• سه‌شنبه / ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۱:۲۰
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1400020704623

معرفی «ابرکوه» به جهان با عکس

مقام آوران ملی و بین‌المللی در شهری بدون گالری و فرهنگ سرا

مقام آوران ملی و بین‌المللی در شهری بدون گالری و فرهنگ سرا

ایسنا/یزد یکی از هنرمندان عکاس ابرکوه گفت: ما تلاش می‌کنیم که با عکس و تولید محتوا شهر ابرکوه را که قابلیت‌های فراوانی در حوزه گردشگری، فرهنگی و هنری دارد به جهان معرفی کنیم؛ اما هنرمندان این شهر برای چنین هدفی حتی از داشتن یک گالری و فرهنگ‌سرا هم محروم هستند.

احسان باغبان یکی از هنرمندان عکاس شهرستان ابرکوه است که آثار منحصر به فردش که از سرو کهنسال، گنبد عالی، مجموعه تاریخی خانه آقازاده، مناره‌های نظامیه و سایر جاذبه‌های گردشگری ابرکوه ثبت شده، برای معرفی این شهر زینت‌بخش ادارات استان و حتی وزارتخانه‌های کشور شده، در فرودگاه‌ها نصب، در کتب مختلف به چاپ رسیده و یا به عنوان هدیه به میهمان داخلی و خارجی تقدیم شده است.

باغبان که اخیراً در جشنواره عکس چادرملو و بیطار (مربوط به شبکه دامپزشکی) صاحب‌مقام نخست شده است در گفت وگو با خبرنگار ایسنا در ابرکوه اظهار کرد: هدف من از ثبت تصاویر مربوط به جاذبه‌های گردشگری شهرستان و انتشار آن در فضای مجازی، معرفی این شهر به عنوان یکی از مقاصد گردشگری به جهانیان است.

وی تأکید کرد: ابرکوه با داشتن بیش از ۴۰۰ اثر تاریخی و جاذبه گردشگری که برخی از آن‌ها همچون سرو کهنسال، گنبد عالی و خانه آقازاده قابلیت جهانی شدن را دارد، می‌تواند همچون برخی از شهرهای جهان در حوزه گردشگری به رونق برسد تا جایی که به واسطه این صنعت، حتی آمار بیکاری هم به صفر برسد.

این عکاس ابرکوهی خاطرنشان کرد: متأسفانه شهری با این‌ همه پتانسیل در حوزه‌های مختلف به ویژه گردشگری و داشتن هنرمندان مطرح که در جشنواره‌های مختلف ملی و بین‌المللی صاحب‌مقام می‌شوند و فرهنگ و هنر شهرستان به واسطه آنان پر آوازه شده است، از داشتن یک فرهنگ‌سرا و یا گالری برای ارائه و نمایش آثار خود محروم  است.

باغبان که در حوزه عکس منظره و پرتره به صورت تخصصی کار می‌کند، ادامه داد: از سال ۸۴ با یک دوربین دو مگا پیکسلی عکاسی را آغاز و اکنون شش سال است که به صورت تخصصی و حرفه‌ای فعالیت داشته و برای انتقال تجربیات و آموخته‌های خود به سایر علاقه‌مندان، کلاس‌های عکاسی، فتوشاپ و ... برگزار می‌کنم.

وی ضمن تأکید بر حمایت مسئولین از هنرمندان به ویژه عکاسان هنری و خبری، افزود: به‌جرات می‌توان گفت قیمت فوق‌العاده بالای تجهیزات عکاسی، انتظار مردم برای دریافت عکس رایگان در کمترین زمان و عدم همکاری برخی شهروندان هنگام تهیه عکس از جمله مشکلات اصلی کار یک عکاس است.

 گفتنی است کسب مقام اول در اولین سوگواره سرو عاشورایی، مقام اول مسابقه عکس آدینه، مقام اول مسابقات جهانی عکس ۲۰۱۷ اتریش سمبل صلح و زندگی از جمله عناوین کسب شده توسط این هنرمند ابرکوهی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha