• سه‌شنبه / ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۳:۱۰
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1400020704796
  • خبرنگار : 30054

آشنایی با دو نمونه از بهترین تبلیغات چاپی

آشنایی با دو نمونه از بهترین تبلیغات چاپی

اگر دنبال راهی برای افزایش فروش محصولات خود هستید، بایستی آن ها را در معرض دید قرار دهید، تا وقتی کالای با کیفیت شما دیده نشود خریده نخواهد شد!

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام خانه چاپ و گرافیک، در این متن از خانه چاپ و گرافیک به بررسی دو مورد از مهترین و کم هزینه ترین شیوه های تبلیغاتی خواهیم پرداخت تا برای برندینگ و شناساندن محصول خود به مشتریان بهترین انتخاب را داشته باشید.

تبلیغات کاغذی

تبلیغات کاغذی یکی از مهمترین شیوه های تبلیغاتی برای معرفی و شناساندن محصول و برند شما به مشتریان و همکاران شماست. دو مورد از مهمترین ابزارهای تبلیغات چاپی، بروشور و تراکت هستند. تفاوت اصلی این دو بیشتر مربوط به شیوه بازاریابی است، اینکه در چه مقیاسی قصد تبلیغات دارید، قصد جذب مشتریان جدید را دارید یا حفظ مشتریان قدیمی، اینکه محصول شما مناسب عموم مردم است یا مشتریان خاصی در نظر دارید و ... برای انتخابی مناسب تر با خصوصیات هر کدام از این برگه های چاپی آشنا خواهیم شد.

چاپ بروشور

بطور ساده به هر برگه ای که اطلاعات محصولی روی آن چاپ شود بروشور می گویند.

بروشورها در دو حالت کلی مورد استفاده قرار می گیرند: بروشور اطلاعات ضروری و بروشور تبلیغاتی.

بروشورهای اطلاعات ضروری، برگه هایی است که اطلاعات ضروری محصول مانند شیوه و شرایط استفاده، نکات مهم و ... روی آن چاپ شده و درون بسته بندی کالا قرار داده می شود. در این بروشور ها معمولا از کاغذهای نازک، کوچک و بدون پوشش استفاده می شود که علاوه بر هزینه پایین درون بسته بندی محصول به آسانی جا شود.

بروشورهای تبلیغاتی برگه های هستند شامل عکس با کیفیت محصول و اطلاعات کلیدی آن، که برای معرفی محصول به مشتریان بالقوه داده می شود. بروشورها به دلیل ماهیت تبلیغاتی خود بایستی علاوه بر بهره مندی از طراحی جذاب و گیرا، روی کاغذی لوکس و مقاوم چاپ شوند. بروشورهای تبلیغاتی نماینده ای برای محصولی خاص هستند بنابراین برای طراحی آن ها باید از عکس های با کیفیت و واقعی محصول استفاده کرده، نکات کلیدی متن آن به دقت انتخاب شود و برای چاپ آن ها بایستی از کاغذی با کیفیت، چاپی تمام رنگی و پوشش های مقاوم و زیبا استفاده کرد.

در صورتی که می خواهید از اطلاعات و تصاویر زیادی روی بروشور استفاده کنید بهتر است برای بروشور خود خط تا در نظر بگیرید. برای خوانایی و زیبایی بیشتر بروشور، بهتر است که هر بخش از اطلاعات روی یک لت قرار بگیرد. متناسب با نوع تصاویر و اطلاعات محصول شما می توانید از بروشور های دو لت، سه لت و ... استفاده کنید.

بروشور سه لت

چاپ تراکت

تراکت ها روشی مستقیم برای دیده شدن هستند، این برگه های کوچک چاپی معمولا بصورت گسترده در سطح محل یا شهر پخش می شوند و در مدت کوتاهی اطلاع رسانی محصول شما را انجام می دهند. به دلیل پخش در تیراژ بالا معمولا در چاپ آن ها از کاغذهای نازک، ارزان قیمت و چاپ یک رو استفاده می شود.

مهمترین عامل برای تبلیغات با پخش تراکت، توجه به میزان بازدهی آن است. باید تراکتی پخش کنید که بتواند بالاترین بازدهی را برای شما داشته باشد. اینکه از تراکتی ده ها هزار عدد چاپ کرده و بدون توجه به بازدهی آن بصورت گسترده پخش کنید تا در کف خیابان ها لگد شده و انتظار معجزه داشته باشید اشتباه بزرگ بازاریابی شما خواهد بود و تنها عایدی آن اتلاف انرژی و هزینه خواهد بود.

برای افزایش بازدهی یک تراکت بایستی علاوه بر استفاده از طراحی زیبا و چشمگیر که رهگذران را به خود جلب کند و چاپی با کیفیت و رنگ بندی مناسب، ابتدا بازدهی را بررسی کنید.

تراکت روی کاغذ کرافت

برای بررسی میزان بازدهی تراکت باید از تکنیک تیراژ کم استفاده کرد. در این شیوه، از هر تراکت، چندین طرح با تیراژ پایین چاپ شده و در نقاط مختلف پخش می شود. سپس بالاترین بازدهی را برای چاپ گسترده انتخاب می کنید. از این تکنیک می توانید برای چاپ یک طرح روی کاغذهای متفاوت نیز استفاده کرد و بهترین کاغذ را برای چاپ تراکت انتخاب کنید. بطوری که بجای کاغذ نازک تحریر می توانید از گلاسه براق، کرافت خاص یا هر کاغذی که تراکت شما را چشمگیر کند استفاده کنید.

چاپ دیجیتال تراکت به شما کمک می کند که از هر تراکت با هزینه مناسب در تیراژ بسیار پایین چاپ کنید و بالاترین بازدهی را داشته باشید. دیگر مجبور نیستید کار خود را با چاپ هزاران عدد تراکت با بازدهی پایین شروع کنید و از نتیجه نا امید شوید.

تراکت یا بروشور؟

همانطور که در مطالعه نمودید هر دو این شیوه های تبلیغاتی، از ضروریات برندینگ و تبلیغات محصولات شما هستند و انتخاب آن ها بیشتر به نوع استفاده مربوط می شود. بروشورها برای ارائه اطلاعات محصول به مشتریان بالقوه کاربرد داشته و با ظاهر با کیفیت و زیبای خود محصول شما را با کیفیت نشان خواهند داد و موجب جذب مشتریان جدید خواهند شد. در کنار آن تراکت ها برای تبلیغات گسترده و دیده شدن محصول شما بین عموم مردم کاربرد خواهد داشت و برای افزایش بازدهی آن نباید از ارزانترین کاغذ ممکن استفاده کرد. کمی خلاقیت طراحی، استفاده از چاپ با کیفیت، کاغذی خاص و چاپ کم تیراژ بازدهی تراکت شما را چندین برابر کرده و باعث صرفه جویی در هزینه های شما می شود.

برای آشنایی بیشتر با چاپ دیجیتال، انواع کاغذ، سایر شیوه های تبلیغاتی، مشاهده قیمت ها و مشاوره رایگان طراحی و چاپ از وبسایت خانه چاپ و گرافیک بازدید نمایید.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha