• دوشنبه / ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۱:۳۰
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1400022013604
  • خبرنگار : 50187

از ابتدای شیوع کرونا تاکنون انجام شد

توزیع 313 هزار بسته معیشتی و بهداشتی در استان کرمان توسط ستاد اجرایی فرمان امام

توزیع 313 هزار بسته معیشتی و بهداشتی در استان کرمان توسط ستاد اجرایی فرمان امام

ایسنا/کرمان مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام استان کرمان گفت: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون 313 هزار بسته معیشتی، پروتئینی و بهداشتی توسط ستاد اجرایی فرمان امام در استان کرمان توزیع شده است.

"محمدعلی روح اللهی" امروز 20 اردیبهشت ماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: همه رزمایش های همدلی و احسان ستاد اجرایی فرمان امام در راستای منویات مقام معظم رهبری به منظور کمک به اقشار نیازمند و آسیب دیدگان از کرونا صورت گرفته است.

وی افزود: کمک های مومنانه از سنت های جامعه اسلامی است و در ایام کرونا این کمک ها موجب همدلی جامعه شد و مجموعه ستاد اجرایی فرمان امام در ادامه رزمایش های سال گذشته، در ماه رمضان اقدامات ویژه ای نیز انجام داده که کمک های مومنانه بین نیازمندان و بخشی توسط بنیاد احسان در بین هم استانی های سیل زده در شهداد و گلباف توزیع شد.

روح اللهی تصریح کرد: در ماه مبارک رمضان در فاز دوم مرحله پنجم رزمایش کمک مومنانه، ستاد اجرایی فرمان امام 15 هزار و 500 بسته معیشتی در کل استان کرمان توزیع کرد که گروه های هدف از قبل شناسایی شده بودند و عمدتا افراد نیازمند و آسیب دیده از کرونا بودند.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام استان کرمان گفت: جامعه ایمانی مشعر متشکل از هیئت های مذهبی استان کرمان است و از ابتدای ماه مبارک رمضان تاکنون 30 هزار پرس غذای گرم با همکاری بنیاد احسان طبخ و توسط گروه های جهادی بین افراد نیازمند عمدتا در حاشیه شهر توزیع کرده اند.

وی اظهار کرد: پنجمین رزمایش مشترک بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان امام و قرارگاه مشعر در شب میلاد امام حسن علیه السلام انجام و 6300 بسته معیشتی و شش سری جهیزیه بین زوج های نیازمند توزیع شد.

روح اللهی تصریح کرد: تا امروز استان کرمان در برگزاری رزمایش مشترک در کشور پیشتاز بوده و در توزیع کمک های مومنانه با نهادهای مختلف از جمله نیروی انتظامی و ... همکاری داشته ایم.

وی بیان کرد: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون 313 هزار بسته معیشتی، پروتئینی و بهداشتی توسط ستاد اجرایی فرمان امام در استان کرمان توزیع شده است.

روح اللهی با اشاره به کمک به افراد آسیب دیده از سیل توسط گروه های جهادی همکار ستاد اجرایی فرمان امام گفت: گروه های جهادی شهید فرخ یزدان پناه، شهید باکری و صدای مستضعفان و امدادرسانان آفرود کرمان در سیل پشوئیه با تجهیزات در منطقه حضور یافته و منازل و باغات مردم را نظافت و لایروبی کردند.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام استان کرمان اظهار کرد: در سیل اخیر گلباف همکاران ما نیز در روستاهای سیل زده بسته های غذایی 72 ساعته، آب اشامیدنی توزیع و اقدامات مورنیاز منطقه را انجام دادند.

وی با اشاره به جان باختن شش نفر از نیروهای برق شهرستان کرمان در سیل هفته گذشته گلباف، افزود: اکثر آسیب ها و خسارت های این مسائل ناشی از سوء مدیریت است چراکه مسیر دسترسی روستاها، منازل مسکونی و جایگاه دام را در مسیر رودخانه قرار می دهند. هرچند استان کرمان سال ها رگیر خشکسالی است اما دلیل نمی شود که مسیر عبور را در دل رودخانه قرار بدهیم.

روح اللهی درباره تولید واکسن کرونا توسط ستاد اجرایی فرمان امام کشور بیان کرد: واکسن کوبرکت ایران در پایان بهار امسال به تولید انبوه می رسد و امیدواریم این تولید برای جلوگیری از ویروس کرونا تاثیر داشته باشد.

وی افزود: همه اقدامات و سهمیه بندی های واکسن توسط وزارت بهداشت و درمان صورت می گیرد و ستاد اجرایی یک عامل کمک دهنده است.

روح اللهی در پایان از همه مردم برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری و شوراها گفت: امیدوارم مردم خوب استان کرمان با حضور در انتخابات به فرموده مقام معظم رهبری "از انتخابات به عنوان یک نعمت خوب پاسداری کنیم".

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha