دبیر دانشجویی جشنواره آموزشی شهید مطهری در گفتوگو با ایسنا، با اشاره به هدف برگزاری جشنواره آموزشی شهید مطهری، گفت: هدف از برگزاری این جشنواره، تحول در کیفیت خدمات آموزشی، بهبود و ارتقای سیستم آموزشی و بروز بودن است.
ناصر طالبی افزود: این جشنواره با هدف اینکه دانشجویان نقشی در سیستم آموزشی ایفا کنند و عملکردمان بهبود یابد، برگزار میشود.
وی یادآور شد: تاکنون بالغ بر ۶۰ وبینار دو ساعته در بخش دانشجویی و نزدیک به سه کارگاه علمی در این مدت برگزار شد.
وی خاطرنشان کرد: توانمندسازی تنها در راستای استفاده از دانشجویان برای ارتقای آموزشی نبوده است، بلکه با ظرفیت سازی برای جشنوارههای سالهای آتی توانستهایم، دانشجویان را آماده سازی کنیم.
دبیر دانشجویی جشنواره آموزشی شهید مطهری با بیان اینکه از ۱۴۵ ایدهی ارسالی به جشنواره شهید مطهری، ۱۵ ایدهی برتر توسط داوران انتخاب و از دانشجویان برتر تجلیل و تقدیر شد، گفت: دانشجویان از تمامی دانشگاهها و در مقاطع و رشتههای مختلف در این جشنواره شرکت کرده بودند.
وی ادامه داد: مقرر شده از این ۱۵ ایدهی برتر به عنوان فرآیندهای آموزشی توسط اعضای هیئت علمی گروه آموزش پزشکی استفاده کنیم.
15 ایدهی دانشجویی در جشنواره آموزشی شهید مطهری برتر شد
معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز در این جشنواره با بیان اینکه جشنواره آموزشی شهید مطهری در طول یکسال گذشته به همت مرکز مطالعات توسعه آموزش پزشکی برگزار شد، گفت: حدود ۱۴۰ ایدهی برتر دانشجویی به جشنواره شهید مطهری ارسال شده بود که از این تعداد ۱۲۰ ایده داوری اولیه شد و در نهایت شش ایده به عنوان ایده برگزیده و 15 ایده به عنوان ایدهی برتر انتخاب شدند.
علی تقی زادیه اظهار کرد: سال گذشته ششمین جشنواره آموزشی شهید مطهری برگزار شد آرزو داشتیم با رخت بر بستن ویروسی منحوس کرونا، هفتمین جشنواره را با حضور بیشتر دانشجویان برگزار کنیم، اما وضعیت کرونا باعث شد این دوره نیز به صورت محدود و با رعایت پروتکلهای بهداشتی برگزار شود.
وی افزود: نتایج المپیاد کشوری طی دو ماه قبل مشخص شده بود، دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تبریز با همت اساتید مانند دورههای گذشته بعد از دانشگاه علوم پزشکی تهران موفق شدند مقام دوم کشوری را در المپیاد دانشجویی کسب کنند.
تقی زادیه با بیان اینکه همگی موظف و متعهد هستیم تا المپیاد را به بهترین شکل ممکن برگزار کنیم، گفت: همواره همت کردهایم تا کم و کاستی و نقصها را رفع کنیم.
وی با اشاره به موفقیتهای یکسال گذشته توسط دانشجویان، گفت: موفقیت در المپیاد دانشجویی طی سال جاری و کسب رتبهی سه کشوری در رتبه بندی راد از جمله موفقیتهاست، امیدوارم همگام با سایر معاونتها به ویژه معاونت فناوری بتوانیم جایگاه خود را حفظ کنیم.
معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تبریز یادآور شد: ایدههای دانشجویان، ایدههای بسیار خوبی هستند اکر بتوانیم امید به جوانان را زنده کنیم، قطعا نتیجهی مثبتی حاصل میشود.
وی خاطرنشان کرد: عمده ایدههای برتر این جشنواره در جهت کاهش میزان تقلب در امتحانات مجازی است.
وی بیان کرد: از تمامی دانشجویان در تمامی سطوح که در ریشه کنی ویروس کرونا با دانشگاه همکاری کردند، قدردانی میکنم، قطعا مقابله و مدیریت این ویروس منحوس بدون همکاری دانشجویان امکان پذیر نخواهد بود.
جباری - مسئول دفتر استعدادهای درخشان دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز در این مراسم، با اشاره به ماموریت دفتر استعدادهای درخشان، اظهار کرد: شناسایی، جذب حفظ و هدایت استعدادهای درخشان، نخبگان دانشگاه و استفاده از ظرفیت آنها در کشور از جمله وظایف این دفتر است.
وی افزود: المپیاد دانشجویی در راستای ماموریتهای دفتر استعداد درخشان با هدف ایجاد شور و نشاط علمی در بین دانشجویان و نهادینه سازی تفکرات خلاق در بین دانشجویان برگزار میشود.
وی خاطرنشان کرد: در طول این ۱۳ سال دانشگاه علوم پزشکی حضور پر رنگی در برگزاری المپیادها داشته است، در گذشته تنها سه نفر در هر حیطه به آزمون نهایی معرفی می شد ولی از سال ۹۶ به بعد مقرر شد ۱۰ نفر داوطلب معرفی شود ولی این اقدام برای ما سخت بود و با خواهش و تمنا دانشجویان را معرفی میکردیم ولی اکنون در سایه حمایت ریاست دانشگاه و تلاش جمعی دانشجویان این المپیاد به یک مسابقه پر شور و نشاط تبدیل شده است.
مسئول دفتر استعدادهای درخشان دانشگاه علوم پزشکی تبریز افزود: طی سال گذشته و امسال ۴۰۰ نفر داوطلب در المپیاد علمی دانشجویی شرکت کردند.
بر اساس این گزارش، در این مراسم از دانشجویان دانشگاه که در دوازدهمین المپیاد علمی موفق به کسب مدال و دیپلم افتخار شدهاند، تجلیل شد.
همچنین ۱۰ مدال نقره، طلا و برنز و ۱۱ دیپلم افتخار به دانشجویان اعطا شد.
انتهای پیام
نظرات