به گزارش ایسنا، برای اینکه مطلب شما بیشتر توسط مخاطبان دیده شود و مورد اهمیت قرار گیرد، لازم است که متن آن را در قالبهای نوشتاری صحیحی به کار ببرید.
اگر در رپورتاژ آگهی خود، اصول نوشتاری را به خوبی رعایت نکنید، در واقع وقت و هزینهای که برای انتشار رپرتاژ آگهی خود صرف کرده بودید به هدر میرود و مخاطب آن را نمیخواند.
برای اینکه رپرتاژآگهی موفقی داشته باشید، بهتر است توصیه کارشناسان بازاریابی محتوا و سئو را مد نظر قرار دهید.
برای نوشتن یک رپورتاژ آگهی خوب و موثر، باید مواردی را که در کلاس انشاء آموختهاید را فراموش کنید. زیرا مخاطبان رپرتاژآگهی شما را به صورت جزئی و دقیق نمیخوانند بلکه فقط نگاهی اجمالی به آن دارند. این موضوع را باید از همان ابتدای کار مد نظر داشته باشید و فراموش نکنید.
اگر تصمیم دارید که یک موضوع پیچیده را منتشر کنید، بهتر است که آن را به چندین بخش تقسیم کرده و در چند مرتبه آن را ارائه کنید.
استقبال از سطربندی
وقتی شما میخواهید یک متن سخت و پیچیده را منتشر کنید، باید سطربندی متن خود را به گونهای تنظیم کنید که فضای سفید و جای خالی در آن زیاد باشد تا مخاطب خسته نشود. همچنین نوشتن پاراگرافها به صورت کوتاه در حد سه یا چهار جمله باید باشد.
همچنین گاهی بهتر است از پاراگراف تک جملهای در متن خود استفاده کنید.
تقسیم بندی متن با عناوین فرعی مناسب
دارا بودن یک عنوان مناسب میتواند رپرتاژ آگهی شما را از دیگر متون متمایز کرده و مخاطب را به خواندن آن ترغیب کند. همچنین به کار بردن عناوین فرعی در بین متن، باعث جذب هرچه بیشتر و درگیر شدن مخاطب میشود و سبب میشود که مخاطب متن را تا انتها بخواند. بهتر است عناوینی را انتخاب کنید که در عین جذاب بودن مفید هم باشند. اما باید توجه داشته باشید که هیچگاه در این مورد غلو نکنید. زیرا سبب از دست رفتن اعتبارتان خواهد شد.
تهیه لیست بولد شده
بولد کردن لیست سبب ایجاد جذابیت در متن میشود و مخاطب به سختی میتواند از آن عبور کند.
راهی ساده برای پی بردن به نکات اصلی متن ایجاد میکند.
از قسمتهای دیگر متن متمایز است و سبب استراحت دیداری مخاطب میشود.
بولد کردن متنهای مهم به صورت راهبردی
اگر میخواهید توجه بیننده به برخی نکات کلیدی متنتان جلب شود، آنها را بولد کنید. اما باید بدانید که استفاده بیش از اندازه و نابجای برجسته سازی، هیچ فایدهای نخواهد داشت و نتیجه آن با بولد نکردن قسمتهای دیگر متن تفاوتی ایجاد نخواهد کرد.
اداره بازرگانی ایسنا با تکیه بر بیش از ۲۰ سال سابقه حرفهای رسانهای در فضای مجازی، آمادگی دارد صاحبان کسب و کار را در تولید و انتشار انواع رپورتاژ آگهی یاری کند.
فعالان اقتصادی و صاحبان کسب و کار میتوانند برای مشاوره و آگاهی از شرایط تولید و انتشار رپرتاژآگهی در ایسنا با شمارههای ۲-۸۸۹۲۵۶۸۰ و همچنین دو شمارهی ۰۹۲۱۹۵۶۳۷۱۱ و ۰۹۱۹۰۰۲۰۹۶۱ تماس بگیرند.
انتهای پیام
نظرات