• یکشنبه / ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۰۹:۵۷
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1400021207973
  • منبع : نمایندگی اردبیل

در اردبیل؛

آیین احیای شب قدر با کمترین تجمع در اردبیل برگزار شد

آیین احیای شب قدر با کمترین تجمع در اردبیل برگزار شد

ایسنا/اردبیل همزمان با فرا رسیدن شب‌های قدر، آیین احیای این شب‌ها با کمترین تجمع در شهرهای استان اردبیل برگزار شد.

دفتر امام جمعه اردبیل با اشاره به مصوبات ستاد کرونا و عدم حضور تجمعات در جلوگیری از انتشار ویروس کرونا، همچون سال گذشته مراسم احیای شب قدر با کمترین حضور اهالی در مصلای اردبیل برگزار شد.

از ساعت 23 و 30 دقیقه سخنرانی و مراسم احیای شب قدر به صورت زنده از شبکه تلویزیونی سبلان، آران، سحر و شما پخش و علاقمندان از طریق صفحه اینستاگرام نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل این آیین‌ها را به صورت زنده پیگیری و تماشا کردند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل نیز با بیان اینکه اهالی استان در شب‌های قدر باید مراقب سلامت خود باشند، اظهار کرد: با جلوگیری از تجمعات سعی می‌کنیم تا برنامه‌های این شب‌های با فضیلت به صورت مطلوب برگزار شده و اهالی از فیوضات این لیالی استفاده کنند.

شهرام حبیب‌زاده هرگونه عادی‌انگاری و سهل‌انگاری در اتمام کرونا را یک خطر بالقوه اعلام کرد و گفت: ما وضعیت شکننده‌ای را در استان از لحاظ شیوع کرونا داریم و کوچکترین سهل‌انگاری در این ایام می‌تواند، بزرگترین آسیب را به همراه داشته باشد.

وی تصریح کرد: از برخی از استان‌ها خبر می‌رسد که با عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم خیز دوباره پیک چهارم آغاز شده که ضرورت دارد با مراقبت‌های بیشتر به ویژه عدم حضور در سالن‌های ورزشی و مکان‌های سرپوشیده از گسترش این ویروس جلوگیری کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل افزود: قرار شده در شهرهای مختلف با توجه به شرایط جوی، مراسم احیا با کمترین تجمع و در فضای آزاد برگزار شود که انتظار می‌رود اهالی استان از طریق تلویزیون و رادیو شنونده و بیننده این برنامه‌های معنوی باشند.

حبیب‌زاده به آغاز واکسیناسیون گروه سنی سالخوردگان بالای 80 سال نیز اشاره کرد و ادامه داد: بدون هماهنگی سالخوردگان نباید در محل تزریق واکسن حضور پیدا کنند چرا که این امر به ازدحام و شیوع ویروس منجر می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: همکاران ما در تماس با گروه‌های جامعه هدف سعی می‌کنند با نوبت‌دهی آنها را به محل تزریق واکسن هدایت کنند که انتظار می‌رود بدون در نظر گرفتن نوبت قبلی، هیچ فردی مراجعه خودسرانه‌ای را به مراکز بهداشتی و درمانی نداشته باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha