• دوشنبه / ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۰:۴۹
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1400022718863
  • خبرنگار : 71516

هشدار هماهنگ‌کننده سازمان ملل نسبت به "عواقب ویرانگر" تداوم خشونت‌ها در اراضی اشغالی

هشدار هماهنگ‌کننده سازمان ملل نسبت به "عواقب ویرانگر" تداوم خشونت‌ها در اراضی اشغالی

هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل در روند صلح خاورمیانه خواستار کاهش درگیری‌ها میان رژیم صهیونیستی و فلسطینیان شد و هشدار داد تداوم خشونت در منطقه عواقب ویرانگری به دنبال خواهد داشت.

به گزارش ایسنا به نقل از هیل، تور ونسلند در سخنان خود در نشست شورای امنیت سازمان ملل به ذکر جزئیات و تعداد کشته‌ها و مجروحان از زمان آغاز درگیری‌ها در هفته گذشته پرداخت. به گفته وی بر اساس ارقام اولیه ، ۱۸۱ فلسطینی و ۹ اسرائیلی در نتیجه حملات هوایی اسرائیل و حملات موشکی حماس جان خود را از دست داده‌اند. رویترز روز یکشنبه از شهادت ۱۸۸ فلسطینی خبر داد.

ونسلند افزود: این تشدید حملات نتایج غم انگیزی به همراه داشته است. تشدید بیشتر خصومت ها پیامدهای ویرانگری برای فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها به همراه خواهد داشت. من بار دیگر درخواست فوری دبیرکل از اسرائیل و گروههای فلسطینی را برای برداشتن گامهای فوری و قاطع برای مهار اوضاع و جلوگیری از هرگونه تلفات بیشتر تکرار می‌کنم. امنیت و سلامتی حق مشروع اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها است. خشونتی که اکنون شاهد آن هستیم غیر قابل قبول و توجیه ناپذیر است.

ونسلند اظهار داشت: ما بار دیگر شاهد نتایج غم انگیز عدم رسیدگی به موضوعات اصلی هستیم که دهه‌ها درگیری را موجب شده است. غیرنظامیان فلسطینی و اسرائیلی رنجی را که همراه با چرخه‌های مکرر خشونت و درگیری است ، تحمل می‌کنند.

او افزود که درگیری‌های کنونی تنها با "راه‌حلی سیاسی" خاتمه می‌یابد که به وضعیت بیت المقدس بپردازد و به اشغال سرزمین‌های فلسطینی توسط اسرائیل که سازمان ملل متحد آن را غیرقانونی و نقض قوانین بین‌المللی خوانده، پایان دهد.

ونسلند گفت: نباید اجازه بدهیم اوضاع دچار آشوب شود. کمیته چهارجانبه صلح خاورمیانه(سازمان ملل، روسیه، آمریکا و اتحادیه اروپا) و شرکای عربی و بین المللی اصلی و همچنین رهبران فلسطینی و اسرائیلی باید مذاکراتی ریشه‌ای را ازسربگیرند. سازمان ملل همواره برای آرام کردن اوضاع تلاش می‌کند.

در این راستا، یک منبع دیپلماتیک به سایت آکسیوس آمریکا گفت: تور ونسلند مذاکرات فشرده‌ای با اسرائیل و حماس طی ۲۴ ساعت گذشته انجام داد. وی یکشنبه با مئیر بن شبات، مشاور امنیت ملی اسرائیل و مسئولان ارشد امنیتی و مسئولان حماس و سازمان اطلاعات مصر صحبت کرد. مذاکرات ونسلند با تمام طرف‌ها تلاشی برای بازگرداندن آرامش به غزه و اسرائیل و ممانعت از جنگ گسترده دیگر است.

یک مسئول اسرائیلی مکالمه تلفنی بین ونسلند و بن شبات را تکذیب نکرد اما گفت که مذاکراتی برای آتش‌بس وجود ندارد و عملیات در غزه ادامه دارد.

 از سوی دیگر آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا نوشت: تمام طرف‌ها باید فورا به خشونت پایان بدهند.

وی با سامح شکری، وزیر خارجه مصر، محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، وزیر خارجه قطر و فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان درباره درگیری‌ها میان رژیم صهیونیستی و غزه گفتگو کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha