به گزارش ایسنا، پینترست پیش بینی کرد رشد ماهانه شمار کاربرانش در آمریکا در سه ماهه دوم نسبت به مدت مشابه سال گذشته یکنواخت خواهد بود.
این شرکت شبکه اجتماعی در بیانیه ای اعلام کرد قرنطینه ها در طول سال ۲۰۲۰ به رشد بیشتر کاربران به خصوص در آمریکا که خدمات این شرکت برای مدت طولانیتری موجود بوده، کمک کرد اما از اواسط مارس با کاهش محدودیتهای کرونایی، رشد ماهانه شمار کاربران آمریکایی آهسته و تعامل آنها کمتر شد.
در دوران قرنطینه که مردم مجبور بودند در خانه بمانند و زمان بیشتری را در فضای آنلاین سپری می کردند، پینترست یکی از بزرگترین برندگان این شرایط بود و تا پایان مارس امسال، شمار جست و جوهای محصولات توسط کاربران در این پلتفرم نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۰ برابر شد.
اکنون که بیش از یک میلیارد دوز واکسن کووید ۱۹ توزیع شده است، مصرف کنندگان اوقات بیشتری را در محیط بیرون از خانه سپری میکند و بعضی از آنها ممکن است از شبکه اجتماعی و خدمات اینترنتی دیگر، کمتر استفاده کنند.
فروش سه ماهه نخست پینترست با هزینه بیشتر از سوی تبلیغات کنندگان کوچک و متوسط، بالاتر از حد انتظار تحلیلگران بود. این شرکت در درآمدزایی از بازارهای بین المللی هم عملکرد خوبی داشت و درآمدش با ۷۸ درصد افزایش، به ۴۸۵ میلیون دلار رسید. وال استریت درآمد پینترست را ۴۷۲ میلیون دلار پیش بینی کرده بود.
این شرکت در پایان سه ماهه اول ۴۷۸ میلیون کاربر ماهانه داشت که ۳۰ درصد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد داشتند و این رشد مطابق با پیش بینی تحلیلگران بود.
سودی که پینترست بدون در نظر گرفتن برخی موارد گزارش کرد، ۱۱ سنت به ازای هر سهم بود که بسیار بالاتر از میزان پیش بینی وال استریت بود. این شرکت اعلام کرد به عبور از میان ابهامات موجود ناشی از پاندمی جهان ادامه می دهد. این هشدار در سه ماهه گذشته نیز به سرمایه گذاران داده شده بود.
عمده درآمد پینترست از تبلیغات در آمریکاست اما این شرکت اخیرا برنامه هایی را برای توسعه کسب و کار تبلیغات به آمریکای لاتین اعلام کرده است. حدود ۸۰ درصد از کاربران پینترست خارج از آمریکا هستند اما کسب و کار بین المللی، تنها یک پنجم از کل فروش این شرکت را تشکیل می دهد.
بر اساس گزارش بلومبرگ، پینترست انتظار دارد درآمدش در سه ماهه دوم حدود ۱۰۵ درصد بر مبنای سال به سال رشد کند که بسیار سریعتر از برآورد تحلیلگران است.
انتهای پیام
نظرات