• دوشنبه / ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۳:۵۶
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1400021309049
  • خبرنگار : 50165

صدور هشدار جوی زرد در زنجان

صدور هشدار جوی زرد در زنجان

ایسنا/زنجان کارشناس پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان زنجان گفت: با توجه به شرایط آب‌ و هوایی پیش‌بینی‌ شده، هشدار جوی زرد رنگ صادر شد.

حسین سلطانی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه زنجان طی بیست و چهار ساعت گذشته به‌ عنوان دومین استان سرد کشور ثبت شد، اظهار کرد: در این مدت میزان دمای هوای زنجان ۴ درجه سانتی‌گراد بالای صفر گزارش شد و شهرکرد نیز با دمای یک درجه بالای صفر، نخستین مرکز استان کشور به لحاظ خنکی هوا به ثبت رسید.

وی، دمای فعلی شهر زنجان را ۷ درجه سانتی‌گراد بالای صفر اعلام کرد و افزود: این میزان دما در مقایسه با مدت مشابه روز گذشته، در همین ساعت ۳ درجه سانتی‌گراد کاهش نشان می‌دهد.

این مسئول ادامه داد: طی شبانه‌روز گذشته سجاس از توابع شهرستان خدابنده، فرودگاه و دانشگاه زنجان با سه درجه سانتی‌گراد سردترین ایستگاه‌های زنجان گزارش شدند و باش‌قشلاق گرماب نیز با دمای ۲۵ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین نقطه این استان به ثبت رسید.

کارشناس پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان با اشاره به هشدار جوی زرد رنگ صادر شده توسط این اداره‌کل، تصریح کرد: از بعد از ظهر چهارشنبه (۱۵ اردیبهشت‌ماه) تا اواخر وقت شنبه (۱۸ اردیبهشت‌ماه) در اغلب مناطق استان، رگبار باران و رعد و برق، وزش باد نسبتاً شدید به صورت لحظه‌ای شدید و احتمال تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

سلطانی یادآور شد: محافظت از تاسیسات کشاورزی به‌ویژه گلخانه‌ و انبارها، محافظت از درختان به‌ویژه نهال‌های تازه کاشته شده، خودداری از هرگونه سمپاشی و محلول‌پاشی، خودداری عشایر و دامداران در عبور از ارتفاعات و احتیاط در عبور از حاشیه مسیل و رودخانه‌ها، انتقال دام از واحدهای فرسوده و مستهلک به محل‌های امن و مقاوم و محافظت از باغات با توجه به احتمال رخداد تگرگ از جمله توصیه‌های پیشنهادی در مقابل مخاطرات جوی به شهروندان است.

علاوه بر موارد یاد شده کشاورزان و  دامدارن، تنظیم و کنترل دریچه‌های ورودی و خروجی آب استخرهای پرورش ماهی، کنترل تجهیزات برقی مورد استفاده در پرورش ماهی و انجام اقدامات حفاظتی و پیشگیرانه نسبت به آسیب نرسیدن آن‌ها، قرار دادن دریچه‌های پرواز کندوهای زنبور عسل مخالف برای وزش باد و خودداری از استقرار کندوها در ارتفاعات، برای کاهش خسارت‌های احتمالی مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha