان شمالی هستیم و در این زمینه از پتانسیل‌های سازمان اوقاف در استان استفاده می‌کنیم.

وی با اشاره به پروژه توسعه مجموعه مفخم گفت: طرح توسعه مفخم، پروژه مهمی است که باید در مرکز خراسان شمالی اجرا شود و همکاری لازم برای استفاده از بخش‌های وقفی وجود دارد که در نهایت به سود مردم و وقف خواهد بود.

موافقت با جابجایی بیمارستان امام رضا (ع)

حجت‌الاسلام خاموشی به بیمارستان امام رضا (ع) که در محدوده وقفی قرار گرفته است نیز اشاره کرد و افزود: موافق جابجایی این بیمارستان هستیم اما بخشی از تصمیم در اختیار وزارت بهداشت است که سعی خودم را می‌کنم تا وزیر بهداشت هم با جابجایی بیمارستان موافقت کند.

وی ادامه داد: پروژه توسعه بارگاه امامزاده سید عباس (ع) بجنورد نیز از پروژه‌های مهم است که دستور داده‌ام تا معاونت بهره وری سازمان اوقاف با همکاری معاونت عمرانی استان به شکلی سرعتی عمل کنند.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور به تصمیم این سازمان برای مشارکت در صنایع تبدیلی با هدف تقویت اقتصاد خراسان شمالی اشاره کرد و گفت: زعفران، مواد پروتئینی، کشمش و مویز محصولاتی هستند که با تولید صنعتی، بسته بندی و برندسازی می‌توان از آن‌ها در راستای تقویت اقتصاد استان بهره برد.

حجت‌الاسلام خاموشی همچنین اظهار کرد: قصد داریم تا به موضوع ساخت مسکن ملی در استان نیز وارد شویم تا بخشی از آن‌ها را به پایان برسانیم و خدمت دیگری به مردم ارائه کنیم.

بهره گیری از پتانسیل های وقف

خاموشی با تاکید بر اینکه پتانسیل‌های وقف را برای توسعه استان خراسان شمالی به کار می‌گیریم افزود: این پروژه‌های در سفر اخیر ما به خراسان شمالی مطرح شد که برای نهایی شدن آن‌ها با استاندار خراسان شمالی در حال رایزنی هستیم.

به گزارش ایسنا، استاندار خراسان شمالی نیز این جلسه از نگاه توسعه‌ای رئیس سازمان اوقاف کشور تقدیر کرد و گفت: جغرافیای ذهنی ریاست این سازمان به گونه ای است که نفع نظام، مردم و سازمان اوقاف را به دنبال دارد.

کار تکراری نمی کنیم

محمدعلی شجاعی اظهار کرد: دستورات لازم برای سرمایه گذاری این سازمان در حوزه‌های مسکن، صنایع تبدیلی، امامزاده سید عباس (ع) و پروژه مفخم داده شده و جلسات ما تا رسیدن به نتیجه و جمع بندی نهایی ادامه دارد.

شجاعی تاکید کرد: استفاده از پتانسیل‌های این سازمان در استان به گونه‌ای خواهد بود که مردم از آن‌ها استفاده ببرند، کار تکراری انجام نشود، نداشته های خراسان شمالی تأمین شده و حوزه اقتصادی استان تقویت شود.

وی افزود: حجم وسیعی از سرمایه گذاری ها از سوی سازمان اوقاف کشور در خراسان شمالی به نفع مردم استان خواهد و چرا که نگاه این سازمان ورود جهت سرمایه گذاری با هدف تامین نداشته های استان است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha