• یکشنبه / ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۱:۱۶
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1400021208083
  • منبع : نمایندگی مازندران

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی مازندران خبر داد

مبارزه شیمیایی در ۱۰۹ هزار هکتار مزارع گندم مازندران

مبارزه شیمیایی در ۱۰۹ هزار هکتار مزارع گندم مازندران
عکس تزیینی است

ایسنا/مازندران مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی مازندران از مبارزه شیمیایی با علف های هرز، آفات و بیماری ها در ۱۰۹ هزار و ۱۵۳ هکتار مزارع گندم استان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جهاد کشاورزی مازندران (مازندپاج )، عبدالرحمن زاغی اظهار کرد: تاکنون با علف های هرز، آفات و بیماری ها در ۱۰۹ هزار و ۱۵۳ هکتار مزارع گندم استان مبارزه شیمیایی شد.

وی با بیان اینکه مبارزه با علف های هرز در ۷۱ هزار و ۳۸۶ هکتار مزارع گندم مازندران صورت گرفت، افزود: مبارزه با علف‌های هرز پهن برگ در ۲۷ هزار و ۵۲۴ هکتار، کشیده برگ در ۳۳ هزار و ۳۴ هکتار و توام (دومنظوره) در ۱۰ هزار و ۸۲۸ هکتار مزارع گندم مازندران انجام شد.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی مازندران اضافه کرد: برای مبارزه با علف های هرز در مزارع گندم استان، سموم گرانستار، توفوردی، آکسیال، اتللو، آتلانتیس، پوماسوپر، تیفیس و ویکیلیس مصرف شد.

این مسوول با اشاره به اینکه تاکنون مبارزه شیمیایی با بیماری ها در ۳۵ هزار و ۳۲۱ هکتار مزارع گندم مازندران انجام شد، تصریح کرد: مبارزه با بیماری های سفیدک سطحی در ۶۱۴۷ هکتار، سپتوریوز برگی در ۴۳۹۳ هکتار، زنگ زرد در۲۲۸۰ هکتار، لکه خرمایی در ۲۸۲۱ هکتار،فوزاریوزم خوشه در ۱۱ هزار و ۷۱۵ هکتار و توام (سفیدک سطحی و سپتوریوز برگی) در ۷۹۶۵ هکتار مزاع گندم مازندران با استفاده از سموم تیلت و فولیکور صورت گرفت.

وی با بیان اینکه مبارزه با آفات نیز تاکنون در ۲۴۴۶ هکتار مزارع گندم استان انجام شد، گفت: با آفت حلزون در ۱۶۷۴ هکتار، سوسک لما در ۶۵۰ هکتار، کرم مفتولی در ۱۵ هکتار، شته در ۸۰ هکتار و سوسک سیاه زابروس در ۲۷ هکتار مزارع گندم با استفاده از سموم گرانول دیازینون مبارزه شیمیایی شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha