• شنبه / ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۹:۲۱
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1400021107725
  • منبع : نمایندگی اردبیل

مدیر کل آموزش و پرورش اردبیل خبر داد؛

اردبیل رتبه 16 را در پوشش شاد دارد/ استخدام 1350 معلم حق التدریس

اردبیل رتبه 16 را در پوشش شاد دارد/ استخدام 1350 معلم حق التدریس

ایسنا/اردبیل مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: استان اردبیل با پوشش 88 درصدی دانش‌آموزان در شبکه شاد رتبه 16 کشوری را به دست آورده است.

احمد ناصری در آستانه هفته معلم در جمع اصحاب رسانه در اردبیل اظهار کرد: هم اکنون 199 هزار و 714 نفر از دانش‌آموزان استان اردبیل عضو شبکه شاد هستند و همچنان 29 هزار نفر از حضور در این شبکه محروم می‌باشند.

وی خاطرنشان کرد: 5 هزار نفر از این دانش‌آموزان در روستاهای فاقد زیرساخت‌های ارتباطی ساکن بوده و به رغم تلاش اداره کل فناوری ارتباطات هنوز شرایط برای استفاده از اینترنت در این روستاها فراهم نیست.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل از توزیع 5 هزار تبلت و گوشی در بین دانش‌آموزان خبر داد و گفت: در قالب طرح هدایت و با امضای تفاهمنامه با بهزیستی، کمیته امداد، مرکز آمار ایران و آموزش و پرورش استثنائی سعی بر تهیه و توزیع گوشی و تبلت داشتیم.

ناصری بیان کرد: در کنار پیگیری این موضوع تهیه و ارائه بسته‌های آموزشی به ویژه در مناطق روستایی مورد توجه قرار گرفته و در مجموع استان اردبیل از حیث پوشش شبکه شاد رتبه 16 کشور را دارد.

وی افزود: ما در زیست بوم جدید قدردان همراهی صمیمانه والدین و خانواده‌ها هستیم که در کنار معلمان بستر آموزش و تربیت شایسته نسل آینده را فراهم کرده‌اند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل با گرامیداشت هفته معلم یاد و خاطره شهید مرتضی مطهری، رجایی و باهنر و شهدای دانش‌آموز و فرهنگی و همچنین پیشکسوتان عرصه تعلیم و تربیت را گرامی داشت و تصریح کرد: از فردا هفته معلم با شعار «شهید مطهری معلم ماندگار» آغاز می‌شود که در این هفته با نامگذاری ایام پیش‌رو با عناوینی چون معلم افسر پیشرفت، معلم مرجعیت اجتماعی، معلم زیست بوم جدید، معلم خانواده و مشارکت اجتماعی و ... سعی‌مان بر این خواهد بود تا در آئین‌های مختلف از جامعه فرهنگی استان تجلیل و تکریم به عمل آوریم.

ناصری گفت: در کنار نشست معلمان منتخب با رئیس جمهور و رئیس مجلس زنگ سپاس معلم فردا در مدرسه سبلان اردبیل به صدا درآمده و از معلمان نمونه به شکل نمادین تجلیل می‌شود.

وی در مورد انتخاب معلم نمونه نیز اظهار کرد: امسال در یک ابتکار و خلاقیت و در قالب طرح جلوه‌های ویژه معلمی سعی کردیم تا از معلمان نمونه در تهیه و تولید محتواهای الکترونیکی در سطح استان، شهرستان و منطقه تجلیل کنیم.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل ادامه داد: 40 درصد معلمان در این طرح مشارکت کرده و آثاری ارزشمند ارائه کرده بودند که قرار است با همکاری صداوسیما از تعدادی معلم منتخب در این حوزه به شکل گفتگومحور برنامه‌هایی تهیه و پخش شود.

ناصری خاطرنشان کرد: معلمان در بیش از یک سال تحصیلی در شرایط کرونایی تلاش کردند تا در کنار والدین امکان تحصیل خوب دانش‌آموزان را بدون افت تحصیلی فراهم کنند که در این زمینه جای دارد از مجاهدت‌های انجام شده قدردانی کنیم.

وی همچنین به اجرای قانون استخدام حق‌التدریسی‌ها و آموزشیاران نهضت سوادآموزی اشاره کرد و گفت: سهمیه استان در این زمینه یک هزار و 350 نفر است که در دو مرحله گذشته بخشی از این معلمان استخدام شده و در بخش سوم نیز قرار است 420 معلم حق‌التدریس به استخدام رسمی درآمده و به صورت کامل پرونده معلمان حق‌التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی بسته شود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل به خروجی آموزش و پرورش در قالب نیروهای بازنشسته نیز اشاره کرد و افزود: سال گذشته 900 نفر و امسال نیز به همین تعداد نیرو از آموزش و پرورش خارج شده و به بازنشستگی نائل شده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha