• دوشنبه / ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۴:۵۰
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1400021309101
  • منبع : نمایندگی سمنان

میراث‌فرهنگی در پی راه‌اندازی دهکده صنایع‌دستی و پایگاه پژوهشی سفال در سمنان

میراث‌فرهنگی در پی راه‌اندازی دهکده صنایع‌دستی و پایگاه پژوهشی سفال در سمنان

ایسنا/سمنان سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان از برنامه‌های این اداره کل به منظور معرفی بیشتر صنایع‌دستی استان نام برد و گفت: انتخاب سمنان به‌عنوان شهر خلاق در حوزه صنایع‌دستی در زمینه ترویج و معرفی صنایع‌دستی و به‌ویژه سفال منحصربه‌فرد سمنان موثر است.

حمیدرضا دوست‌محمدی 13 اردیبهشت‌ماه 1400 در دیدار با مدیرکل و معاونان اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان از تلاش‌های اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در معرفی سمنان به‌عنوان شهر خلاق صنایع‌دستی قدردانی کرد.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان افزود: اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان آماده هرگونه همکاری برای استفاده از ظرفیت ایجاد شده برای معرفی سمنان به‌عنوان شهر خلاق فرهنگ و هنر در حوزه صنایع‌دستی است.

وی اضافه کرد: استان سمنان توان بالایی در زمینه صنایع‌دستی به‌خصوص در حوزه سفال دارد و اساتید استان در این زمینه در سطح کشوری مطرح هستند.

دوست‌محمدی با تأکید بر اینکه تولیدات هنرمندان صنایع‌دستی باید بر اساس هویت فرهنگی، علاقه و نیاز مردم هر منطقه باشد، گفت: راه‌اندازی دهکده صنایع‌دستی، هنرستان صنایع‌دستی و پایگاه پژوهشی سفال از جمله برنامه‌های این اداره‌کل است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان نیز گفت: اجرای موفق شهر خلاق نیاز به مشارکت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان دارد و فعالیت‌های مشترک در این قالب باید تعریف و اجرایی شود.

فرشید فلاح با تأکید بر اجرای فعالیت‌های مشترک فرهنگی توسط این دو اداره‌کل، افزود: با هم‌افزایی می‌توان زمینه رونق هر چه بیشتر صنایع‌دستی و سفال را در استان فراهم کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با اشاره به اینکه سمنان در زمینه صنایع‌دستی و سفال مطرح است، گفت: «باید از ظرفیت صنایع‌دستی استان بهره‌برداری بیشتری شود.

فلاح به با تبیین اهداف و برنامه‌های  اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان برای دستیابی سمنان به‌عنوان پایتخت کتاب، بیان کرد: «ایجاد "کتابخانه‌های گنجینه" با مشارکت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان ازجمله طرح‌های ابتکاری است که در زمینه حفظ و نگهداری تألیفات فرهیختگان استان و معرفی این افراد به نسل جدید موثر خواهد بود.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha