• سه‌شنبه / ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۶:۴۴
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1400022114944
  • منبع : نمایندگی چهارمحال و بختیاری

یک مسئول:

امر به معروف و نهی از منکر در چهارمحال و بختیاری محله‌محور می‌شود

امر به معروف و نهی از منکر در چهارمحال و بختیاری محله‌محور می‌شود

ایسنا/چهارمحال و بختیاری دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر چهارمحال و بختیاری با اشاره به اجرای طرح محله‌محور امر به معروف و نهی از منکر در استان، گفت: این طرح به‌مدت یکسال در شهر شهرکرد تحت عنوان "محله پیشران، شهر پیشرفته" اجرا می‌شود، آغاز به‌کار این طرح از محلات شهر خواهد بود.

حجت‌الاسلام و المسلمین ابوالفضل احمدی ۲۱ اردیبهشت‌ماه در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: این ستاد از بهمن‌ماه سال گذشته در استان افتتاح شد و امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری این ستاد طبق رویکردهای مبتنی بر نظر رهبر معظم انقلاب شکل گرفت.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر چهارمحال و بختیاری افزود: رابطان ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر  برای پیگیری مطالبات مردمی معرفی شده‌اند، همچنین اداره‌کل راه و شهرسازی استان برای واگذاری مسکن و ساختمان اداری به این ستاد وعده‌هایی داده است، امکانات نرم‌افزاری ستاد نیز با رویکرد احیای امر به معروف و نهی از منکر در میان آحاد جامعه و با هدف پرچم‌داری مطالبه‌گری در نظر گرفته شده است.

وی در ادامه به طرح محله‌محور امر به معروف و نهی از منکر تحت عنوان «محله پیشران، شهر پیشرفته» اشاره و بیان کرد: این طرح به‌مدت یکسال در شهر شهرکرد اجرا می‌شود، آغاز به‌کار این طرح از محلات شهر خواهد بود.

احمدی با اشاره به اهداف طرح محله‌محور امر به معروف و نهی از منکر، تصریح کرد: احیای امر به معروف و نهی از منکر در سطح جامعه، زمینه‌سازی مشارکت مردم در تحقق اهداف و آرمان‎‌های انقلاب اسلامی، زمینه‌سازی مشارکت مردم در کمک به دولت و حاکمیت و کمک در تحقق شاخص‌های پیشرفت به‌صورت محله‌محور از اهداف این طرح هستند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر چهارمحال و بختیاری در بخشی از سخنان خود با تاکید بر اینکه امر به معروف و نهی از منکر حوزه‌های گوناگونی دارد، اظهار کرد: مهم‌ترین حوزه مربوط به مسئولان است، مردم باید از متصدیان دولتی کار مفید را طلب کنند، اما باید به این نکته توجه کرد که این مطالبه نباید به‌صورت خواهش و تقاضا بیان شود.

وی تاکید کرد: زمانی‌که گناه در جامعه منتشر شود و مردم نیز به گناه عادت کنند، قطعا کار کسی که در رأس جامعه قرار دارد و می‌خواهد مردم را به خیر و صلاح سوق دهد با مشکل مواجه می‌شود، یعنی نمی‌تواند کار خود را به درستی انجام دهد و حتی ممکن است با صرف هزینه فراوان این کار را انجام دهد.

در ادامه جلسه سید محمد موسوی، معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: بزرگ‌ترین معروف‌ها در جامعه ایجاد نظام و حفظ آن نظام است، هر کس در این مسیر تلاش کند آمر به معروف و ناهی از منکر است.

وی در پایان به طرح محله‌محور ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر اشاره و تصریح کرد: اگر قرار باشد شاخصه‌های پیشرفت و توسعه یک محل به‌صورت حداقلی محقق شود، شش عرصه سلامت و پیشرفت، جهاد و پیشرفت، مدرسه و پیشرفت، نشاط و پیشرفت، رسانه و پیشرفت و دولت و پیشرفت را در بر می‌گیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha