• شنبه / ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۰۹:۰۶
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1400020401827
  • منبع : نمایندگی آذربایجان شرقی

فرماندار شهرستان خبرداد

۸۵درصد ظرفیت بیمارستان امام خمینی(ره) اسکو از بیماران کرونایی پر شده است

۸۵درصد ظرفیت بیمارستان امام خمینی(ره) اسکو از بیماران کرونایی پر شده است

ایسنا/آذربایجان شرقی فرماندار اسکو با بیان اینکه ۸۵ درصد ظرفیت بیمارستان امام خمینی(ره) اسکو از بیماران کرونایی پر شده است، گفت: رعایت پروتکل ها در این شهرستان به ۸۷.۵ درصد رسیده است.

بابک رضی منش در سی و چهارمین جلسه‌ی ستاد مقابله با ویروس کرونا در شهرستان اسکو که با محوریت بررسی وضعیت کرونایی شهر جدید سهند برگزار شد، اظهارکرد: با اعمال دستورالعمل مدیریت هوشمند محدودیت‌ها در ایام نوروز توانستیم وضعیت کرونایی شهرستان را تثبیت کنیم و به عنوان تنها شهرستان پر جمعیت استان در وضعیت نارنجی قرار بگیریم.

وی تاکید کرد: همه باید دست در دست هم دهیم تا با رساندن میزان رعایت پروتکل ها به بالای ۹۰ درصد، بتوانیم این موج جدید و سخت بیماری را در هفته آینده مهار کنیم.

وی با اشاره به اینکه شهر جدید سهند بیشترین روزهای سفید و آبی را از زمان شیوع به ثبت رسانده، افزود:مشارکت بین بخشی، همکاری سازمان های مردم نهاد و مشارکت مردم، راز موفقیت این شهر در مدیریت ویروس کرونا است.

فرماندار شهرستان اسکو خاطرنشان کرد: آمار بستری‌ها در بیمارستان شهرستان روند صعودی را نشان می دهد و متاسفانه میزان فوتی‌ها نیز رو به افزایش است.

وی، از تزریق واکسن کرونا به ۵۴ درصد از گروه هدف شامل کارکنان آرامستان ها و پاکبانان شهرداری های اسکو، سهند و ایلخچی خبر داد و گفت: انتظار داریم‌ شبکه‌ی بهداشت و درمان با دقت و حساسیت بر روند تزریق واکسن برابر دستورالعمل وزارت بهداشت نظارت نماید.

وی اضافه کرد: تزریق واکسن کرونا در افراد مشمول گروه های هدف اجباری نبوده و منوط به رضایت افراد است که تاکنون ۱۰۰ درصد کادر بهداشت و درمان شهرستان برابر دستورالعمل واکسینه شده اند.

رئیس ستاد کرونای شهرستان اسکو، با انتقاد از شلوغی و ازدهام در برخی قنادی های شهرستان، تاکید کرد:مشاغل گروه ۱و ۲ مشروط به رعایت پروتکل های بهداشتی مجاز به فعالیت هستند و در صورت مشاهده‌ی تجمع، این واحدها پلمپ خواهند شد.

وی با اشاره به شلوغی مرکز بهداشتی شماره یک سهند خواستار تدبیر فوری در جهت مدیریت مراجعات و ارائه خدمات مطلوب تر در این مرکز شد.

وی با تاکید بر اینکه تمام تلاش ستاد شهرستانی کرونا تغییر وضعیت و رسیدن به وضعیت زرد و آبی است، متذکر شد:لازمه این کار اعمال تمامی محدودیت های شرایط نارنجی و ایجاد محدودیت در مناطق گردشگری شهرستان خواهد بود چرا که کوچک ترین غفلت روزهای سخت و محدودیت های بیشتری را رقم خواهد زد.

رضی منش در پایان در خصوص میزان به کارگیری کارمندان ادارات گفت: دستگاه های اجرایی شهرستان اسکو مکلف به رعایت به کارگیری یک دوم کارکنان در مجموعه خود هستند و در صورت عدم رعایت مصوبات ستاد کرونا، برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha